Αυτοκίνητο: BMW - Ήπια υβριδική έκδοση σε συνδυασμό με κινητήρα πετρελαίου για τη σειρά 5
Η BMW, από τους πρωτοπόρους στο θέμα του εξηλεκτρισμού με την i3 και το i8, εμπλουτίζει τη γκάμα των μοντέλων της με ηλεκτρική υποβοήθηση, προκειμένου να μπορεί να καλύπτει με μεγαλύτερη άνεση τις ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές.
Έτσι λοιπόν μετά τις plug-in υβριδικές εκδόσεις της σειράς 5 προσθέτει στη γκάμα της μεγάλης της λιμουζίνας και μια ήπια υβριδική έκδοση. Το μοντέλο που από εδώ και στο εξής θα είναι και MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) είναι η 520d. Η έκδοση πετρελαίου των 2.000 κυβικών και των 190 ίππων, ενώ προς το παρόν δεν θα υπάρξει ανάλογη κίνηση για κάποια από τα διαθέσιμα σύνολα βενζίνης.
Το ήπιο υβριδικό σύστημα είναι ένα μίζας γεννήτριας με ιμάντα που συνδυάζεται και με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V, ανακτά την ενέργεια που εκλύεται κατά την κύλιση ή την πέδηση και την αποθηκεύει σε μια δεύτερη μπαταρία, ενώ την αποδίδει υποβοηθώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όταν αυτό απαιτείται. Αυτό ισχύει κυρίως στις εκκινήσεις από στάση και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με αποτέλεσμα να εξασφαλίζεται μια οικονομία καυσίμου την οποία η γερμανική εταιρεία υπολογίζει σε περίπου 0,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Πέρα όμως από την οικονομία καυσίμου και την αντίστοιχη, έστω και μικρή μείωση των εκπομπών ρύπων, το ήπιο υβριδικό σύστημα, ακριβώς λόγω του boost που παρέχει, εξασφαλίζει και πιο ελκυστικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Παράλληλα η λειτουργία του συστήματος start stop γίνεται με την παρουσία του πιο άμεση και πιο ομαλή, ενώ κατά την κύλιση ο κινητήρας δεν απομπλέκεται απλά από τη μετάδοση αλλά σβήνει τελείως, ώστε και με τον τρόπο αυτό να υπάρχει κάποια εξοικονόμηση καυσίμου και μείωση ρύπων.
Η 520d με το MHEV θα είναι διαθέσιμη τους επόμενους μήνες με κίνηση τόσο στους πίσω όσο και σε όλους τους τροχούς και σε συνδυασμό και με τα δύο διαθέσιμα αμαξώματα, το τετράθυρο της λιμουζίνας και το πεντάθυρο του στέισον.