Το Mercedes Vision AVTR δίνει μια εικόνα του απώτερου μέλλοντος της αυτοκίνησης
H επωνυμία Vision AVTR του εντυπωσιακού, φουτουριστικού πρωτότυπου που παρουσίασε η Mercedes στη φετινή CES σημαίνει αφενός Advanced Vehicle Transformation (σε ελεύθερη απόδοση προηγμένη μεταμόρφωση οχήματος) και αφετέρου προέρχεται από το Avatar. Την επιτυχημένη ταινία του David Cameron, ο οποίος μαζί με την ομάδα του υποστήριξε την αντίστοιχη ομάδα της Mercedes που εξέλισσε το concept.
Σκοπός του είναι η προβολή του μέλλοντος της αυτοκίνησης, στο οποίο θα δημιουργείται μια σχέση μεταξύ ανθρώπου, μηχανής και περιβάλλοντος αλλά και η δημιουργία μιας καινούργιας πολυτέλειας, ψηφιακής, αυτή τη φορά, που θα πρέπει να υπάρχει ώστε να εξακολουθεί να υφίσταται διαχωρισμός μεταξύ των πολυτελών και των πιο απλών μοντέλων.
Οπτικά αυτό που χαρακτηρίζει το Vision ATR είναι το One Bow Design, η σχεδίαση της μιας καμπύλης που κατορθώνει να δημιουργεί την επιζητούμενη για την περίπτωση φουτουριστική αίσθηση, η οποία είναι ακόμα μεγαλύτερη στο εσωτερικό, όπου το κέντρο όλων είναι μια μονάδα στην κονσόλα, όπου ο οδηγός ακουμπά το χέρι του, αναγνωρίζεται η καρδιακή του λειτουργία και η αναπνοή του και ενεργοποιούνται τα πάντα. Στη συνέχεια μπορεί και αυτός και οι επιβάτες να σηκώσουν το χέρι τους και στην παλάμη να προβάλλεται ένα μενού με διάφορες λειτουργίες.
Όπως περιμένει κανείς τα υλικά που χρησιμοποιούνται για τον εσωτερικό διάκοσμο είναι πλήρως ανακυκλώσιμα. Ενδεικτικό για αυτό είναι η χρήση του φυτικού «δέρματος» DINAMICA αλλά και του Karuun, ενός διακοσμητικού ξύλου που χρησιμοποιείται στο δάπεδο και προέρχεται από ένα φυτό που ευδοκιμεί στην Ινδονησία, μεγαλώνει πολύ γρήγορα και κόβεται με το χέρι.
To AVTR διαθέτει και μια νέα τεχνολογία μπαταριών, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά, βασίζεται στην οργανική κυτταρική χημεία και το γραφένιο, που είναι το πιο λεπτό δισδιάστατο υλικό που υπάρχει μέχρι στιγμής και δεν χρειάζεται σπάνιες γαίες ή μέταλλα. Έχει σαφώς μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις κοινές μπαταρίες, η χωρητικότητά της είναι περίπου 110 KWh, φορτίζει ασύρματα μέσα σε 15 λεπτά, εξασφαλίζει αυτονομία 700 χιλιομέτρων και τροφοδοτεί συνολικά 4 ηλεκτροκινητήρες.
Οι οποίοι αποδίδουν συνδυαστικά 350 kW, ελέγχονται μεμονωμένα γεγονός που ευνοεί και τα δυναμικά χαρακτηριστικά αλλά και την οικονομία. Ταυτόχρονα υπάρχει η δυνατότητα οι τροχοί κάθε άξονα να περιστρέφονται είτε με την ίδια είτε με αντίθετη φορά, γεγονός που επιτρέπει στο AVTR να κινείται σαν τον… κάβουρα, υπό γωνία 30 μοιρών.
Παράλληλα, το φουτουριστικό πρωτότυπο έχει τη δυνατότητα επικοινωνίας με τον έξω κόσμο, αφού επικοινωνήσει πρώτα με τον οδηγό του, μέσω 33 πτερυγίων στο πίσω μέρος του που θυμίζουν φολίδες ερπετών.