Αυτοκίνητο: To C5 Aircross είναι η καινούργια ναυαρχίδα της Citroen
H Citroen επενδύει στα νέα της μοντέλα συνειδητά στις παραδοσιακές της αξίες, αυτές που της έχουν εξασφαλίζει μια σημαντική θέση στην ιστορία της αυτοκίνησης και φυσικά το νέο C5 Aircross όχι μόνο δεν αποτελεί την εξαίρεση αλλά υπερθεματίζει κιόλας σε διάφορους τομείς. Λογικό και αναμενόμενο άλλωστε από τη στιγμή που είναι και η καινούργια ναυαρχίδα της μάρκας.
Αισθητικά το βέβαιο είναι πως το μήκους 4,50 μέτρων SUV δεν περνά απαρατήρητο. Και αυτό γιατί διαθέτει μια σύγχρονη εμφάνιση με μια εμφατική και ιδιαίτερη μάσκα, μια οροφή που φαίνεται σαν να αιωρείται, τονισμένα χρωματικά στοιχείο τόσο στη μάσκα όσο και στα χαρακτηριστικά πλευρικά προστατευτικά του, τα Airbumps. Ταυτόχρονα η απόσταση των 230 χιλιοστών από το έδαφος, μεγάλη και όχι μόνο με τα δεδομένα της κατηγορίας, όχι μόνο συμβάλλει στην αίσθηση SUV αλλά και στην όλη του εικόνα.
Αντίστοιχα το εσωτερικό είναι σύγχρονο σχεδιαστικά με την κεντρική οθόνη αφής των 8,0 ιντσών του συστήματος infotainment να είναι πολύ ωραία ενσωματωμένη στο κέντρο του ταμπλό. Παράλληλα είναι και ιδιαίτερα λειτουργική, ενώ τη high-tech εικόνα συμπληρώνουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών με τις δυνατότητες παραμετροποίησης, οι πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones καθώς και η ασύρματη φόρτιση των συσκευών που υποστηρίζουν αυτή τη δυνατότητα. Όσο για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 20 και μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.
Ως ναυαρχίδα της Citroen το C5 Aircross πρέπει να έχει και ανάλογους χώρους, ενώ έξυπνα σκεπτόμενοι οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της γαλλικής εταιρείας το εφοδιάσαν και με κάποια χαρακτηριστικά πολυμορφικού. Έτσι υπάρχουν τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα το οποία μετακινούνται και κατά μήκος, με αποτέλεσμα το μέγεθος του χώρου αποσκευών στην 5θέσια διάταξη να κυμαίνεται από τα 580 έως και τα 720 λίτρα -τιμές ιδιαίτερα καλές για την κατηγορία, κάτι που ισχύει και για τη μέγιστη των 1,630 λίτρων..
Η άνεση πάντως δεν εξασφαλίζεται μόνο από τους χώρους. Εξασφαλίζεται και από τα ειδικά σχεδιασμένα καθίσματα που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο C4 Cactus αλλά και από την ανάρτηση με τα Progressive Hyraulic Cushiοns. Πράγματι στο δρόμο το C5 Aircross είναι πράγματι άνετο, ενώ η ανάρτησή του ελέγχει ταυτόχρονα καλά και τις κινήσεις του αμαξώματος και δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Ακόμα και αν είναι αλλεπάλληλες όπως στο δρόμο προς τα Τρίκαλα Κορινθίας που το οδηγήσαμε.
Σύγχρονο, high-tech εσωτερικό μηε ψηφιακό, πλήρως προσαρμόσιμο πίνακα οργάνων 12,3 ινστών και οθόνη αφής 8,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Πηγή: Νίκος Μήτσουρας
Βέβαια ο προσανατολισμός είναι ξεκάθαρα προς την άνεση και έτσι οι επιβάτες του δεν θα κουραστούν ακόμα και μετά από αρκετά χιλιόμετρα. Το ίδιο θα συμβεί και με τον οδηγό, καθώς και η οδική συμπεριφορά είναι απόλυτα προβλέψιμη (υπάρχει διαθέσιμο και Grip Control που αυξάνει σημαντικά την πρόσφυση σε πιο δύσκολες συνθήκες) και υπάρχει όπως είπαμε μια πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, αλλά και γιατί ο καινούργιος diesel των 1.500 κυβικών με τους 130 ίππους είναι ελαστικός από χαμηλά και δεν δείχνει να προβληματίζεται ακόμα και όταν πιέζεται. Ανεξάρτητα από το αν συνδυάζεται με το στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων ή με το καινούργιο αυτόματο των 8.
H γκάμα των diesel ολοκληρώνεται με τον τετρακύλινδρο των 2.000 κυβικών και των 180 ίππων που συνδυάζεται στάνταρ με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Κάτι που ισχύει και για το σύνολο βενζίνης των 1.600 κυβικών και των επίσης 180 ίππων, ενώ ο εισαγωγικός κινητήρας εδώ είναι ο τρικύλινδρος turbo Puretech των 1.200 κυβικών και των 130 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο.
Σε συνδυασμό με τον Puretech των 1.200 κυβικών και με το επίπεδο εξοπλισμού Live το νέο Citroen C5 Aircross ξεκινά από τις 22.450 ευρώ, ενώ με τον diesel 1.5 BlueHDI η τιμή του ως Live διαμορφώνεται από τις 25.000 ευρώ.