ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι PSA και FCA, οι όμιλοι των Peugeot και Fiat δημιουργούν τον 4ο μεγαλύτερο όμιλο παγκοσμίως

Οι PSA και FCA, οι όμιλοι των Peugeot και Fiat δημιουργούν τον 4ο μεγαλύτερο όμιλο παγκοσμίως

Οι φήμες υπήρχαν εδώ και κάποιες μέρες, ενώ πλέον το θέμα είναι επίσημο μιας και οι δύο πλευρές εξέδωσαν ανακοινώσεις: ο γαλλικός όμιλος της PSA, που αποτελείται από τις Peugeot, Citroen, DS Automobiles και Opel και ο ιταλο- αμερικανικός της FCA, το οποίο απαρτίζουν οι Fiat, Abarth, Alfa Romeo, Fiat επαγγελματικά, Maserati, Lancia, Chrysler, Jeep, Dodge, Ram, SRT και Mopar συμφώνησαν να συνεργαστούν με στόχο τη συγχώνευσή τους.

Η συγχώνευση αυτή θα γίνει με τις δύο πλευρές να είναι ισότιμες, βάση θα είναι δηλαδή το 50:50 και κατά συνέπεια κάθε ένας από τους δύο υπάρχοντες ομίλους θα κατέχει το 50% της νέας εταιρείας. Η οποία σύμφωνα τα περσινά στοιχεία θα κατασκευάζει 8,7 εκατομμύρια οχήματα σε ετήσια βάση και θα είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι όμως τα νούμερα που αφορούν τα οικονομικό μεγέθη του νέου ομίλου: ο τζίρος του θα είναι της τάξης των 170 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ τα κέρδη θα φτάνουν αντίστοιχα τα 11 δις.

Σύμφωνα με τη συμφωνία η συγχώνευση θα γίνει μέσω μια Ολλανδικής θυγατρικής και των δύο και η οποία στην συνέχεια θα είναι στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης, του Μιλάνο και του Παρισιού. Επίσης η καταρχήν συμφωνία δεν προβλέπει το κλείσιμο εργοστασίων ενώ το διοικητικό συμβούλιο θα έχει 11 μέλη, 5 από τα οποία θα είναι από την πλευρά της PSA με τον ισχυρό άντρα της τελευταίας, τον Carlos Tavares να είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος με πενταετές συμβόλαιο και επίσης μέλος του ΔΣ.

Ενδιαφέρον έχει πως στις αρχές του 2019 η PSA είχε προσεγγίσει την FCA χωρίς όμως αποτέλεσμα μια και η πρότασή της απορρίφθηκε. Ακολούθησε η αποτυχημένη προσπάθεια της τελευταίας για συνεργασία με τη Renault, η οποία δεν προσχώρησε εξαιτίας των αντιδράσεων της γαλλικής κυβέρνησης που κατέχει το 15% της Renault αλλά και της Nissan, συμμάχου της Renault.