ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Με τις BMW 7 και X7 απλά δεν θέλεις να τελειώσει το ταξίδι

Με τις BMW 7 και X7 απλά δεν θέλεις να τελειώσει το ταξίδι

Τα μοντέλα πολυτελείας, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για κουπέ, λιμουζίνες ή και SUV μπορεί να τα αντιμετωπίζει κανείς από όποια σκοπιά θέλει και να τους προσδώσει οποιοδήποτε χαρακτηρισμό.

Από την άλλη, όποια και αν είναι η προσέγγισή του, είναι βέβαιο πως όχι μόνο θα καταλάβει τη λογική τους αλλά θα τα εκτιμήσει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό αν έχει τη δυνατότητα να καλύψει πολλά χιλιόμετρα μαζί τους. Και να φτάσει στον προορισμό του ξεκούραστος και ευδιάθετος, ακόμα και αν είχε να αντιμετωπίσει αρκετά χιλιόμετρα μποτιλιάρισμα, όπως εμείς στο road trip μας από την Σλοβακία στην Τσεχία.

Οι κορυφαίες BMW της ανανεωμένης σειράς 7 και η Χ7, η νέα ναυαρχίδα των SUV της μάρκας, λοιπόν είναι χαρακτηριστικοί εκπρόσωποι της κατηγορίας πολυτελείας. Μεγάλες και επιβλητικές με τις εμφατικές μάσκες τους που από κοντά ξενίζουν λιγότερο και τελικά γίνονται αποδεκτές, έχουν εξαιρετικά άνετους χώρους -η X7 μέχρι και για 7- και πλήρη εξοπλισμό που κάνει τη ζωή του ταξιδιώτη, είτε είναι οδηγός είτε επιβάτης, πιο άνετη, πιο ξεκούραστη και πιο απολαυστική.

Και με τις δύο είναι σα να μετακινείσαι όχι στη Business αλλά στη First Class μιας πολύ καλής αεροπορικής εταιρείας, και να έχεις στη διάθεσή σου πολλαπλώς ρυθμιζόμενα καθίσματα ώστε να αισθάνεσαι όσο πιο άνετα γίνεται. Φυσικά και με δικό τους εξαερισμό ή λειτουργία μασάζ που αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από αποτελεσματική, ενώ την εικόνα ολοκληρώνει το πολύ καλό σύστημα κλιματισμού με τις πολλές ζώνες ρύθμισης και στα δύο.

Αυτό όμως που τελικά σου κάνει την μεγαλύτερη εντύπωση και για μένα είναι από το πλέον σημαντικά στοιχεία ενός μοντέλου πολυτελείας είναι ο τρόπος που απομονώνεται κανείς από το περιβάλλον. Μέσω της ανάρτησης -πνευματική τόσο στην λιμουζίνα όσο και στο SUV- αλλά κυρίως μέσω του εξαιρετικά χαμηλού επιπέδου θορύβου στο εσωτερικό, για την επίτευξη του οποία έχουν ληφθεί φυσικά όλα τα μέτρα. Από τη στοχευμένη ηχομόνωση σε όλα τα σημεία μέχρι τα διπλά κρύσταλλα στα παράθυρα και τα παρμπρίζ. Σίγουρα στον τομέα αυτό η λιμουζίνα πλεονεκτεί σε σχέση με το πιο ψηλό και ογκώδες SUV, ειδικά όσο ανεβαίνουν τα χλμ./ ώρα και η αεροδυναμική αρχίζει και παίζει όλο και πιο μεγάλο ρόλο.

Οι μεγάλες BMW μπορεί να σε απομονώνουν από το περιβάλλον προκειμένου να κάνουν το ταξίδι σου όσο το δυνατόν πιο άνετο αλλά από την άλλη δεν σε αποκόπτουν. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Πως αν αποφασίσεις να τις οδηγήσεις γρήγορα, να εκμεταλλευθείς την ισχύ τους, που είναι υπερ- αρκετή ακόμα και στις βασικές τους εκδόσεις και να τις πιέσεις -όσο μπορείς και όσο σου επιτρέπουν οι συνθήκες- τότε θα ακολουθήσουν χωρίς να δείξουν με κανέναν τρόπο και σε καμία περίπτωση έξω από τα νερά τους.

BMW 7 X7 ROAD TRIP 26a

Από κοντά η πραγματικά τεράστια μάσκα της ανανεωμένης σειράς 7 δείχνει πιο αρμονική σε σχέση με το αυτοκίνητο. Οι παραλλαγές της εντάσσονται στα πλαίσια της εξατομίκευσης. Πηγή: BMW

Ναι, η θηριώδης X7, θα στρίψει απόλυτα ελεγχόμενα, χωρίς παρατράγουδα και χωρίς ενοχλητικές κλίσεις, βγάζοντας την δύναμή της εξαιρετικά στο δρόμο και κρύβοντας σε βαθμό εντυπωσιακό τόσο το XL μέγεθός της όσο και τα XXL κιλά της. Την ίδια στιγμή το πολύ καλό κιβώτιο των 8 σχέσεων συνδυάζεται εξαιρετικά με τον εκάστοτε κινητήρα της. Σε τέτοιο βαθμό που σχεδόν ξεχνάς ότι υπάρχει και η χειροκίνητη επιλογή των σχέσεων. Ακόμα και αν το πρόγραμμα οδήγησης που έχεις επιλέξει είναι το Sport, που κάνει τις ρυθμίσεις όλων όσων μπορούν να ρυθμιστούν πράγματι μερικά κλικ πιο σπορ.

Αν η X7 παρέχει μια φορά fun to drive η 7άρα παρέχει αρκετά περισσότερο, αποδεικνύοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο πως οι λιμουζίνες δεν είναι μόνο μια κλασική επιλογή αλλά και μια επιλογή ουσίας για όποιον θέλει να μην κάθεται μόνο πίσω δεξιά αλλά και μπροστά αριστερά, πίσω από το τιμόνι.

Στο δρόμο έχεις την αίσθηση ότι συρρικνώνεται στο μέγεθος μιας σειράς 3 -τα κοινά στοιχεία στον ψηφιακό πίνακα οργάνων πάντως βοηθούν να δημιουργηθούν αυτοί οι συνειρμοί που είναι πιο κολακευτικοί βέβαια για το πιο μικρό μοντέλο- καθώς την τοποθετείς όπως θέλεις και αυτή αποκρίνεται. Και εδώ η τετρακίνηση εξασφαλίζει την καλοδεχούμενη επιπλέον πρόσφυση, ενώ εννοείται πως το παρόν δίνουν και όλα τα συστήματα υποβοήθησης.

Φυσικά και αυτό της ημι- αυτόνομης οδήγησης, που ειδικά σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης (πολλά τα φορτηγά, περισσότερα από όσα μπορεί να φανταστεί κανείς στους δρόμους όλης της κεντρικής Ευρώπης) απαλλάσσει πλήρως τον οδηγό από μια βαρετή και κουραστική διαδικασία. Το ίδιο ισχύει και όταν υπάρχει ροή και δεν θέλεις με τίποτα -για… εξωτερικούς λόγους- να ξεπεράσεις τα όρια ταχύτητας.

Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να έχεις τα χέρια σου στο τιμόνι, για νομικούς περισσότερο λόγους και απλά να έχεις το νου σου. Όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει το πραγματικά πολύ καλό σύστημα της γερμανικής εταιρείας, οπότε η διαδρομή γίνεται ιδιαίτερα ξεκούραστη για τον οδηγό.

BMW X7 5

Πολυτέλεια και άνεση για έως και 7 επιβάτες στην Χ7, το κορυφαίο SUV της BMW. Πηγή: BMW

Το ταξίδι λοιπόν και με τις δύο κορυφαίες BMW είναι απολαυστικό. Τόσο που μερικές φορές σκέφτεσαι να επιλέξεις την πιο μεγάλη από τις εναλλακτικές διαδρομές που σου προτείνει το σύστημα πλοήγησης αξιολογώντας τα δεδομένα της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο.

Αν ήμουν εμπορικός αντιπρόσωπος και πήγαινα συνεχώς Αθήνα Μόναχο και πίσω μεταξύ των δύο θα επέλεγα τη σειρά 7, γιατί οι κλασικές λιμουζίνες εξακολουθούν να είναι η top επιλογή για ταξίδια. Και ας κάθεσαι στην X7 που ψηλά εποπτεύοντας το δρόμο. Το μεγάλο SUV είναι μονόδρομος αν οι επιπλέον χώροι, πόσο μάλλον οι 7 θέσεις, είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητες.

Το δεύτερο "αν" έχει να κάνει με τα χρήματα. Αν λοιπόν δεν αποτελούσαν θέμα θα επέλεγα χωρίς δεύτερη σκέψη την M760i. Όχι γιατί είναι η κορυφαία και πιο ισχυρή 7άρα αλλά γιατί ο V12 των 6.600 κυβικών της είναι, εκτός απροόπτου, ο τελευταίος των Μοϊκανών στην κατηγορία. Και όχι μόνο.