Με την Huayra BC η Pagani τιμά τον άνθρωπο που αγόρασε την πρώτη Zonda
H ιταλική Pagani είναι από τους πιο ονομαστούς κατασκευαστές σούπερ σπορ μοντέλων και ας μετράει λιγότερα από 25 χρόνια ζωής. Ιδρύθηκε το 1992 από τον Αργεντινό Horacio Pagani, έχει έδρα το χωριό -στην κυριολεξία- San Cesario sul Panaro κοντά στη Modena, ήταν από τις πρώτες εταιρείες που ασχολήθηκε εντατικά με το ανθρακόνημα και άλλα συνθετικά υλικά, ενώ παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο, τη θρυλική πια Zonda, το 1999.
Ο πρώτος που αγόρασε μια Zonda, που σημειωτέον τότε ήταν μια άγνωστη ποσότητα στην κορυφαία κατηγορία αυτοκινήτων δρόμου, ήταν ένας συλλέκτης Ferrari από τη Νέα Υόρκη, ονόματι Benny Caiola. Ο οποίος έμεινε τόσο ενθουσιασμένος από το αυτοκίνητο που όχι μόνο έγραψε μια επιστολή στον Pagani χαρακτηρίζοντάς το ως «έργο αντίστοιχο αυτών του Μικελάντζελο για την αυτοκινητοβιομηχανία» αλλά του έστειλε και μια επιταγή 1.000 δολαρίων προκειμένου ο ιδρυτής της μάρκας να κεράσει εκ μέρους του τους συνεργάτες του για την εξαιρετική τους δουλειά.
Ο Benny Caiola, που φανταζόμαστε πως είχε διαφημίσει αρκούντως την ιταλική μάρκα στους κύκλους του, πέθανε το 2010 και από τότε ο Horacio Pagani έψαχνε την ευκαιρία για να τον τιμήσει. Και αυτή του δόθηκε μέσω της νέας, hard core εκδοχής της Huayra, που αντικατέστησε τη Zonda.
Η Pagani Huayra BC είναι σε όλα της εντυπωσιακή, Ακόμα και κάτω από το αμάξωμα από ανθρακόνημα. Πηγή: Pagani
Προς τιμήν λοιπόν του ανθρώπου που πρώτος από όλους εμπιστεύτηκε τη Pagani η κορυφαία Huayra, που θα παρουσιαστεί επίσημα σε λίγες μέρες στη Γενεύη, θα λέγεται BC από τα αρχικά του ονόματός του, ενώ σε σχέση με τη στάνταρ εκδοχή διαθέτει ένα τελείως διαφορετικό αεροδυναμικό πακέτο. Με μια μεγάλη, σταθερή πίσω αεροτομή και χαρακτηριστικές λωρίδες εξαερισμού στο πάνω μέρος των εμπρός φτερών.
Από την Pagani λέγεται πως εκτός από την οροφή όλο το υπόλοιπο αμάξωμα έχει σχεδιαστεί από την αρχή, ενώ αναφέρουν πως έχει χρησιμοποιηθεί και ένας εξελιγμένος τύπος ανθρακονήματος που έχει συμβάλλει στη μείωση του βάρους στα μόλις 1.218 κιλά. Τιμή που εξασφαλίζει με άνεση στην Huayra BC τον τίτλο του πιο ελαφρού hyper car που μπορεί να αγοράσεις κανείς.
Επιλογέας έργο τέχνης... Πηγή: Pagani
Καταβάλλοντας το ποσό των 2,4 εκατομμυρίων ευρώ, με το οποίο θα αποκτήσει, πέρα από ένα εσωτερικό που σε κάποια σημεία θυμίζει έργο τέχνης και την πιο δυνατή εκδοχή του V12 των 6.000 κυβικών της AMG -η Pagani προμηθεύεται κινητήρες από την εργοστασιακή εταιρεία βελτιώσεων της Mercedes- που έχει φτάσει για την περίσταση τα 800 άλογα.
Ταυτόχρονα αποκτά και την επιζητούμενη σπανιότητα στους δρόμους αυτού του κόσμου, η οποία για την Pagani είναι κάτι παραπάνω από δεδομένη. Κι αυτό γιατί μέχρι στιγμής έχει κατασκευάσει μόλις 136 Zonda και 94 κανονικές Huayra, από τις οποίες τις 37 πέρυσι, ενώ ο προγραμματισμός κάνει λόγο για μόλις 20 BC, που αναμένεται να γίνουν ανάρπαστες...