ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Tο όραμα της BMW για αυτόνομη οδήγηση και διασύνδεση

Tο όραμα της BMW για αυτόνομη οδήγηση και διασύνδεση
BMW

Η i8 Concept Spyder που παρουσίασε η BMW στην έκθεση ηλεκτρονικών CES στο Las Vegas, που είναι από τις μεγαλύτερες του είδους της παγκοσμίως, δεν είναι η είδηση.

Η είδηση είναι το i Vision Future Interaction, που όπως λέει και η επωνυμία του είναι το όραμα που έχει η γερμανική εταιρεία για την αυτόνομη μετακίνηση αλλά και για την ηλεκτρονική διασύνδεση. Μάλιστα προκειμένου η θέα προς το εσωτερικό της ανοιχτής i8, όπου και βρίσκονται τα διαδραστικά στοιχεία του όλου συστήματος, να είναι όσο το δυνατόν καλύτερη «ξέχασαν» τις πόρτες της.

Εντός λοιπόν της σούπερ υβριδικής και ανοιχτής BMW υπάρχει ένα Head Up Display (HUD), μια οθόνη με δυνατότητα τρισδιάστατης προβολής στον πίνακα οργάνων και κυρίως μια οθόνη που βγάζει μάτι με τις διαστάσεις της -διαγώνιος 21 ιντσών, πλάτος 40 εκατοστών και ύψος 11- η οποία ναι μεν βρίσκεται μπροστά από το συνοδηγό, αλλά ο προσανατολισμός της είναι ξεκάθαρα προς τον οδηγό. Ενδιαφέρον είναι ότι παρά το τεράστιο για αυτοκίνητο μέγεθός της η ενσωμάτωσή της στο περιβάλλον και στον εσωτερικό σχεδιασμό της i8 είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη.
Τι προβάλλεται όμως στο HUD και στις οθόνες;

Στο πρώτο, όπως άλλωστε συμβαίνει και στα μοντέλα παραγωγής της BMW που διαθέτουν ανάλογο εξοπλισμό, στοιχεία για την ταχύτητα κίνησης και τα όρια, καθώς και οι οδηγίες του συστήματος πλοήγησης. Στη 3D οθόνη δεδομένα, πέρα από την ταχύτητα, για την κατανάλωση και την αυτονομία, καθώς και πληροφορίες για οχήματα που δεν τα βλέπει ακόμα ο οδηγός, είναι διασυνδεδεμένα και με τα οποία θα συναντηθεί στην πορεία. Με τον τρόπο αυτό προετοιμάζεται έγκαιρα για κυκλοφοριακές συνθήκες που θα συναντήσει, π.χ. διασταύρωση με κάποιο μεγάλο φορτηγό ή αν το αυτοκίνητο κινείται αυτόνομα και θέλει να πάρει τον έλεγχο αυτό να γίνει μέσα σε 5 με 7 το πολύ δεύτερα.

Στην, όπως προαναφέραμε, εντυπωσιακή πανοραμική οθόνη μπορούν κατά την είσοδο του οδηγού να προβληθούν στοιχεία από το Cloud ή εφαρμογές της BMW, ενώ ανάλογα με τις ισχύουσες συνθήκες ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τυπικών τηλεφωνικών συνδιαλέξεων και βιντεοκλήσεων. Η σύνδεση με το διαδίκτυο είναι φυσικά μόνιμη, ενώ για το χειρισμό των πάντων υπάρχει το σύστημα Air Touch, που με τη βοήθεια αισθητήρων στο ταμπλό αντιλαμβάνεται χειρονομίες και τις μετατρέπει σε εντολές.

Ταυτόχρονα υπάρχουν και δύο ειδικοί διακόπτες, ένας στο τιμόνι για τον οδηγό και ένας δεύτερος στο δεξί μαρσπιέ για το συνοδηγό, μέσω των οποίων είτε επιλέγονται προγράμματα είτε γίνονται ρυθμίσεις. Ο συνοδηγός ειδικά μπορεί με το ένα χέρι να κάνει τις κατάλληλες χειρονομίες και με το άλλο να επιβεβαιώνει, μέσω του διακόπτη, τα μενού.

Παράλληλα στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν και επιφάνειες ευαίσθητες στην αφή, οι οποίες μάλιστα είναι καλυμμένες με δέρμα, που δίνουν επιπλέον δυνατότητες επιλογών.

BMW I VISION FUTURE INTERACTION 1


Πηγή: BMW

Όταν τον έλεγχο του αυτοκινήτου τον έχει ο οδηγός στην πανοραμική οθόνη και προκειμένου να μην αποσπάται η προσοχή του, εμφανίζονται μόνο οι απολύτως απαραίτητες πληροφορίες, ενώ υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του βαθμού επέμβασης των διαφόρων συστημάτων που είναι διαθέσιμα. Στο πρόγραμμα Pure Drive για παράδειγμα τα συστήματα υποβοήθησης βρίσκονται σε λανθάνουσα λειτουργία, μιας και δεν επεμβαίνουν αλλά απλά προειδοποιούν τον οδηγό. Στο Assist η i8 βρίσκεται σε πλήρη διασύνδεση με το περιβάλλον, οπότε π.χ. η βέλτιστη διαδρομή υπολογίζεται από το GPS σε πραγματικό χρόνο λαμβάνοντας υπόψη και τις τρέχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες, ενώ το σύστημα αυτόματης πέδησης ενεργοποιείται όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις.

Στη λειτουργία Auto Mode το αυτοκίνητο κινείται αυτόνομα, το ταμπλό αποκτά ένα μπλε φωτισμό, το τιμόνι πέφτει προς τα πίσω, τα καθίσματα μετατρέπονται σε πολυθρόνες και στην πανοραμική οθόνη προβάλλεται ότι επιλέξουν οι 2 επιβάτες. Αν πάντως ανάψει ένα κόκκινο φως ο οδηγός θα πρέπει να πάρει και πάλι τον έλεγχο στο χέρια του.