ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ποιο στοιχείο του αυτοκινήτου θεωρούν ανούσιο στο τμήμα Μ της BMW αλλά το διατηρούν;

Ποιο στοιχείο του αυτοκινήτου θεωρούν ανούσιο στο τμήμα Μ της BMW αλλά το διατηρούν;

Όταν πριν από κάποια χρόνια έκανε κανείς λόγο σε φανατικούς της αυτοκίνησης για αυτόματα κιβώτια σε σπορ μοντέλα εισέπραττε την αποδοκιμασία τους με όλους τους τρόπους. Εν μέρει δικαιολογημένα, καθώς τα αυτόματα κιβώτια ήταν κάποτε ράθυμα και αργά σε ότι αφορά τις αλλαγές τους, ενώ επηρέαζαν αρνητικά την κατανάλωση.

Σήμερα όμως με την εξέλιξη των ηλεκτρονικών και την αύξηση του αριθμού των σχέσεων των αυτόματων κιβωτίων -έχουν φτάσει μέχρι και τις 10 σε κάποιες περιπτώσεις, με το στάνταρ να είναι οι 7 ή οι 8- η κατάσταση έχει αλλάξει. Ενδεικτική ως προς αυτό είναι η άποψη του Frank van Meel, του επικεφαλής της M GmbH, που εξελίσσει και κατασκευάζει τις πιο σπορ, ισχυρές και γρήγορες εκδόσεις των μοντέλων της BMW. O van Meel λοιπόν δήλωσε σε αμερικάνικο περιοδικό πως «τα αυτόματα κιβώτια πλέον πλεονεκτούν έναντι των χειροκίνητων, που και πιο αργά είναι και πιο ενεργοβόρα. Στην ουσία δεν έχουν πια κανένα νόημα, αλλά από τη στιγμή που αυτοί που αποφασίζουν είναι οι πελάτες και τα πορτοφόλια τους τα κρατάμε».

Αυτό στην πράξη σημαίνει πως κάποιοι αγοραστές των μοντέλων M εξακολουθούν να θέλουν χειροκίνητα κιβώτια και αυτός είναι και ο βασικός λόγος, αν όχι και ο μοναδικός, που εξακολουθούν να τα προσφέρουν. Έτσι οι Μ2 και Μ4 εξακολουθούν να διατίθενται και με χειροκίνητα κιβώτια, ενώ το ίδιο αναμένεται να γίνει και για τη νέα γενιά της M3. Από την άλλη οι X5 και X6 M, οι X3 και X4 Μ που θα ακολουθήσουν και βέβαια η κορυφαία M5 είναι αποκλειστικά αυτόματες, ενώ ο van Meel δεν παρέλειψε να αναφέρει πως τα πάντα εξαρτώνται από τη ζήτηση.

Ενδιαφέρον εδώ είναι πως πολλά από τα στάνταρ μοντέλα της BMW διατίθενται πλέον αποκλειστικά με αυτόματα κιβώτια, εξαιτίας των νέων προδιαγραφών WLTP.