ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το ηλεκτρικό, φουλ online Budd-E της CES είναι το πολυμορφικό του μέλλοντος της VW

Το ηλεκτρικό, φουλ online Budd-E της CES είναι το πολυμορφικό του μέλλοντος της VW
To Budd-e είναι ηλεκτρικό, πλήρως διασυνδεδεμένο και με κάποιες αναφορές στην κλασική Κλούβα του '50 Volkswagen

Αν μη τι άλλο το Βudd-E που παρουσίασε η VW στην έκθεση ηλεκτρονικών CES έχει ένα έξυπνο όνομα αν το δεις κανείς σαν παράφραση του αγγλικού buddy (φιλαράκι) η του γερμανικού Bude (φοιτητικό δωμάτιο). Παράλληλα έχει και ένα καινούργιο μεταβλητό πλαίσιο, το MEB, που προορίζεται από τη γερμανική εταιρεία για χρήση στα μελλοντικά ηλεκτρικά της μοντέλα.

Το πιο σημαντικό όμως είναι πως αποτελεί τη σύγχρονη, την ηλεκτρική και με φουλ διασύνδεση εκδοχή της θρυλικής Κλούβας της δεκαετίας του ’50, ενός από τα πιο γνωστά βαν παγκοσμίως, που ήταν συχνή εικόνα και στους ελληνικούς δρόμους και κατασκευαζόταν μέχρι πρότινος στη Βραζιλία. Όσοι έχουν την Κλούβα ως εικόνα θα ανακαλύψουν και τις αναφορές σε αυτήν στη σύγχρονη εκδοχή της, καθώς πέρα από τη (διακριτική) διχρωμία του αμαξώματος υπάρχουν, ακριβώς όπως παλιά, ανοίγματα στην πίσω κολώνα. Μόνο που τώρα δεν είναι παρά μόνο διακοσμητικά, ενώ τότε εξυπηρετούσαν την ψύξη του αναιμικού μπόξερ.

Το Budd-E, πάντως κάθε άλλο παρά αναιμικό είναι, μιας και έχει συνολικά 2 ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, οι οποίοι τροφοδοτούνται από μια συστοιχία μπαταριών με ενεργειακό περιεχόμενο 101 kWh, που εξασφαλίζει (θεωρητική) αυτονομία 600 χιλιομέτρων. Στη συνέχεια χρειάζεται επαναφόρτιση, η οποία μπορεί να γίνει είτε συμβατικά με καλώδια και πρίζα είτε επαγωγικά χωρίς χρήση καλωδίου. Το τελευταίο αναμένεται να είναι συνολικά μια εξέλιξη που θα βελτιώσει πολύ την πρακτική πλευρά των ηλεκτρικών μοντέλων, ενώ ακόμα πιο σημαντικό είναι το ότι η VW κάνει λόγο για φόρτιση στο 80% της χωρητικότητας σε μόλις 15 λεπτά.

Η εικόνα του Budd-E, που έχει μήκος 4,60 μέτρα κολακεύεται οπτικά από το συνδυασμό μεγάλο μεταξόνιο (3.151 χιλιοστά) και μικροί πρόβολοι, ενώ ενδιαφέρον σχεδιαστικό εύρημα είναι το διάφανο πλαστικό που καλύπτει το εμπρός μέρος και μπορεί να πάρει διάφορα χρώματα μέσω του αντίστοιχου εσωτερικού φωτισμού του. Παράλληλα το παρμπρίζ επικαλύπτει και τις εμπρός κολώνες, οι πόρτες –οι πίσω είναι ηλεκτρικά συρόμενες και η 5η ανοίγει επίσης ηλεκτρικά προς τα πάνω- δεν έχουν χειρολαβές αλλά αισθητήρες και οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί από κάμερες.

Οι οθόνες έχουν αντικαταστήσει όλα τα άλλα χειριστήρια και όργανα - Πηγή: Volkswagen

Στο άνετο, τετραθέσιο εσωτερικό του Budd-E δεν υπάρχει συμβατικός πίνακας οργάνων αλλά μια οθόνη, που φαίνεται σαν να είναι ενιαία με αυτή της κεντρικής κονσόλας, που εξυπηρετεί τις ανάγκες του συστήματος infotainment. Το τελευταίο ελέγχεται με τρεις συνολικά τρόπους: με την αφή, με χειρονομίες ή με φωνητικές εντολές, εννοείται πως υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης με τα περισσότερα των smartphones και με το διαδίκτυο, ενώ για τους πίσω υπάρχει μια οθόνη ούτε λίγο ούτε πολύ 34 ιντσών.

Μάλιστα και εφόσον συντρέχουν οι τεχνικές προϋποθέσεις οι επιβάτες του Budd-E μπορούν να ελέγξουν εξ αποστάσεως λειτουργίες της κατοικίας τους, όπως π.χ. τη θέρμανση ή το φωτισμό, ενώ σε κάθε περίπτωση μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικές αγορές εν κινήσει. Για την παραλαβή η σύγχρονη, ηλεκτρική κλούβα της VW, χάρη στο «συρτάρι» στο πίσω μέρος της, μπορεί να λειτουργήσει και σα σημείο παράδοσης αγαθών.