Αυτοκίνητο: Το concept Ariya προλογίζει την εικόνα ενός μελλοντικού, ηλεκτρικού Qashqai
H ηλεκτροκίνηση πέρα από όλα τα άλλα ανοίγει και νέους ορίζοντες στους σχεδιαστές, μιας και απελευθερώνεται στην ουσία ο χώρος που καταλαμβάνει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης -οι ηλεκτροκινητήρες είναι σημαντικά πιο μικροί.
Από αυτό δεν πριμοδοτούνται μόνο οι χώροι στο εσωτερικό αλλά δίνει και τη δυνατότητα και αλλαγών στις αναλογίες, με αποτέλεσμα σχήματα πιο δυναμικά και νεανικά. Αυτό ακριβώς έκαναν και οι σχεδιαστές της Nissan με το πρωτότυπο Ariya που παρουσίασαν στο Τόκιο και την έκθεσή του.
Το Ariya λοιπόν έχει μήκος 4,60 μέτρων, τοποθετείται δηλαδή μεταξύ του Qashqai και του X-Trail, το πλάτος του φτάνει τα 1,92 μέτρα, είναι δηλαδή σημαντικά πιο φαρδύ από το τελευταίο, ενώ με 100 χιλιοστά πιο μικρό ύψος είναι και αισθητά πιο χαμηλό. Το μειωμένο ύψος συνδυάζεται με μια σχετικά έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω, με αποτέλεσμα ένα δυναμικό, αλα κουπέ σχήμα που διαφοροποιείται σε σχέση με τα τρέχοντα SUV της Nissan παραπέμποντας σε ένα βαθμό σε αυτά της μάρκας πολυτελείας της Infiniti. Αναπόσπαστο στοιχείο της εμφάνισης του Ariya είναι η έκδοσή της μάσκας V- Motion της ιαπωνικής εταιρείας για ηλεκτρικά μοντέλα, καθώς και οι μεγάλοι τροχοί των 21 ιντσών.
Ενδιαφέρουσα είναι και η προσέγγιση του εσωτερικού, που χαρακτηρίζεται από μια μινιμάλ αισθητική, την απουσία φυσικών χειριστηρίων -τα μόνα που υπάρχουν είναι αυτό της εκκίνησης του συστήματος πρόωσης, το περιστροφικό για το infotainment και αυτά για το σύστημα κλιματισμού- και βέβαια τις οθόνες που καλύπτουν όλο το ταμπλό από το μέσον του και προς τον οδηγό. Ο οποίος θα έχει στη διάθεσή του στο μοντέλο παραγωγής που αναμένεται του χρόνου τόσο το ProPilot 2.0, την εξέλιξη του συστήματος ημι-αυτόνομης κίνηση της μάρκας, όσο και μια ψηφιακή βοηθό.
Για το σύστημα πρόωσης οι Ιάπωνες απλά αναφέρουν πως θα έχει δύο ηλεκτροκινητήρες για να εξασφαλίζεται και η τετρακίνηση και πως οι μπαταρίες στο ειδικό εξελιγμένο για ηλεκτρικά μοντέλα πλαίσιο της συμμαχίας Renault- Nissan- Mitsubishi θα βρίσκονται στο δάπεδο. Θέση που όπως δείχνουν τα πράγματα τείνει να καθιερωθεί μια και έτσι η συστοιχία των μπαταριών δεν καταλαμβάνει χώρο από το εσωτερικό και λόγω μεγάλου βάρους βοηθά στο να κατέβει πιο χαμηλό το κέντρο βάρους που με τη σειρά του κολακεύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά.