Αυτοκίνητο: Γιατί η BMW καταργεί την έκδοση της i3 με το βοηθητικό κινητήρα;
H i3 της BMW είναι από τα πιο επιτυχημένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το 60% των συνολικών πωλήσεών της αφορά την (σημαντικά πιο ακριβή) έκδοσή της REX, με το βοηθητικό δικύλινδρο κινητήρα (range extender) των 650 κυβικών, ο οποίος δεν κινεί απευθείας τους τροχούς αλλά λειτουργεί ως γεννήτρια, φορτίζοντας τις μπαταρίες όταν ελαχιστοποιηθεί το ενεργειακό τους περιεχόμενο, έτσι ώστε να συνεχίσουν να τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα.
Η έκδοση i3 REX όμως είναι αυτή που καταργείται στα πλαίσια της τελευταίας αναβάθμισης του μοντέλου, τη δεύτερη κατά σειρά, που αυξάνει και άλλο την ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας, χωρίς αντίστοιχα να αυξηθεί και το μέγεθός της.
Έτσι πλέον η i3 των 170 ίππων και η i3S των 184 με τη νέα μπαταρία των 120 Ah που αντιστοιχούν σε 42,2 kWh έχουν αυτονομία με βάση τον σαφώς πιο ρεαλιστικό κύκλο WLTP μέχρι και 310 χιλιόμετρα, τα οποία αντιστοιχούν σε 260 πραγματικά χιλιόμετρα με βάση τις καθημερινές συνθήκες κίνησης. Με την προηγούμενη μπαταρία των 94 Ah ή των 34 kWh το αντίστοιχο νούμερο ήταν 200 (πραγματικά χιλιόμετρα), ενώ στην έκδοση με την οποία είχε παρουσιαστεί αρχικά, το 2013, η i3 και είχε μπαταρίες 60 Ah (22 kWh) τα πραγματικά χιλιόμετρα που μπορούσαν να καλυφθούν δεν ξεπερνούσαν στην καλύτερη των περιπτώσεων τα 120.
Ο υπερ-διπλασιασμός της ακτίνας δράσης δείχνει την πρόοδο που έχει επιτευχθεί τουλάχιστον ως προς τη μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, ενώ τα 260 χιλιόμετρα επιτρέπουν με τη σειρά τους και σε συνδυασμό με τις νέες προδιαγραφές WLTP, την κατάργηση του range extender.
Η φόρτιση των νέων μπαταριών της i3 και μέχρι το 80% της συνολικής χωρητικότητάς τους γίνεται σε οικιακό δίκτυο μέσα σε 15 ώρες, ενώ με τη χρήση Wallbox 11 kW ο απαιτούμενος χρόνος μειώνεται στις 3,5 ώρες.
Ενδιαφέρον είναι πως σε αντίθεση με ότι ίσχυε στην προηγούμενη αναβάθμιση της BMW i3 οι μεγαλύτερες μπαταρίες δεν σημαίνουν και μεγαλύτερη τιμή αγοράς.