Αυτοκίνητο: Το car sharing στο μέλλον θα γίνεται με οχήματα σαν το EZ-GO της Renault
Η κοινοχρησία των αυτοκινήτων ή car sharing αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το δόκιμο αγγλικό όρο, δεν είναι μια ιδέα που έχει προκύψει τελευταία. Κάθε άλλο, μιας και υπάρχουν καταγραφές αποπειρών ήδη πριν από 70 χρόνια. Πιο συγκεκριμένα από το 1948 στη Ζυρίχη, όπου και έχει δημιουργηθεί μια τοπικής εμβέλειας συνεργασία.
Το 1970, όταν η αυτοκίνηση είχε ήδη εισέλθει, τουλάχιστον στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, σε μια φάση ωρίμανσης, εμφανίστηκε στη Γαλλία μια πρώτη ολοκληρωμένη προσπάθεια car sharing. Από τότε ανεξάρτητες εταιρείες, όπως οι Zipcar, Flexcar, Avis, Hertz έχουν κάνει τις δικές τους προσπάθειες, ενώ τα τελευταία χρόνια κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως οι BMW και Mercedes ακολουθούν τα δικά τους πλάνα.
Σε ότι αφορά το μέλλον το car sharing θα αποτελεί μια εναλλακτική δυνατότητα μετακίνησης απέναντι στην κλασική ιδιοκτησία του μεταφορικού μέσου, και θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του κυκλοφοριακού και της ρύπανσης στις μεγαλουπόλεις, καθώς και τον περιορισμό του κόστους χρήσης σε σχέση με ένα ιδιόκτητο αυτοκίνητο.
Όσο για τα κοινόχρηστα αυτοκίνητα αυτά καθαυτά πολλά θα έχουν τη μορφή του Centric της VW ή του EZ-GO της Renault, που παρουσιάστηκε στη φετινή έκθεση της Γενεύης. Φυσικά και η πρόταση της γαλλικής εταιρείας είναι τόσο ηλεκτρική όσο και αυτόνομη και φυσικά αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχει τιμόνι ούτε ταμπλό. Το μέλημα των σχεδιαστών, πέρα από τη φουτουριστική εικόνα, ήταν η δημιουργία όσο το δυνατών πιο άνετων χώρων στο εσωτερικό, αλλά και η εξασφάλιση μιας ιδιαίτερα εύκολης πρόσβασης σε αυτό, ακόμα και για ανθρώπους με κινητικά προβλήματα. Για το σκοπό αυτό υπάρχει και μηχανισμός που χαμηλώνει την ανάρτηση, μόλις το φουτουριστικό Renault ακινητοποιηθεί.
Με τo EZ-GO, που έχει μήκος 5,20 μέτρα και πλάτος 2,20, μπορούν να μετακινηθούν μέχρι και 6 επιβάτες, ενώ χαρακτηριστική είναι η απουσία συμβατικών θυρών. Αντίθετα υπάρχει μια πόρτα που πιάνει μεγάλο μέρος του μήκος του, μοιάζει με γιγάντια 3ή ή 5η πόρτα ενός συμβατικού αυτοκινήτου και η οποία σηκώνεται προς τα πάνω και επιτρέπει την είσοδο- έξοδο.
Ένας ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς και εξασφαλίζει μια ταχύτητα έως και 50 χλμ./ ώρα που είναι ικανοποιητική για την κίνηση μέσα στην πόλη, οι μπαταρίες φορτίζουν επαγωγικά, ενώ για την επικοινωνία του με το περιβάλλον προβάλλονται μηνύματα σε οθόνες LED στο εμπρός και το πίσω μέρος του. Ταυτόχρονα ένας ήχος προειδοποιεί τους πεζούς για την παρουσία του, καθώς είναι τελείως αθόρυβο.