ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: H ολοκαίνουργια, 7η γενιά της σειράς 3 της BMW είναι ακόμα πιο σπορ και πολυτελής

Αυτοκίνητο: H ολοκαίνουργια, 7η γενιά της σειράς 3 της BMW είναι ακόμα πιο σπορ και πολυτελής

Μπορεί τα SUV να είναι η πλέον δημοφιλής κατηγορία αυτοκινήτων γενικά αλλά αυτό δεν σημαίνει πως τα συμβατικά μοντέλα περνούν για τους κατασκευαστές σε δεύτερη μοίρα. Κάθε άλλο μάλιστα, ειδικά αν πρόκειται για το διαχρονικό best seller μιας μάρκας, με ιστορία τεσσάρων δεκαετιών και πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει τα 15 εκατομμύρια μονάδες.

Όπως συμβαίνει δηλαδή με την καινούργια σειρά 3 της BMW, η οποία και για να αντισταθεί σε αυτήν την επέλαση των SUV έχει ανανεωθεί και αναβαθμιστεί σφαιρικά.

Αισθητικά οι σχεδιαστές της BMW, όπως ήταν άλλωστε και αναμενόμενο, προτίμησαν την εξέλιξη από την επανάσταση. Έτσι εκσυγχρόνισαν το γνωστό και επιτυχημένο μοτίβο της προηγούμενης γενιάς αυξάνοντας το μήκος της κατά 72 χιλιοστά (συνολικά 4,709 μέτρα), δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας έως και 0,23) και υιοθετώντας μια ακόμα πιο μεγάλη και εμφατική μάσκα. Σε συνδυασμό με καινούργιου φουλ LED προβολείς, ενώ καινούργια είναι και τα πίσω φώτα.

Μεγαλύτερο, κατά 41 χιλιοστά, είναι και το μεταξόνιο, για χάρη των αναλογιών και της εικόνας αλλά κυρίως της άνεσης των έως και 5 επιβατών. Από κει και πέρα ο σχεδιασμός ακολουθεί τα πρότυπα της κλασικής business λιμουζίνας της μάρκας, της σειράς 5, με την οθόνη του συστήματος infotainment ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα. Το μέγεθος της κυμαίνεται από τις 5,7 έως και τις 8,8 ίντσες, ενώ σε συνδυασμό με τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών υπάρχει και μια wide οθόνη με διαγώνιο 10,25 ιντσών. Φυσικά υπάρχουν και όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και πλήρης εξοπλισμός άνεσης, εξυπηρέτησης, ασφάλειας και υποβοήθησης.

Από κει και πέρα οι αναρτήσεις διαθέτουν ειδικά αμορτισέρ, ειδικά σχεδιασμένα για τη νέα σειρά 3, η κατανομή βάρους μεταξύ των δύο αξόνων είναι και πάλι το ιδανικό 50:50, ενώ η βάση είναι το πλαίσιο CLAR, που χαρακτηρίζεται από αυξημένη ακαμψία και βοηθά στη μείωση του βάρους κατά 55 κιλά -παρά την αύξηση των διαστάσεων και τον πλουσιότερο εξοπλισμό.

BMW 3 2018 8

Ταμπλό σύμφωνο με τα τελευταία δεδομένα της μάρκας, με την οθόνη του συστήματος infotainment ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα και με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Πηγή: BMW

Η μείωση του βάρους διευκολύνει βέβαια και το έργο των κινητήρων. Η νέα σειρά 3 θα είναι διαθέσιμη αρχικά με δύο εκδόσεις του τετρακύλινδρου turbo βενζίνης των 2.000 κυβικών, ο οποίος στην 320i θα αποδίδει 184 ίππους και στην 330i 258. Η γκάμα των diesel θα περιλαμβάνει το επίσης δίλιτρο σύνολο των 2.000 κυβικών με απόδοσης 150 ίππων στην 318d και 190 στην 320d, ενώ κορυφαία έκδοση, για την αρχή τουλάχιστον, θα είναι η εξακύλινδρη 330d των 3.000 κυβικών και των 265 ίππων.

Στην πορεία θα προστεθεί στη γκάμα η plug-in υβριδική 330e iPerformance, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις. Μεταξύ αυτών και η M3, ενώ η βασική 318i με τον τρικύλινδρο των 1.500 κυβικών δεν αναμένεται με βάση τον προγραμματισμό της BMW κατά τη διάρκεια του 2019. Οι πωλήσεις των εκδόσεων που θα είναι διαθέσιμες θα ξεκινήσουν, πάντα με βάση τον ίδιο προγραμματισμό, στις 9 Μαρτίου του 2019.