ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η ολοκαίνουργια γενιά του Audi A4 έχει αναβαθμιστεί σε όλους τους τομείς

Η ολοκαίνουργια γενιά του Audi A4 έχει αναβαθμιστεί σε όλους τους τομείς

Το A4 είναι το μοντέλο με το μεγαλύτερο ειδικό βάρος στη γκάμα της Audi και αυτό δεν οφείλεται μόνο στον όγκο των πωλήσεών του, αλλά και στο ότι είναι το αυτοκίνητο, τόσο ως 80 όσο και ως Α4, που σου έρχεται πρώτο στο μυαλό όταν μιλάς για την Audi

Παράλληλα είναι και αυτό που εκφράζει διαχρονικά καλύτερα το κορυφαίο σλόγκαν της, το Vorsprung durch Technik -την πρωτοπορία μέσω της τεχνολογίας δηλαδή.

Αισθητικά και κατά την προσφιλή τα τελευταία χρόνια συνήθεια της Audi το σχήμα της νέας του γενιάς δεν έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά. Δείχνει ως εξέλιξη της γνωστής του εικόνας, τουλάχιστον με την πρώτη ματιά, γιατί αλλαγές έχουν γίνει σε όλα τα σημεία του.

Πιο εμφανείς η ακόμα πιο εμφατική μάσκα σε συνδυασμό και με τους νέους, χαρακτηριστικούς προβολείς, ενώ καινούργια είναι και τα πίσω φώτα. Μικρές είναι οι αλλαγές και στις διαστάσεις του, καθώς το μήκος έχει αυξηθεί μόλις κατά 2,5 εκατοστά στα 4,73 μέτρα, ενώ περίπου στο μισό, 12 χιλιοστά για την ακρίβεια, είναι η αύξηση του μεταξονίου.

Εδώ θα πρέπει αφενός να σημειώσουμε πως η έκδοση στέισον, η Avant, έχει το ίδιο ακριβώς μήκος με τη λιμουζίνα και να τονίσουμε την εξαιρετική αεροδυναμική του νέου A4. Η οποία στην ειδική έκδοσή του Ultra έχει να επιδείξει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,23, τιμή κορυφαίας ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Η αύξηση του μεταξονίου έχει βελτιώσει τους χώρους στο εσωτερικό -το πορτμπαγκάζ στο σεντάν είναι τουλάχιστον 485 λίτρα- αλλά το πιο σημαντικό είναι η αναθάθμιση της εικόνας του. Η οποία πλέον είναι σαφώς πιο ποιοτική, ενδιαφέρουσα αισθητικά αλλά και σύγχρονη. Το τελευταίο γίνεται ακόμα πιο έντονο αν έχει επιλεγεί ο (εξτρά) φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ η οθόνη των 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα είναι στάνταρ παντού. Κατά τα άλλα ο εξοπλισμός ασφάλειας, διασύνδεσης και διευκόλυνσης είναι πλήρης, ενώ η λίστα των εξτρά μεγάλη.

AUDI A4 2016 23

Το νέο Audi A4 έχει κορυφαία αεροδυναμική. Πηγή: Audi

Σημαντική εξέλιξη για τη νέα μεσαία λιμουζίνα της Audi και το αντίστοιχο στέισον -τη γκάμα συμπληρώνει και το Allroad που παρουσιάστηκε στις αρχές του χρόνου στο Ντιτρόιτ- είναι πως για πρώτη φορά ως Α4 είναι διαθέσιμο με κινητήρα 1.400 κυβικών, turbo φυσικά. Πρόκειται για τον 1.4 TFSI της μάρκας που αποδίδει 150 ίππους και όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το αυτοκίνητο κινεί χωρίς να πιέζεται το τετράθυρο αμάξωμα, ενώ συνδυάζεται καλά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις. Αυτό αποτυπώνεται τόσο τις επιδόσεις που εξασφαλίζει (0-100 σε 8,7 δεύτερα, τελική 210 χλμ./ ώρα), όσο και στην επίσημη μέση κατανάλωσή του (5,2 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα) και τις εκπομπές CO2 του (123 γραμμάρια/ χιλιόμετρο).

Σημαντικός παράγοντας για τη επίτευξη των παραπάνω είναι χωρίς αμφιβολία η μείωση του βάρος κατά 120 κιλά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, κάτι που έγινε εφικτό και με τη χρήση του νέου μεταβλητού πλαισίου MLB Evo του ομίλου της VW. Η παρουσία του συγκεκριμένου πλαισίου, στο οποίο βασίζονται όλα τα μεγάλα μοντέλα της Audi, από το A4 μέχρι το Q7, εξασφαλίζει ταυτόχρονα μια ακόμα καλύτερη ποιότητα κύλισης σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, αλλά και την απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά.

AUDI A4 2016 24

Συνολικά αναθαθμισμένο και ποιοτικό το εσωτερικό, εντυπωσιακός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Πηγή: Audi

Ο άλλος διαθέσιμος κινητήρας βενζίνης είναι ο TFSI των 2.000 κυβικών με τα 252 άλογα, που συνδυάζεται αποκλειστικά με την τετρακίνηση quattro και το αυτόματο κιβώτιο S-Tronic, ενώ στους diesel υπάρχουν οι εκδοχές των 150 και των 190 ίππων του 2.0 TDI. Ο πιο ισχυρός μπορεί να συνδυαστεί και με την τετρακίνηση, ενώ όπως διπαστώσαμε και στην πράξη είναι πολιτισμένοι και ιδιαίτερα ελαστικοί από χαμηλά. Φυσικά η ίδια γκάμα κινητήρων είναι διαθέσιμη και για το Αvant, που σε σχέση με τη λιμουζίνα είναι 2.000 ευρώ πιο ακριβό.

Το τετράθυρο Α4 ξεκινά ως 1.4 TFSI από τις 32.500 ευρώ -αναμένεται η τιμή με απόσυρση- με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού, ενώ τα πιο πλούσια Sport και Design είναι κατά 1.950 ευρώ πιο ακριβά. Το τελευταίο ισχύει και για τη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση 2.0 TDI των 150 ίππων, που ξεκινά από τις 41.400 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση το αυτόματο κιβώτιο χρεώνεται 2.700 ευρώ επιπλέον.

Στην κορυφή της γκάμας το A4 2.0 TFSI quattro S-tronic είναι διαθέσιμο από 51.200 ευρώ με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο, ενώ το top, προς το παρόν, diesel με 190 ίππους, τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο κοστολογείται από 53.150 ευρώ.