Το Scania NXT δείχνει να είναι το τέλειο δημοτικό όχημα
O εξηλεκτρισμός έχει σίγουρα σαν πεδίο επέκτασης και τα επαγγελματικά οχήματα, αν και εκεί τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά σε σχέση με τα επιβατικά. Και αυτό γιατί η τιμή παίζει καθοριστικό ρόλο, από τη στιγμή που πρέπει από τη λεiτουργία του οχήματος να προκύψουν κέρδη.
Εδώ λοιπόν οι εκάστοτε κρατικοί και δημοτικοί φορείς θα μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο στην εξάπλωση και τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης. Μάλιστα όπως δείχνουν τα πράγματα η σουηδική Scania, που ανήκει στο όμιλο της Volkswagen, μάλλον δήμους είχε στο μυαλό της εξελίσσοντας και παρουσιάζοντας το πρωτότυπο ΝΧΤ.
Πρόκειται για ένα αυτόνομο όχημα, με ηλεκτρικό φυσικά σύστημα πρόωσης, πάνω στο οποίο προσαρμόζεται μια υπερκατασκευή, διαφορετική κάθε φορά, που του επιτρέπει να παίζει διάφορους ρόλους. Και φυσικά να εξυπηρετεί ανάγκες, με πιο χαμηλό κόστος, μιας και το ακριβό κομμάτι, η βάση, που αποτελείται από το εμπρός και το πίσω στοιχείο πρόωσης, παραμένει η ίδια.
Ξεκινώντας τη μέρα το NXT Concept με την υπερκατασκευή λεωφορείου, η οποία έχει μήκος 8 μέτρων και ζυγίζει λιγότερο από 8 τόνους, μπορεί να μεταφέρει εργαζόμενους ή μαθητές. Στη συνέχεια να κάνει μεταφορές ή διανομές και στο τέλος της ημέρας, με την προσαρμογή μιας τρίτης σε σειρά υπερκατασκευής να μαζεύει απορρίμματα για ανακύκλωση.
Οι μπαταρίες, που έχουν κυλινδρικό σχήμα, βρίσκονται στο δάπεδο και για λόγους κατανομής βάρους αλλά και για να εκμεταλλευθούν κάποιοι κενοί χώροι, ενώ μια πλήρης φόρτισή τους θα εξασφαλίζει μια αυτονομία της τάξης των 245 χιλιομέτρων.
Σύμφωνα με τη Scania η έκδοση παραγωγής του NXT Concept θα μπορούσε να είναι έτοιμη σε περίπου 10 χρόνια από τώρα, το 2030. Τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως μεγέθους, θα πρέπει να ακούγονται, οπότε θέλουμε να πιστεύουμε πως οι μηχανικοί της σουηδικής εταιρείας θα έχουν καταφέρει να προσομοιάσουν το χαρακτηριστικό και ταυτόχρονα εντυπωσιακό ήχο των μεγάλων φορτηγών της μάρκας!