To i30N, το GTI της Hyundai, έχει έως 275 ίππους, έντονο σπορ χαρακτήρα και τιμή από 26.990 ευρώ
Τα λεγόμενα hot hatches, οι γρήγορες εκδοχές των μικρών- μεσαίων μοντέλων ή αν προτιμάτε τα GTΙ για να χρησιμοποιήσουμε την επωνυμία από την οποία καταλαβαίνει κανείς αμέσως περί τίνος πρόκειται, σαφώς και δεν είναι οι πιο εμπορικές εκδόσεις τους. Είναι όμως αυτές που χτίζουν εικόνα, που προσθέτουν αξία σε όλη τη γκάμα και μπορούν να δημιουργήσουν οπαδούς, λιγότερο ή περισσότερο φανατικούς.
Αυτό ακριβώς προσπαθεί να κάνει και η Hyundai με το i30N, το πρώτο της πραγματικά γρήγορο και σπορ μοντέλο, το πρώτο της GTI. Το οποίο, ως είθισται, διαφοροποιείται οπτικά, όχι όμως κραυγαλέα, από τα πιο ταπεινά της γκάμας, τονίζοντας το σπορ προσανατολισμό του. Κάτι που ισχύει και για το εσωτερικό του, ενώ αυτός που καθιστά σαφή την παρουσία του είναι ο ήχος του. Γεμάτος και έντονος στην κορυφαία έκδοση Performance των 275 ίππων, καθώς οι μηχανικοί της εταιρείας έχουν υιοθετήσει ένα ολόκληρο σύστημα που τον τονίζει.
Ένα σύστημα που στην Performance είναι στάνταρ, μαζί με το μπλοκέ εμπρός διαφορικό. Στη στάνταρ εκδοχή του ο κινητήρας των 2.000 κυβικών αποδίδει 250 ίππους, φυσικά με τη βοήθεια turbo και εξασφαλίζει επιδόσεις που ελάχιστα υπολείπονται από αυτές της κορυφαίας (0-100 χλμ./ ώρα σε 6,2 δεύτερα, τελική ταχύτητα 250 χλμ./ ώρα) και φυσικά συμβάλλουν στη δημιουργία του σπορ χαρακτήρα. Που άλλωστε είναι και το ζητούμενο.
Ο χαρακτήρας αυτός πάντως ενισχύεται και από τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Hyundai i30N. Αρκούν λίγα χιλιόμετρα ή 2 με 3 γύροι σε πίστα -το οδηγήσαμε σε αυτή των Μεγάρων- για να διαπιστώσει κανείς πως είναι πολύ καλά στημένο, ισορροπημένο και ως εκ τούτου εύκολο ακόμα και για κάποιον λιγότερο έμπειρο να κινηθεί γρήγορα. Το προσθιοκίνητο i30N βγάζει με ευκολία τα άλογά του στο δρόμο αποδεικνύοντας την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτησή του, έχοντας μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης.
Την εικόνα συμπληρώνουν το ακριβές τιμόνι και τα πολύ καλά του φρένα, η ακαμψία του πλαισίου που είναι ενισχυμένο σε ένα δύο σημεία σε σχέση με αυτό των απλών i30 καθώς και τα χαρακτηριστικά απόδοσης του τετρακύλινδρου turbo. O οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία στάνταρ προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal και Sport και δύο που χαρακτηρίζονται ως N -τα N mode και Custom. Επιλέγονται από μπουτόν στο τιμόνι και ενισχύουν ακόμα πιο πολύ τη σπορ διάσταση ενεργοποιώντας τις ανάλογες ρυθμίσεις.
Με το i30N λοιπόν η Hyundai έχει αποκτήσει έναν ιδιαίτερα καλό εκπρόσωπο στην κατηγορία των hot hatches, που επιπρόσθετα διατίθεται και σε πολύ ελκυστική τιμή. Πιο συγκεκριμένα από 26.990 ευρώ για την έκδοση των 250 ίππων και από 28.750 ευρώ για την Performance των 275 ίππων που λογικά έχει το προβάδισμα. Μεταξύ άλλων και για τον ήχο της.