Ποια τελική ταχύτητα μπορεί να εξασφαλίσει ένας κινητήρας Φόρμουλα 1 σε άλλου τύπου αγωνιστικό;
Μπορεί η Φόρμουλα 1 να είναι το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ με την πιο εξελιγμένη τεχνολογία αλλά τα μονοθέσιά της σίγουρα δεν είναι και τα πιο γρήγορα των αγωνιστικών. Και αυτό γιατί οι κινητήρες που τα κινούν έχουν σαφώς μεγαλύτερες δυνατότητες επίτευξης τελικής ταχύτητας από αυτές που μπορούν να αναπτύξουν τα μονοθέσια με τη συγκεκριμένη μορφή και αεροδυναμική. Η οποία εστιάζει στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής μέσης ταχύτητας σε μια προκαθορισμένη διαδρομή με συγκεκριμένη χάραξη.
Η μεγαλύτερη τελική ταχύτητα που έχει καταγραφεί μέχρι στιγμής σε Γκραν Πρι είναι 372 χλμ./ ώρα και έχει επιτευχθεί στην πίστα της Μόντζα. Με ένα διαφορετικό όχημα τα χλμ./ ώρα μπορούν να ανέβουν κατά πολύ, όπως απέδειξε η ομάδα Cook Motor Racing. H οποία με το ειδικής σχεδίασης όχημα που βλέπετε και με έναν κινητήρα ναι μεν από Φόρμουλα 1 αλλά από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 -πρόκειται για ένα Yamaha Judd με 700 ίππους στις 15.000 σ.α.λ.- έφτασε τα 518 χλμ./ ώρα. Στην έρημο Bonneville των ΗΠΑ και με οδηγό το Νεοζηλανδό Burt Munro.
Η διαφορά στην τελική ταχύτητα σε σχέση με ένα μονοθέσιο της F1 είναι πραγματικά εντυπωσιακή, ενώ οι άνθρωποι της ομάδας υποστηρίζουν πως θα μπορούσαν να ανέβουν και πιο ψηλά αν δεν είχαν προβλήματα με τον καιρό, ενώ επιφυλάσσονται για το μέλλον.
Ο κινητήρας Yamaha Judd με τον οποίο επιτεύχθηκαν τα 518 χλμ./ ώρα δεν είναι ούτε ο πιο δυνατός -αποδίδει 700 ίππους- ούτε και ο πιο σύγχρονος, μιας και είναι από τη δεκαετία του ΄90. Πηγή: Judd Motors