Το νέο Range Rover Evoque έχει ένα σπάνιο χαρακτηριστικό: νοιώθει άνετα παντού
To καινούργιο Range Rover Evoque δεν είναι πουθενά εκτός κλίματος. Είτε κινείται με υψηλές ταχύτητες στην εθνική, είτε σε δρόμο στρωμένο με χαλίκι, είτε περνά μέσα από ρυάκια ή πάνω από τη σιδηροδρομική(!) γέφυρα του Ισθμού της Κορίνθου, είτε κατεβαίνει μια απότομη χωμάτινη κατηφόρα, είτε βρίσκεται σε επαρχιακό δρόμο με αλλεπάλληλες στροφές δείχνει σαν να σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε για αυτό ακριβώς. Συμπεριφερόμενο σε όλα τουλάχιστον ικανοποιητικά.
Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω δεν είναι και ότι πιο συνηθισμένο. Καλύτερα είναι εξαιρετικά σπάνιος, ειδικά στη μικρη- μεσαία και μεσαία κατηγορία των SUV πολυτελείας, στις οποίες ανήκει και το νέο Evoque. Και λέμε ανήκει και στις δύο γιατί από πλευράς διαστάσεων -το μήκος του είναι 4,37 μέτρα- είναι πιο κοντά στα δεδομένα της πρώτης, σε όλα τα υπόλοιπα σε αυτά της δεύτερης.
Γεγονός είναι πως το μήκος του είναι ίδιο με αυτό του μοντέλου της πρώτης γενιάς. Παρόλα αυτά και χάρη στην αύξηση του μεταξονίου κατά 21 χιλιοστά, η οποία έχει βελτιώσει αισθητά και τους χώρους στο εσωτερικό του, το νέο Evoque δείχνει σημαντικά πιο μεγάλο και πιο αρμονικό σε ότι αφορά τις αναλογίες του. Αυτό είναι κάτι που σίγουρα θα πρέπει να πιστωθεί στους σχεδιαστές του, μαζί με την συνολική του εικόνα, με τους χαρακτηριστικούς στενούς προβολείς που δεν αφήνει αμφιβολίες για την καταγωγή του.
Αντίστοιχα εύφημη μνεία πρέπει να δοθεί και στους interior designers, που επιμελήθηκαν τη σχεδίαση του εσωτερικού του, που είναι πολυτελές και classy, ακολουθώντας το στυλ των μεγαλύτερων μοντέλων της μάρκας. Οι δύο οθόνες των 10,0 ιντσών του συστήματος infotainment (και όχι μόνο) Touch Pro Duo και ειδικά η πάνω με την ασυνήθιστη αναλογία του 19:9, δημιουργούν την απαραίτητη high tech αύρα. Η οποία ενισχύεται και άλλο από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3 ιντσών, με τον εσωτερικό καθρέφτη- οθόνη στον οποίο προβάλλεται η εικόνα της κάμερας οπισθοπορείας αλλά και με το έγχρωμο head up display με το οποίο μπορεί να εξοπλιστεί το Evoque.
Από την κάτω οθόνη επιλέγει κανείς τα προγράμματα οδήγησης, που στις τετρακίνητες εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο -εδώ το σύστημα μετάδοσης είναι για πρώτη φορά στο Evoque το Terrain Response 2- είναι τέσσερα (Comfort, Sand, Grass- Gravel- Snow, Mud & Ruts), ενώ υπάρχει και το Auto, στο οποίοι τα πάντα προσαρμόζονται αυτόματα με βάση τις ισχύουσες συνθήκες. Η κατανομή της ροπής στους δύο άξονες είναι συνεχής με δυνατότητα torque vectoring, όταν δεν υπάρχουν θέματα πρόσφυσης υπάρχει δυνατότητα αποσύμπλεξης του πίσω άξονα για λόγους οικονομίας καυσίμου, ενώ διαθέσιμα είναι και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
Στην πράξη αυτό σημαίνει πως στις περισσότερες περιπτώσεις και χάρη και στην απόσταση των 212 χιλιοστών από το έδαφος, τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής των 25 και 30,6 μοιρών αντίστοιχα, αλλά και τη δυνατότητα διέλευσης μέσα από νερό βάθους 600 χιλιοστών, πρώτα θα εξαντληθούν τα όρια και οι δυνατότητες του οδηγού και μετά του Evoque. Που όπως είπαμε και νοιώθει άνετα παντού και τα καταφέρνει παντού ικανοποιητικά. Σημαντική βοήθεια στις εκτός δρόμου διαδρομές είναι το ClearSight Ground View. Το οποίο αποτελεί την εξέλιξη του «διάφανου καπό» που είχε παρουσιάσει πριν μερικά χρόνια η Land Rover. Με τη βοήθεια καμερών στην κεντρική οθόνη προβάλλεται η εικόνα του εδάφους πάνω από το οποίο περνά το Evoque και έτσι ο οδηγός μπορεί να αποφύγει τυχόν κακοτοπιές.
Πολυτελές εσωτερικό με high tech διάσταση στο γνώριμο, classy στυλ των Range Rover. Πηγή: Land Rover
Στην πολύ καλή συνολική εικόνα του νέου μικρού Land Rover συμβάλλουν και οι κινητήρες του, τουλάχιστον αυτοί που οδηγήσαμε στην πολύ καλά οργανωμένη και ενδιαφέρουσα παγκόσμια παρουσίασή του που έγινε στη χώρα μας. Πρόκειται για τα τετρακύλινδρα σύνολα της γενιάς Ingenium των 2.000 κυβικών, βενζίνης και πετρελαίου που αποδίδουν ως P250 και D240 249 και 240 ίππους αντίστοιχα -από τις αποδόσεις τους προέρχεται και η κωδικοποίησή τους- και η ροπή τους είναι 365 και 500 Νm.
Και οι δύο υποστηρίζονται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV) σε συνδυασμό με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V, που βοηθά, με μια μικρή υστέρηση που γίνεται αντιληπτή, στην εκκίνηση. Οι δύο κινητήρες είναι πολιτισμένοι και δυνατοί, δεν προβληματίζονται από τα χονδρικά 1.900+ κιλά που ζυγίζει το Evoque (νούμερο μεγάλο για τις διαστάσεις του), εξασφαλίζουν ιδιαίτερα καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 7,5 δεύτερα και τελική 230 χλμ./ ώρα για το P250, αντίστοιχες τιμές 7,7 δεύτερα και τελική 225 χλμ./ ώρα για το D240) και συνδυάζονται πολύ καλά με το σωστά κλιμακωμένο αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων. Όσο για την κατανάλωση, σε ότι αφορά τις επίσημες τιμές που ανακοινώνει η Land Rover, σημειώστε 7,9 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα και 6,2 λίτρα diesel. Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει για το μέλλον και ένα τρικύλινδρο σύνολο που θα χρησιμοποιηθεί και στην plug-in υβριδική έκδοση.
Όπως είπαμε στους περισσότερους τομείς το Evoque είναι πιο κοντά στα πολυτελή SUV της μεσαίας κατηγορίας και αυτό ισχύει και για τις τιμές του. Η οικονομικά πιο προσιτή εκδοχή του είναι η diesel D150 -με 150 ίππους πάντα από 2.000 κυβικά- με τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο και ήπια υβριδική υποβοήθηση η οποία ξεκινά από 55.100 ευρώ και ουσιαστικά θέτει εκτός κάδρου την προσθιοκίνητη με τον ίδιο κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο που κοστίζει 300 ευρώ πιο ακριβά. Και οι δύο είναι με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού, ενώ πάνω από αυτά υπάρχουν τα S, SE και HSE καθώς και το πακέτο R-Dynamic.