Αυτοκίνητο: H ολοκαίνουργια X7 είναι το μεγαλύτερο και πολυτελέστερο SUV της BMW
Η νέα ναυαρχίδα των SUV της BMW, η εδώ και καιρό αναμενόμενη X7, παρουσιάστηκε και επίσημα, εγκαινιάζοντας την παρουσία της εταιρείας του Μονάχου και στην κορυφαία κατηγορία των οχημάτων εκτός δρόμου, στην οποία πάντως ως όμιλος BMW δηλώνει ήδη το παρόν με τη Rolls Royce Cullinan.
H οποία ναι μεν αποτελεί την κορυφαία έκφραση της κλάσης αλλά από την άλλη και η X7 δεν υπολείπεται ούτε από πλευράς διαστάσεων ούτε και πολυτέλειας. ‘Ετσι το μήκος της φτάνει τα καθόλα σεβαστά 5,151 μέτρα, ενώ για να διατηρηθούν αρμονικές οι αναλογίες το πλάτος είναι είναι 2,0 μέτρα και το ύψος της είναι ελάχιστα πάνω από τα 1,80 μέτρα.
Αισθητικά η Χ7 ναι μεν είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως BMW -δεν γίνεται άλλωστε και διαφορετικά μιας και η μάσκα της είναι η μεγαλύτερη που έχει δώσει μέχρι στιγμής το παρόν σε μοντέλο της μάρκας- αλλά το όλο στυλ της είναι σαφώς πιο γωνιώδες και με πιο κάθετο εμπρός μέρος σε σχέση με τα μικρότερα SUV. Ταυτόχρονα πιο μεγάλα και σε ύψος είναι και τα παράθυρά της, ενώ αυτό που προσέχει κανείς, ίσως όχι με την πρώτη ματιά αλλά σίγουρα στην πορεία, είναι οι εμφανώς πιο μεγάλες σε σχέση με τις εμπρός πίσω πόρτες. Οι σχεδιαστές έκαναν αυτήν την επιλογή για να τονίσουν και εξωτερικά τους υπερ- άνετους χώρους στο εσωτερικό (το μεταξόνιο είναι 3.105 χιλιοστά), αλλά και για να διευκολύνουν την πρόσβαση στην 3η σειρά καθισμάτων.
Και αυτό γιατί η X7 είναι στάνταρ επταθέσια, με τα καθίσματα της 3ης σειράς να είναι κατάλληλα, σύμφωνα πάντα με τη γερμανική εταιρεία και για ενήλικες, ακόμα και αν πρέπει να καλυφθούν πολλά χιλιόμετρα και να μην υπολείπονται από πλευράς ευκολιών (υποβραχίονία, θύρα USB κ.λπ.) σε σχέση με τα υπόλοιπα.
Τα καθίσματα της μεσαίας σειράς μετατοπίζονται ηλεκτρικά κατά μήκος και κατά 15 εκατοστά, ενώ στην επταθέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 326 λίτρα, στην 5θέσια τα 750 και στη διθέσια τα 2.150. Προαιρετικά υπάρχει και 6θέσια έκδοση με ξεχωριστά, πλήρως ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, ενώ η αντίστοιχη λίστα περιλαμβάνει και ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού με 5 ζώνες ρύθμισης καθώς και με δυνατότητα ιονισμού και καθαρισμού του αέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Σύγχρονο, πολυτελές, ποιοτικό και άνετο εσωτερικό με στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων και πλήρη εξοπλισμός σε όλα τα επίπεδα. Πηγή: BMW
Το στάνταρ σύστημα κλιματισμού έχει τέσσερις ζώνες ρύθμισης, ενώ στάνταρ είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, που όπως και η κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment τελευταίας γενιάς έχει διαγώνιο 12,3 ιντσών. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης και ασύρματης φόρτισης smartphones καθώς και πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης. Από κει και πέρα στάνταρ είναι οι ζάντες των 20 ιντσών (προαιρετικά φτάνουν μέχρι και τις 22 ίντσες) και η πνευματική ανάρτηση και στους δύο άξονες και όχι μόνο στον πίσω όπως στην X5, η οποία έχει τη δυνατότητα και να μειώσει αλλά και να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος. Το πρώτο γίνεται εν στάση για να διευκολυνθεί η φόρτωση και εν κινήσει προκειμένου να βελτιωθεί η αεροδυναμική στις μεγάλες ταχύτητες και το δεύτερο προκειμένου να είναι πιο εύκολη η κίνηση πέρα από την άσφαλτο.
Στάνταρ παντού είναι τόσο η εξελιγμένη τετρακίνηση xDrive όσο και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, ενώ για την αρχή η ευρωπαϊκή γκάμα της Χ7 θα περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις. Όλες εξακύλινδρες σε σειρά και 3.000 κυβικά, εκ των οποίων δύο είναι turbo diesel (η εισαγωγική xDrive30d των 265 ίππων και η προς το παρόν top xDrive50d των 400) και μια turbo βενζίνης (xDrive40i με 340 ίππους). Εκτός Ευρώπης και κυρίως για τις ΗΠΑ και την Κίνα θα υπάρχει και η xDrive50i με τον καινούργιο V8 των 4.400 κυβικών και των 462 ίππων.
Η νέα ναυαρχίδα των SUV της BMW, η Χ7, που θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ, θα είναι διαθέσιμη από το Μάρτιο του 2019 και στη Γερμανία θα κοστίζει, ως xDrive30d από 84.300 ευρώ.