ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η νέα Mercedes GLC Coupe είναι κομψή και σπορ

Η νέα Mercedes GLC Coupe είναι κομψή και σπορ

Η Mercedes εμπλούτισε την παρουσία της στη μεσαία κατηγορία των SUV με την GLC Coupe, που ναι μεν μοιράζεται πλαίσιο και μηχανικά μέρη με την επίσης καινούργια GLC, αλλά έχει δικό της στυλ και στοιχεία που τονίζουν τον σαφώς πιο σπορ προσανατολισμό της.

Αισθητικά ο συνδυασμός χαρακτηριστικών τόσο από τα κλασικά SUV όσο και από τα σύγχρονα κουπέ της γερμανικής εταιρείας είναι αν μην τι άλλο ιδιαίτερα αρμονικός, ελκυστικός και αεροδυναμικός, μιας και ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,31. Από μπροστά αυτό που θα προσέξει κανείς είναι η ουσιαστικά κάθετη μάσκα με το εμφατικό σε μέγεθος σήμα της μάρκας, στο προφίλ η πολύ ενδιαφέρουσα διαμόρφωση της οροφής που παραπέμπει στο στυλ που εισήγαγε το κορυφαίο κουπέ της μάρκας, αυτό της S-Class, ενώ από πίσω το σχεδιασμό που είναι πράγματι ξεχωριστός.

Φυσικά και υπάρχουν κοινά με την αντίστοιχη GLE, όμως το μικρότερο μέγεθος της GLC Coupe –σε σχέση με την GLC είναι πάντως 7 εκατοστά πιο μεγάλη φτάνοντας τα 4,73 μέτρα και αρκετά πιο χαμηλή, μιας και το ύψος της δεν ξεπερνά το 1,60- της εξασφαλίζει μια πιο δυναμική συνολική εικόνα. Άλλωστε η Mercedes δεν παύει να αναφέρει πως πρόκειται για το σπορ μοντέλο μεταξύ των SUV.

Μάλιστα για να υποστηρίξει και εμπράκτως αυτόν τον ισχυρισμό εξοπλίζει το πιο μικρό –προς το παρόν τουλάχιστον- SUV κουπέ της με στάνταρ σπορ ανάρτηση, η οποία επιπλέον διαθέτει και το σύστημα Drive Select με 5 συνολικά προγράμματα λειτουργίας. Παράλληλα και το σύστημα διεύθυνσης είναι σαφώς πιο άμεσο σε σχέση με αυτό της GLC.

MERCEDES GLC 350E COUPE 2

Ταμπλό που ακολουθεί τα σύγχρονα οικογενειακά δεδομένα της μάρκας, πλήρης εξοπλισμός και άνετοι χώροι χαρακτηρίζουν τη GLC Coupe. Πηγή: Mercedes

Πράγματι, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας την GLC Coupe στην Ιταλία και μάλιστα και σε ορεινές διαδρομές με αλλεπάλληλες στροφές, το οδηγικό της προφίλ συμβαδίζει με την εικόνα της: πολύ καλός έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος από την ανάρτηση, περιορισμένες κλίσεις, άμεσες αντιδράσεις στις κινήσεις του τιμονιού, μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης χάρη και στη στάνταρ τετρακίνηση τελευταίας γενιάς.

Το παραπάνω υποστηρίζονται τόσο από το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 9 σχέσεις, όσο και από τους κινητήρες. Ο τετρακύλινδρος των 2.143 κυβικών και των 204 ίππων της GLC 250 d Coupe για παράδειγμα που οδηγήσαμε συνεργάζεται πολύ καλά με το γρήγορο στις αλλαγές του και σωστά κλιμακωμένο αυτόματο κιβώτιο, είναι ελαστικός από χαμηλά και πρόθυμος σε όλο το φάσμα λειτουργίας του. Παράλληλα είναι οικονομικός, καθώς με βάση τις επίσημες τιμές που ανακοινώνει η γερμανική εταιρεία η μέση κατανάλωσή του είναι το πολύ 5,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Αντίστοιχες είναι και οι εντυπώσεις μας από τον κινητήρα βενζίνης των 2.000 κυβικών και των 245 ίππων της GLC 300 Coupe, ενώ τα πράγματα είναι ακόμα πιο δυναμικά με τον μεγάλο 6κύλινδρο diesel των 3.000 κυβικών της 350 d, με τους 258 ίππους και τα 620 Nm ροπής.

Στη βάση της γκάμας των κινητήρων πετρελαίου είναι προς το παρόν το σύνολο των 170 ίππων της GLC 220 d, ενώ προς το τέλος του χρόνου θα προστεθεί και αυτό των 136 της GLC 200 d, που θα είναι και η μόνη μη τετρακίνητη της γκάμας. Στην κορυφή η Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC με τον biturbo των 3.000 κυβικών και των 367 ίππων, που εξασφαλίζουν ένα 0-100 σε 4,9 δεύτερα.

MERCEDES GLC 350E COUPE 1

Η plug-in υβριδική GLK 350e Coupe έχει συνδυαστική ισχύ 320 ίππων και μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά έως και για 34 χιλιόμετρα. Θα είναι διαθέσιμη προς τα τέλη του έτους, όπως και η βασική diesel, η 200 d των 136 ίππων. Πηγή: Mercedes

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η GLC 350e, η plug-in υβριδική εκδοχή της γκάμας, με συνδυαστική ισχύ 320 ίππων –ο συμβατικός κινητήρας είναι αυτός των 2.000 κυβικών και των 211 ίππων, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας της αποδίδει 116 άλογα. Η υβριδική GLC Coupe πέρα από εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης (από 2,5 έως 2,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα) και εκπομπής CO2 (από 50 έως 64 γραμμάρια το χιλιόμετρο) έχει να επιδείξει και πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 5,9 δεύτερα), καθαρά ηλεκτρική κίνηση για έως και 34 χιλιόμετρα, καθώς και μια πληθώρα συστημάτων που βοηθούν τον οδηγό ώστε να κινείται με τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και τη μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Ενδεικτικά αναφέρουμε το ενεργό πεντάλ του γκαζιού, που με ανάδραση προειδοποιεί για τη μέγιστη απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα προκειμένου o οδηγός να μην ενεργοποιήσει τον δίλιτρο βενζίνης αν δεν χρειάζεται περισσότερη ισχύ, καθώς και το πρόγραμμα λειτουργίας Intelligent Hybrid. Εδώ και με τη συνεργασία του συστήματος πλοήγησης, λαμβάνεται υπόψη μεταξύ άλλων και η διαμόρφωση του εδάφους προκειμένου το υβριδικό σύστημα πρόωσης να λειτουργεί με τέτοιο τρόπο ώστε η GLC 350e να μπορεί να κινηθεί στη συνέχεια καθαρά ηλεκτρικά π.χ. στο κέντρο μια πόλης.

Φυσικά αυτά δεν είναι τα μόνα high tech συστήματα που διαθέτει ή με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί το νέο SUV Coupe της Mercedes, μιας και διαθέσιμη είναι όλη η γκάμα αυτών για την αύξηση του επιπέδου ασφαλείας και την υποβοήθηση του οδηγού –μεταξύ αυτών και σύστημα αυτόνομης στάθμευσης- όσο και για την άνεση των επιβατών.

Στην τελευταία συμβάλλουν και οι χώροι στην καμπίνα, ενώ σε αντίθεση με ότι θα περίμενε κανείς παρατηρώντας εξωτερικά την κλίση της οροφής απόλυτα ικανοποιητικό είναι και το εσωτερικό ύψος άρα και ο αέρας που υπάρχει για τα κεφάλια των επιβατών στο πίσω κάθισμα.

Ο διάκοσμος ακολουθεί τα σύγχρονα δεδομένα των SUV της Mercedes, το ίδιο και οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, ενώ οι τιμές της καινούργιας GLC Coupe ξεκινούν από τις 59.710 ευρώ για την GLC 220 d των 170 ίππων, από τις 60.130 ευρώ για την GLC 250 d με τα 204 άλογα –η μικρή διαφορά κόστους δίνει το προβάδισμα στη δεύτερη- και από τις 61.160 ευρώ για τη βενζινοκίνητη GLC 250 Coupe με τους 211 ίππους. Όπως προαναφέραμε τόσο η τετρακίνηση όσο και το αυτόματο κιβώτιο 9 G-Tronic είναι στάνταρ παντού.