ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: H Maserati έχει με την επιβλητική MC20 και πάλι ένα super car στη γκάμα της

Αυτοκίνητο: H Maserati έχει με την επιβλητική MC20 και πάλι ένα super car στη γκάμα της

Δεκαέξι ολόκληρα χρόνια χρειάστηκε η Maserati για να παρουσιάσει την ουσιαστική διάδοχο της MC12 του 2004, που βασιζόταν στη θρυλική Ferrari Enzo. Η ολοκαίνουργια MC20 μπορεί να μην έχει να επιδείξει μια βάση με τόσο βαρύ όνομα αλλά μπορεί να περηφανεύεται πως έχει εξελιχθεί από λευκό χαρτί από την εταιρεία της Modena με σήμα την τρίαινα.

Και για την εξέλιξή της η Maserati δεν έκανε κανένα συμβιβασμό. Και έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα εξέλιξε που διαθέτει και τεχνολογικές λύσεις που προέρχονται από τη Φόρμουλα 1 και οι μηχανικοί της πέρασαν περισσότερες από 2.000 ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα της Dallara για να έχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Επίσης επέλεξαν ως βάση ένα μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα που πέρα από υψηλή ακαμψία εξασφαλίζει και τον περιορισμό του βάρους. Που εδώ κυμαίνεται κάτω από τα 1.500 κιλά.

Το αποτέλεσμα της προσπάθειας είναι εντυπωσιακό. Η MC20 των 4,67 μέτρων είναι φαρδιά και χαμηλή (1,96 και 1,22 μέτρα αντίστοιχα), όπως άλλωστε περιμένει κανείς να είναι ένα super sport μοντέλο, ενώ το εμπρός της μέρος παραπέμπει και στην προγονό της την MC12. Την παράσταση κλέβουν οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, ενώ από κει και πέρα προσέχει κανείς τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στο εμπρός καπό και στα πίσω φτερά, το σχεδόν οριζόντιo κάλυμμα του κινητήρα που βρίσκεται στο κέντρο αλλά και το λιτό πίσω μέρος με το μαύρο διαχύτη και τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης στο μέσο.

Λιτό είναι και το αυστηρά διθέσιο εσωτερικό, καθώς στην κεντρική κονσόλα από ανθρακονήματα υπάρχουν ελάχιστοι διακόπτες, ενώ ακριβώς από πάνω της βρίσκεται η οθόνης αφής των 10,25 ιντσών του συστήματος infotainment. Ίδια διαγώνιο έχει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ στο τιμόνι εκτός από τα paddles του κιβωτίου υπάρχει ο διακόπτης του Launch Control και το μπουτόν της μίζας.

Που ζωντανεύει τον bi- turbo V6 των 3.000 κυβικών που βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, ονομάζεται Nettuno και αποδίδει 630 Nm και 730 Nm. Στα τεχνολογικά high lights του περιλαμβάνεται ο προθάλαμος συμπίεσης με προέλευση από τη Φόρμουλα 1, ο συνδυασμός έμμεσου και άμεσου ψεκασμού, τα δύο μπουζί (Twin Spark) και το σύστημα λίπανσης με ξηρό κάρτερ.

Το κιβώτιο είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη και 8 σχέσεων της Getrag και μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, με τη βοήθεια στάνταρ μηχανικού μπλοκέ διαφορικού και προαιρετικά ηλεκτρονικά ελεγχόμενου. Τα φρένα είναι της Brembo με διάμετρο 380 χιλιοστών μπροστά και 350 χιλιοστών πίσω, ενώ διαθέσιμα είναι και κεραμικά δισκόφρενα. Επίσης ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε προγράμματα οδήγησης, τα GT, Wet, Sport, Corsa και ESC Off που θέτει εκτός λειτουργίας τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας.

Η νέα Maserati MC20, που θα κατασκευάζεται στο ανακαινισμένο ιστορικό της εργοστάσιο της μάρκας στη Viale Ciro Menotti στην Modena και θα κοστίζει περισσότερο από 200.00 ευρώ, είναι εντυπωσιακή και σε ότι αφορά τις επιδόσεις της: 0-100 χλμ./ ώρα σε 2,5 δεύτερα, 0-200 χλμ,/ ώρα σε 8,8 δεύτερα, τελική ταχύτητα 325 χλμ./ ώρα.