ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Αυτό είναι το νέο μικρό SUV της Toyota, το υβριδικό και τετρακίνητο Yaris Cross

Αυτοκίνητο: Αυτό είναι το νέο μικρό SUV της Toyota, το υβριδικό και τετρακίνητο Yaris Cross

Μετά από αναβολή σχεδόν δύο μηνών -η πρεμιέρα του είχε αρχικά προγραμματιστεί για την Έκθεση της Γενεύης στις αρχές Μαρτίου που αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού- η Toyota παρουσίασε επίσημα το πιο μικρό SUV της γκάμας της.

Το Yaris Cross, που όπως λέει και η ονομασία έχει πολλά κοινά με την πιο πρόσφατη γενιά του best seller της μάρκας, το Yaris. Μεταξύ αυτών και το πλαίσιο GA-B, ενώ σε σχέση με το Yaris είναι συνολικά πιο μεγάλο (μήκος +24 εκατοστά, πλάτος +2 και ύψος +9) φτάνοντας τα 4,18 μέτρα, τιμή που το τοποθετεί στην καρδιά των επονομαζόμενων B-SUV, όπου μεταξύ άλλων πρωταγωνιστούν τα Nissan Juke, Peugeot 2008 και Renault Captur.

Στο Yaris Cross μεγαλύτερη είναι, λογικά και αναμενόμενα και η απόσταση από το έδαφος. Κατά 30 χιλιοστά, γεγονός που μαζί με τη σχεδίαση του αμαξώματος -χαρακτηριστική η σχεδόν κάθετη μάσκα και οι τετράγωνοι θόλοι των τροχών- τονίζει τον off road προσανατολισμό του.

Από κει και πέρα τα πίσω φώτα παραπέμπουν στο C-HR που είναι το αμέσως μεγαλύτερο SUV της μάρκας, ενώ οι προβολείς στο Yaris. Από το τελευταίο προέρχεται και το μοντέρνο εσωτερικό στο οποίο κυριαρχεί οπτικά η ελεύθερη οθόνη αφής που είναι τοποθετημένη ψηλά. Οι χώροι -προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί νούμερα για το πορτμπαγκάζ, ενώ γνωστό είναι πως η πλάτη του πίσω καθίσματος θα διπλώνει σε αναλογία 40:20:40- αναμένονται σαφώς πιο άνετοι από τους ήδη καλούς του νέου Yaris.

Προς το παρόν η Toyota έχει ανακοινώσει μόνο την υβριδική έκδοση του Yaris Cross με το τρικύλινδρο σύνολο βενζίνης των 1.500 κυβικών. Το οποίο λειτουργεί με τον κύκλο του Atkinson, αποδίδει 116 ίππους και οι εκπομπές CO2 του για την προσθιοκίνητη έκδοση δεν ξεπερνούν τα 90 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Ενδιαφέρον εδώ είναι πως θα υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση, η μόνη στην κατηγορία, το σύστημα μετάδοσης της οποίας βασίζεται στην 4η γενιά της υβριδικής διάταξης του AWD-i intelligent και για τη μεταφορά της ροπής διαθέτει έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Εδώ οι εκπομπές CO2 είναι μεν αυξημένες σε σχέση με την προσθιοκίνητη έκδοση αλλά παραμένουν κάτω από τα 100 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Tο νέο Toyota Yaris Cross θα κατασκευάζεται, όπως και το απλό Yaris, στη Γαλλία και από το πρώτο τρίμηνο του 2021 με ετήσιο ρυθμό 150.000 μονάδων. Στόχος της ιαπωνικής εταιρείας είναι ένα μερίδιο της τάξης του 8% στις ευρωπαϊκές πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας, ενώ το Yaris στο σύνολο της γκάμας του θα αντιπροσωπεύει το 1/3 του συνόλου των πωλήσεων της στην Ευρώπη. Και πολύ παραπάνω στην Ελλάδα, όπου το μικρό SUV θα είναι διαθέσιμο μέσα στο πρώτο εξάμηνο της χρονιάς που μας έρχεται.