ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα καινούργια κάμπριο και ρόουντστερ θα επιστρέψουν στην παλιά, καλή υφασμάτινη οροφή

Τα καινούργια κάμπριο και ρόουντστερ θα επιστρέψουν στην παλιά, καλή υφασμάτινη οροφή

Η πρώτη Mercedes SLK εμφανίστηκε, πριν από 20 χρόνια, σαν κεραυνός εν αιθρία. Όχι μόνο γιατί έκανε τις ανοιχτές διθέσιες Mercedes προσιτές και σε μη εκατομμυριούχους -ειδικά στην Ελλάδα- αλλά κυρίως γιατί διέθετε την πρώτη σύγχρονη αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή. Η οποία με το πάτημα ενός κουμπιού «έσπαγε» στα δύο και περιστρεφόταν για να καταλήξει τελικά στο πορτμπαγκάζ έχοντας προσφέρει, ειδικά τον πρώτο καιρό, ένα ενδιαφέρον θέαμα σε όσους παρακολουθούσαν την όλη διαδικασία.

H SLK γρήγορα απέκτησε παρέα, πιο ακριβή όπως η ομόσταβλη SL που διέθετε ακόμα πιο σύνθετη οροφή, αλλά και πιο φτηνή, μιας και η μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή είχε ένα status σαν το αυγό του Κολόμβου. Είμαστε βέβαιοι πως οι σχεδιαστές αναρωτιόντουσαν πως δεν τον είχαν σκεφτεί πιο νωρίς, προκειμένου να έχουν αυτοκινήτα 2 σε 1. Και κουπέ και κάμπριο, ανάλογα με τα γούστα...

Έτσι, κάπου εκεί στα μέσα των ’00 έπρεπε να ψάξεις με το φακό προκειμένου να βρείς ένα ανοιχτό μοντέλο με την παλιά, καλή, κλασική μαλακή οροφή, παρόλο που είχαν αρχίσει τα διαφαίνονται τα πρώτα μείον του όλου κόνσεπτ, με πρώτα και καλύτερα το κόστος κατασκευής και το βάρος.

Δεν είναι μόνο η οροφή αυτή καθαυτή. Είναι και ο υδραυλικός μηχανισμός που απαιτείται προκειμένου να ανοιγοκλείνει, είναι το κάλλυμα ασφαλείας στο πορτμπαγκάζ που απομονώνει το χώρο που της αντιστοιχεί και κυρίως είναι τα πολλά κιλά που προσθέτει. Τα οποία μάλιστα βρίσκονται και στο χειρότερο δυνατό σημείο: ψηλά, με αποτέλεσμα να επηρεάζουν το κέντρο βάρους και την οδική συμπεριφορά, ενώ ταυτόχρονα απαιτούσαν μεγαλύτερους, άρα βαρύτερους και πιο ενεργοβόρους κινητήρες.

MAZDA MX 5 1

Οι μεταλλικές αναδιπλούμενες οροφές στα ανοιχτά αυτοκίνητα δεν είναι πια μόδα, ενώ κάποια μοντέλα όπως το Mazda MX-5 και αυτά της Audi, ήταν πάντοτε πιστά στις κλασικές μαλακές οροφές. Πηγή: Mazda.

Ταυτόχρονα, όσο έξυπνα σχεδιασμένες και αν ήταν, οι διπλωμένες μεταλλικές οροφές απαιτούσαν χώρο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα ειδικά τα τετραθέσια ή έστω 2+2 κάμπριο αυτής της συνομοταξίας να ήταν τουλάχιστον ασχημούτσικα...

Και επειδή κανείς δεν θέλει ένα άσχημο αυτοκίνητο δεν έσπασαν κανένα ταμείο. Παράλληλα με την οροφή κλειστή έδειχναν σαν ένα κοινό κουπέ, γεγονός που σίγουρα δεν συμπεριλαμβανόταν στα συν τους.

Με όλα τα παραπάνω δεδομένα και επιπλέον τις όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων, η μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή δείχνει πως πολύ σύντομα θα ξεχαστεί και τα ανοιχτά μοντέλα που θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια θα επιστρέψουν στην παλιά, καλή μαλακή, που τεχνολογικά και σχεδιαστικά έχει εξελιχθεί τόσο πολύ που δεν προσφέρει απλά μια στοιχειώδη προστασία από τα καιρικά φαινόμενα αλλά τόσο ηχομόνωση όσο και θερμομόνωση υψηλού επιπέδου. Η νέα SL της Mercedes προς αυτήν την κατεύθυνση θα κινηθεί, το ίδιο και η διάδοχος της BMW Z4, ενώ θα ακολουθήσουν και όλοι όσοι θα θέλουν να δίνουν το παρόν σε αυτήν την ιδιαίτερη κατηγορία αυτοκινήτων.