ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: H καινούργια Skoda Octavia αλλάζει κατηγορία

Αυτοκίνητο: H καινούργια Skoda Octavia αλλάζει κατηγορία

Η Octavia είναι το πιο σημαντικό μοντέλο της Skoda. Αφενός γιατί ήταν το πρώτο της νέας εποχής της μετά την προσχώρησή της στον όμιλος Volkswagen και αφετέρου γιατί αποτελεί το συνδετικό κρίκο με την ιστορία της μάρκας. Κι αυτό γιατί η γκάμα της τσέχικης εταιρείας διέθετε Octavia και από το 1959 έως το 1971.

Αν προσμετρήσουμε και το μοντέλο αυτό τότε η ολοκαίνουργια Octavia που μόλις παρουσιάστηκε είναι η 5η κατά σειρά και η 4η σύγχρονη, ενώ είναι αυτή με την οποία η Skoda δείχνει να κινείται πιο upper class. Κάτι που αποτυπώνεται και στην εμφάνισή της, κυρίως σε ότι αφορά τη λιμουζίνα της γκάμας η οποία πλέον ονομάζεται Grand Coupe και έχει και ένα στυλ που όντως θυμίζει κουπέ. Με πιο έντονη κλίση της οροφής και πιο κομψή ενσωμάτωσή της με τον τρίτο όγκο. Ο οποίος έχει μικρύνει οπτικά σε τέτοιο βαθμό που θα μπορούσε κανείς να πει πως πρόκειται και για liftback, για να θυμηθούμε έναν όρο του παρελθόντος.

Συνολικά πάντως η νέα Octavia δείχνει πιο σύγχρονη και πιο δυναμική, λόγω και του μεγαλύτερου πλάτους της κατά 15 χιλιοστά. Μάλιστα αυτό πέρα από το Grand Coupe ισχύει και για το στέισον που πλην της χώρας μας είναι με διαφορά η πιο δημοφιλής έκδοση αμαξώματος στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της και η νέα πιο πεπλατυσμένη μάσκα που ακολουθεί τα πρότυπα του Scala, καθώς και οι προβολείς που είναι και πάλι ενιαίοι και στάνταρ LED -προαιρετικά είναι διαθέσιμοι, για πρώτη φορά σε Skoda και LED Matrix προβολείς- ενώ πέρα από το πλάτος έχει αυξηθεί και το μήκος της. Κατά 19 χιλιοστά στη λιμουζίνα φτάνοντας τα 4,689 μέτρα και κατά 22 χιλιοστά στο στέισον, ενώ το μεταξόνιο παρέμεινε στα 2.686 χιλιοστά.

Οι χώροι πάντως στο εσωτερικό μεγάλωσαν και τοποθετούνται εκ νέου στην κορυφή της κατηγορίας, με περισσότερο αέρα για τα πόδια όσων κάθονται πίσω και με ένα ακόμα πιο μεγάλο χώρο αποσκευών. Που στο Grand Coupe φτάνει τα 600 λίτρα και στο στέισον τα 640 (αύξηση 10 και 30 λίτρων αντίστοιχα).

Αναβαθμισμένος, μοντέρνος και high tech είναι και ο εσωτερικός διάκοσμος με την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής του σύστηματος infotainment, που έχει διαγώνιο από 8,25 έως 10,0 ίντσες και τον πίνακα οργάνων που μπορεί να είναι και πλήρως ψηφιακός με μέγεθος 10,25 ιντσών. Το παρόν δίνουν φυσικά όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και ένα πλήρες σετ συστημάτων υποβοήθησης, ενώ ο εξοπλισμός μπορεί να περιλαμβάνει μέχρι και Head Up Display (HUD).

SKODA OCTAVIA 2020 18a

Ιδιαίτερα σύγχρονο εσωτερικό, με μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη αφής για το σύστημα infotainment που φτάνει μέχρι και τις 10,0 ίντσες. Ο μικρός σε μέγεθος επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου είναι shift by wire. Πηγή: Skoda

Ο βασικός κινητήρας βενζίνης της νέας Octavia είναι ο τρικύλινδρος 1.0 TSI των 110 ίππων, ενώ ακολουθεί ο 1.5 TSI των 150 ίππων. Και οι δύο είναι διαθέσιμοι και με ήπια υβριδική υποβοήθηση (MHEV) και στην περίπτωση αυτή ονομάζονται e-Tec, ενώ το top σύνολο βενζίνης είναι ο 2.0 TSI των 190 ίππων με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο DSG και πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 6,9 δεύτερα, τελική ταχύτητα 232 χλμ./ ώρα).

Ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις με 116, 150 και 200 ίππους, ενώ θα υπάρχει και έκδοση φυσικού αερίου G-Tec, με τον 1.5 TSI που για την περίσταση θα αποδίδει 130 ίππους. Η Octavia iV θα είναι η plug-in υβριδική έκδοση με τον 1.4 TSI, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 13,0 kWh, με συνδυαστική ισχύ 204 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία για έως και 55 χιλιόμετρα. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως η παρουσία των μπαταριών μειώνει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στα 450 και στα 470 λίτρα για το Grand Coupe και το στέισον αντίστοιχα.

Η νέα Skoda Octavia θα είναι στην Ελλάδα και με τις δύο εκδόσεις αμαξωμάτων της την ερχόμενη άνοιξη. Μέσα στο 2020 θα ακολουθήσουν τόσο η Scout με τα πιο SUV χαρακτηριστικά όσο και η σπορ RS.