ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Mercedes πήρε άδεια για αυτόνομη οδήγηση τρίτου επιπέδου

Η Mercedes πήρε άδεια για αυτόνομη οδήγηση τρίτου επιπέδου
Η λειτουργία του Drive Pilot βασίζεται σε αισθητήρες LiDAR, κάμερες και μικρόφωνα, ενώ υπάρχει και ένας αισθητήρας υγρασίας στο εσωτερικό του τροχού προκειμένου να λαμβάνονται υπόψη και οι καιρικές συνθήκες

Μπορεί τον τελευταίο καιρό να μην ακούγαμε και πολλά για την αυτόνομη οδήγηση, λόγω και της έλλειψης chips, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν σημειώνεται πρόοδος.

Και μάλιστα σημαντική, καθώς η Mercedes πήρε πρώτη επίσημα άδεια για χρήση συστήματος αυτόνομης οδήγησης επιπέδου τρία σε δημόσιο δρόμο. Το σύστημα ονομάζεται Drive Pilot και θα είναι διαθέσιμα από το 2022 στις κορυφαίες λιμουζίνες της μάρκας, την S-Class και την EQS.

Παρουσία του ο οδηγός δεν θα πρέπει να έχει τα χέρια του στο τιμόνι και την προσοχή του στο δρόμο με ταχύτητες έως και 60 χλμ./ ώρα. Έτσι θα μπορεί να ασχοληθεί με κάτι άλλο, όπως π.χ. με το σύστημα infotainment.

Η λειτουργία του Drive Pilot βασίζεται σε αισθητήρες LiDAR, κάμερες και μικρόφωνα, ενώ υπάρχει και ένας αισθητήρας υγρασίας στο εσωτερικό του τροχού προκειμένου να λαμβάνονται υπόψη και οι καιρικές συνθήκες. Από κει και πέρα υπάρχει και ένας ψηφιακός χάρτης υψηλής ανάλυσης -digital HD map- με δυνατότητα ΟΤΑ (over the air) αναβαθμίσεων, ενώ η καρδιά του συστήματος είναι η κεντρική μονάδα ελέγχου.

Ενδιαφέρον είναι πως το σύστημα μπορεί να προβλέψει δύσκολες καταστάσεις, για τις οποίες προειδοποιεί τον οδηγό είτε ηχητικά είτε μέσω δονήσεων στο τιμόνι. Αν ο τελευταίος δεν αντιδράσει τότε οι μεγάλες λιμουζίνες επιβραδύνουν ομαλά μέχρι ότου ακινητοποιηθούν. Στη συνέχεια ενεργοποιείται η κλήση έκτακτης ανάγκης, απασφαλίζουν αυτόματα οι πόρτες και κατεβαίνουν τα παράθυρα.

Το Drive Pilot θα είναι προς το παρόν λειτουργικό μόνο στη Γερμανία και για αυτοκίνητα που έχουν αγοραστεί από τη συγκεκριμένη χώρα.