ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To bZ4X είναι SUV και το πρώτο ηλεκτρικό Toyota

To bZ4X είναι SUV και το πρώτο ηλεκτρικό Toyota

Η Toyota μπορεί πολλές φορές να έχει εκφράσει τους προβληματισμούς της για την ηλεκτροκίνηση, κυρίως μέσω του προέδρου της Akio Toyoda, αλλά αυτό δεν την εμποδίζει διόλου να προχωρήσει στην παρουσίαση του πρώτου της πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου.

Πρόκειται για το SUV bZ4X, που ελάχιστα διαφέρει από το ομώνυμο πρωτότυπο που είχε κάνει την εμφάνισή του πριν από μερικούς μήνες. Ταυτόχρονα είναι και το πρώτο μοντέλο της bZ, της beyond Zero που είναι η «ηλεκτρική» υπομάρκα της Toyota.

To bz4X λοιπόν -το όνομα του είναι πάντως κάπως- ακολουθεί τη σχεδιαστική προσέγγιση με την επωνυμία hammerhead, που προσδιορίζεται από τους πολύ λεπτούς προβολείς και τη σχεδιαστική έμφαση που έχει δοθεί στα άκρα της μάσκας.

Από πλευράς διαστάσεων είναι σαφώς πιο χαμηλό, κατά 8,5 εκατοστά, από το RAV4 που ανήκει στην ίδια κατηγορία και έχει ένα μεγαλύτερο κατά 160 χιλιοστά μεταξόνιο. Κάτι που σε συνδυασμό και με το νέο πλαίσιο e-TNGA θα πριμοδοτεί τους χώρους στο εσωτερικό. Ενδεικτικά το πορτμπαγκάζ του bZ4X φτάνει τα 452 λίτρα.

Από κει και πέρα ο σχεδιασμός του ταμπλό προσδιορίζεται κατά κύριο λόγο από τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment στο κέντρο του και στη συνέχεια από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων του. Το παρόν δίνουν φυσικά και πολλά συστήματα υποβοήθησης τελευταίας γενιάς.

Η βασική έκδοση του ηλεκτρικού Toyota είναι προσθιοκίνητη με ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 265 Nm, που εξασφαλίζει ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε 8,4 δεύτερα. Η αντίστοιχη τιμή για την τετρακίνητη έκδοση είναι 7,7 δεύτερα. Εδώ οι ηλεκτροκινητήρες είναι δύο, ο καθένας με απόδοση 80 kW -συνδυαστική απόδοση 218 ίπποι- η τετρακίνηση XMode έχει εξελιχθεί μαζί με τη Subaru και υπάρχουν συνολικά τέσσερα προγράμματα κίνησης. Τα snow/ mud, deep snow, mud (έως τα 20 χλμ./ώρα) και Grip Control για εκτός δρόμου (έως 10 χλμ./ώρα).

Η μπαταρία έχει σε κάθε περίπτωση ενεργειακή χωρητικότητα 71,4 kWh και εξασφαλίζει αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 450 χιλιόμετρα (WLTP), ενώ η Toyota κάνει λόγο για απώλεια μόλις 10% μέσα σε μία δεκαετία ή μετά από 240.000 χιλιόμετρα. Ο on-board φορτιστής θα είναι από τα τέλη του 2022 των 11,0 kW, ενώ η ταχυφόρτιση (DC) μπορεί να γίνει μέχρι και με 150 kW.