ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H ολοκαίνουργια Mercedes C-Class είναι πιο πολυτελής και high tech από ποτέ

H ολοκαίνουργια Mercedes C-Class είναι πιο πολυτελής και high tech από ποτέ

H C-Class είναι από τους στυλοβάτες της γκάμας της Mercedes και λογικό είναι κάθε καινούργια γενιά της να έχει ιδιαίτερο ειδικό βάρος για την πορεία της γερμανικής εταιρείας. Και φυσικά να δίνεται η ανάλογη προσοχή στην εξέλιξή της.

Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μια εποχή που τα κλασικά σεντάν, οι λιμουζίνες αν προτιμάτε, δέχονται πιέσεις από παντού. Και από τα SUV αλλά και από τα νέου τύπου «ηλεκτρικά» αμαξώματα.

Σε αυτό το περιβάλλον λοιπόν η καινούργια γενιά της πιο μικρής πισωκίνητης λιμουζίνας της γερμανικής εταιρείας εξέλιξε και εκσυγχρόνισε τη γνώριμη εικόνα. Υιοθετώντας ταυτόχρονα στοιχεία από τη ναυαρχίδα -και τεχνολογικά- S-Class.

Κυρίως στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου δεσπόζει η ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα οθόνη που έχει και μια κλίση προς τον οδηγό. Η στάνταρ διαγώνιός της είναι 9,5 ίντσες και προαιρετικά ανεβαίνει στις 11,9 ίντσες, που είναι σαφώς πιο εντυπωσιακές. Οι στρογγυλοί αεραγωγοί βρίσκονται πάνω από την οθόνη, από κάτω της υπάρχουν πλήκτρα άμεσης πρόσβαση σε λειτουργίες ενώ ψηφιακός είναι φυσικά και ο πίνακας οργάνων.

Από κει και πέρα υπάρχουν όλα τα σύγχρονη συστήματα σε όλους τους τομείς, ενώ από κει και πέρα η αίσθηση πολυτέλειας είναι σαφώς πιο έντονη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, όπως μεγαλύτεροι είναι και οι χώροι. Κυρίως για τους επιβάτες στο πίσω κάθισμα (πορτμπαγκάζ λιμουζίνας 455 λίτρα, στέισον από 490 έως 1.510 λίτρα, PHEV από 390 έως 1.375 λίτρα).

Αυτό έχει επιτευχθεί χάρη στην αύξηση τόσο του μεταξονίου κατά 25 χιλιοστά (συνολικά 2.865) όσο και του μήκους στα 4,751 μέτρα (συν 65 χιλιοστά).

Η γκάμα των κινητήρων της καινούργιας C-Class αποτελείται αποκλειστικά από τετρακύλινδρα σύνολα, ενώ όλοι διαθέτουν ήπια υβριδική υποβοήθηση. Η βάση στους βενζινοκινητήρες είναι αυτός των 1.500 κυβικών της μάρκας που αποδίδει 170 ίππους στην C 180 και 204 στη C 200. Κορυφαία έκδοση προς το παρόν είναι η δίλιτρη C 300 των 258 ίππων (στη λειτουργία overboost της προστίθενται 36 ίπποι για 30 δεύτερα) που είναι και τετρακίνητη, ενώ στην πορεία θα ακολουθήσουν οι πιο σπορ AMG C 43 και C 63e.

Επίσης θα ακολουθήσει και η plug-in υβριδική C 300 e με συνδυαστική ισχύ 313 ίππων και 550 Nm, η οποία θα μπορεί να καλύψει καθαρά ηλεκτρικά μέχρι και 100 χιλιόμετρα.

Οι εκδόσεις πετρελαίου είναι όλες 2.000 κυβικών (C 200 d με 163 ίππους, C 220 d με 200 και έκδοση 4MATIC, C 300 d με 265 ίππους).

Ενδιαφέρον είναι πως η καινούργια Mercedes C-Class μπορεί να εξοπλιστεί και με τετραδιεύθυνση -για πρώτη φορά στην κατηγορία- αλλά όχι και με πνευματική ανάρτηση όπως η προκάτοχός της.