ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Η Opel αναβάθμισε το Astra με επιπλέον εξοπλισμό και νέους, σύγχρονους κινητήρες

Αυτοκίνητο: Η Opel αναβάθμισε το Astra με επιπλέον εξοπλισμό και νέους, σύγχρονους κινητήρες

Η ανανέωση του Opel Astra ακολουθεί τα καθιερωμένα ενός τυπικού facelift του χρόνου ημίσειας ζωής μόνο σε ότι έχει σχέση με την εικόνα του. Και αυτό γιατί οι επεμβάσεις των σχεδιαστών της γερμανικής μάρκας που εδώ και περίπου ένα χρόνο ανήκει στο γαλλικό όμιλο της PSA (Peugeot, Citroen, DS Automobiles), στην εξωτερική του εμφάνιση περιορίστηκαν στα κλασικά: τον όποιο επανασχεδιασμό της μάσκας, των φωτιστικών σωμάτων και των προφυλακτήρων.

Πιο μεγάλη έκταση έχουν οι αλλαγές στο εσωτερικό, με τις πιο πλούσιες εκδόσεις να διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ καινούργια είναι και η οθόνη των 8,0 ιντσών, με τα πιο καθαρά και πιο όμορφα γραφικά στην κεντρική κονσόλα. Παράλληλα υπάρχει και μια καινούργια κάμερα στο παρμπρίζ που βελτιώνει τη λειτουργία συστημάτων υποβοήθησης όπως αυτό της προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης. Από κει και πέρα η λίστα του εξοπλισμού περιλαμβάνει από συστήματα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και αναγνώρισης σημάτων μέχρι ενεργητικό cruise control με stop&go, προβολείς IntelliLux LED ή matrix ή ηχοσύστημα Bose.

Οι πραγματικά μεγάλες και σημαντικές αλλαγές όμως που έχουν γίνει στα πλαίσια αυτής της ανανέωσης εντοπίζονται κάτω από το καπό, καθώς το Astra εξοπλίζεται πλέον με νέους τρικύλινδρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με τα σύνολα που κινούν τα μοντέλα των τριών γαλλικών εταιρειών του ομίλου -κι ας έχουν ενίοτε τον ίδιο κυβισμό.

Ο λόγος για αυτό είναι το ότι τα συγκεκριμένα σύνολα είχαν αρχίσει να εξελίσσονται αρκετά πριν την ένταξη της Opel στην PSA. Έτσι όλοι οι νέοι κινητήρες, οι οποίοι είναι αλουμινένιοι, υπερ- τροφοδοτούμενοι και με αντικραδασμικό άξονα για χάρη τις πολιτισμένης τους λειτουργίας, είναι Made in Germany και πέρα από το Astra θα κινούν και το Insignia. Το αν πάντως θα χρησιμοποιηθούν και στις νέες γενιές των δύο αυτών μοντέλων, που θα βασίζονται σε πλαίσια της PSA είναι ακόμα ανοιχτό, χωρίς όμως οι πιθανότητες να είναι συντριπτικά υπέρ.

Έτσι λοιπόν ο μέχρι τώρα τρικύλινδρος των 1.000 κ.εκ. αντικαθίσταται από έναν καινούργιο 1.199 κ.εκ., που είναι διαθέσιμος σε τρία επίπεδα ισχύος: 100 ίπποι και 195 Nm, 130 ίπποι και 225 Nm, 145 ίπποι και επίσης 225 Nm. Τη θέση του τετρακύλινδρου 1.4 παίρνει ένας τρικύλινδρος ίδιας χωρητικότητας -1.342 κ.εκ. για την ακρίβεια- που αποδίδει 145 ίππους και 236 Nm και συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο CVT με 7 προκαθορισμένες σχέσεις.

Με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων (με μετατροπέα ροπής) συνδυάζεται και ο ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος diesel των 1.496 κ.εκ. (που αντικαθιστά τον 1.6) στην έκδοσή του των 120 ίππων, ενώ υπάρχει και μια εισαγωγική του με 103 ίππους. Εδώ ο στροβιλοσυμπιεστής είναι μεταβλητής γεωμετρίας, το common rail έχει μέγιστη πίεση στα 2.000 bar και το καταλυτικό σύστημα SCR έχει ψεκασμό AdBlue και DPF.

Πέρα από τους κινητήρες υπάρχουν βελτιώσεις τόσο στην ανάρτηση, με καινούργια αμορτισέρ για αισθητά πιο ήσυχη κύλιση, όσο και στην αεροδυναμική με μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας του hatchback από το 0,29 στο 0,26.

Στο δρόμο ο νέος 1.200 turbo, στην έκδοσή του των 130 ίππων, αποδείχθηκε ελαστικός και στρωτός στη λειτουργία του, ενώ ακουστικά έρχεται στο προσκήνιο πάνω από τη μεσαία περιοχή λειτουργίας του. Ακόμα καλύτερα είναι τα χαρακτηριστικά απόδοσης του 1.4, ο οποίος υποστηρίζεται από το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο CVT με το οποίο όπως είπαμε συνδυάζεται. Θετικές είναι οι εντυπώσεις και από τον diesel των 120 ίππων, ο οποίος σε συνδυασμό με την πυκνή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου των 9 σχέσεων εξασφαλίζει πολύ καλές ρεπρίζ.

Το αναβαθμισμένο Opel Astra θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τον Οκτώβριο και η τιμή εκκίνησής του θα είναι αισθητά πιο χαμηλή σε σχέση με την αντίστοιχη τιμή του στη Γερμανία (19.990 ευρώ).