ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: To καινούργιο C4 Cactus διαθέτει προσωπικότητα και τις παραδοσιακές αξίες της Citroen

Αυτοκίνητο: To καινούργιο C4 Cactus διαθέτει προσωπικότητα και τις παραδοσιακές αξίες της Citroen

Το αρχέτυπο C4 Cactus είναι ένα ενδιαφέρον κόνσεπτ, που στην ουσία έβαλε τη Citroen σε μια άλλη αισθητική προσέγγιση. Mε την καινούργια του εκδοχή η γαλλική εταιρεία παρουσιάζει αφενός ένα αυτοκίνητο που τοποθετείται στην καρδιά των οικογενειακών hatchback της μικρής- μεσαία κατηγορίας, παίρνοντας τη θέση και τoυ C4 που έκλεισε τον κύκλο του και αφετέρου προσανατολίζεται στις παραδοσιακές της αξίες. Αυτές που στο παρελθόν είχαν εξασφαλίσει στη Citroen την καλοδεχούμενη ιδιαιτερότητά της.

Προκειμένου τα παραπάνω να γίνουν όσο το δυνατόν πιο στοχευμένα οι σχεδιαστές της μάρκας ανανέωσαν ριζικά την εικόνα του μοντέλου της πρώτης γενιάς. Αφαιρώντας τα έντονα περιφερειακά προστατευτικά πλαστικά, μικραίνοντας τα χαρακτηριστικά Airbumps και μετακινώντας τα στο κάτω μέρος του προφίλ και υιοθετώντας ένα νέο εμπρός μέρος με την εικόνα και τα ιδιαίτερα γνωρίσματα (π.χ. διπλοί προβολείς) που χαρακτηρίζει όλα τα τα σύγχρονα Citroen. Παράλληλα τελείως διαφορετικό είναι και το πίσω μέρος με τα φώτα που δημιουργούν μια αίσθηση 3D, ενώ συνολικά έχει αλλάξει το 90% των στοιχείων του αμαξώματος.

Αυτό που έχει διατηρηθεί είναι το μήκος των 4,17 μέτρων που εξασφαλίζει την αστική ευελιξία, ενώ το συνολικό αποτέλεσμα είναι αναμφίβολα επιτυχημένο, μιας και σε σχέση με την 1η εκδοχή του Cactus η δεύτερη δείχνει ναι μεν πιο συμβατικά αλλά ταυτόχρονα άμεσα αποδεκτή -κάτι που δεν ίσχυε για τον προκάτοχό της- και αναβαθμισμένη.

Το χαρακτηριστικό που οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρείας ήθελαν να προσδώσουν κατά κύριο λόγο στο C4 Cactus είναι αυτό της άνεσης και για να το επιτύχουν ξεκίνησαν από τα καθίσματά του. Τα οποία τα ονομάζουν Advanced Comfort Seats, τους εξασφάλισαν μια εμφάνιση που δημιουργεί οπτικά την αίσθηση του lounge και χρησιμοποίησαν έναν νέου τύπου αφρώδες υλικό, που κατανέμει πιο σωστά και καλά το βάρος. Παράλληλα αύξησαν και το πάχος τους κατά 15 χιλιοστά, με αποτέλεσμα πράγματι να είναι άνετα και ξεκούραστα ακόμα και μετά από αρκετά χιλιόμετρα, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το νέο C4 Cactus στους δρόμους γύρω από τη Μασσαλία.

Αν κάτι θα θέλαμε διαφορετικό είναι η πλευρική στήριξη που παρέχουν, αλλά όπως θα δούμε στη συνέχεια αυτό αποδεικνύεται μάλλον δευτερεύον. Κατά τα άλλα το εσωτερικό είναι άνετο -το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 358 έως και 1.170 λίτρα- χάρη και στις έξυπνες λύσεις, όπως την τοποθέτηση του αερόσακου του συνοδηγού στην οροφή που πέρα από την αύξηση του χώρου για τα πόδια επιτρέπει και την παρουσία του μεγάλου ντουλαπιού στο πάνω μέρος του ταμπλό.

Από κει και πέρα τα πιο ποιοτικά και προσεγμένα υλικά σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν δημιουργούν και εδώ μια αναβαθμισμένη αίσθηση, ενώ το παρόν μπορούν να δώσουν μέχρι και 12 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Μαζί με τις πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones. Φυσικά υπάρχουν και πολλές δυνατότητες προσωποποίησης -και για το αμάξωμα- με τα διαθέσιμα στυλ για το εσωτερικό να είναι συνολικά τέσσερα.

Η άνεση πάντως πέρα από τα καθίσματα έχει σχέση και με την ανάρτηση -άλλος ένας τομέας στον οποίο η Citroen, μέσω της υδροπνευματικής της ανάρτησης ξεχώριζε στο παρελθόν. Έτσι το C4 Cactus είναι το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο της μάρκας -έχει προηγηθεί το C5 Aircross που διατίθεται στην κινεζική αγορά- που διαθέτει τη νέα διάταξη με τα νέυδραυλικά στοπ -Progressive Hydraulic Cushions ή εν συντομία PHC η επίσημη ονομασία τους. Τα οποία και απορροφούν τις έντονες ανωμαλίες των δρόμων και δεν εμφανίζουν ανάδραση. Έτσι το επίπεδο άνεσης, ειδικά όταν το οδόστρωμα είναι κακό με μeγάλες ανωμαλίες ή όταν το αυτοκίνητο περνά πάνω από σαμαράκια, είναι ιδιαίτερα καλό και εμφανώς υψηλότερο από το μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ κάποιες μικρές τάσεις πλεύσης που παρατηρούνται στο πίσω μέρος θυμίζουν λίγο τη θρυλική DS.

CITROEN C4 CACTUS 2018 2

Τα νέου τύπου καθίσματα, που η Citroen ονομάζει Advanced Comfort Seats όχι μόνο δείχνουν αλλά και αποδεικνύονται ξεκούραστα και μετά από αρκετά χιλιόμετρα, συμβάλλοντας σημαντικά στη συνολική άνεση που παρέχει το νέο C4 Cactus. Πηγή: Citroen

Το σημαντικό είναι πως το C4 Cactus με το χαρακτήρα του ωθεί τον οδηγό του να ακολουθεί ένα πιο χαλαρό και άνετο στυλ μετακίνησης, έναν πιο ρελάξ τρόπο οδήγησης και αυτό αν μη τι άλλο πιστώνεται στα θετικά του. Ειδικά από τη στιγμή που είναι και ιδιαίτερα καλά στημένο, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ασφάλειας.

Αυτή η έμφαση στην άνεση και το μη αγχωτικό στυλ οδήγησης είναι και ο λόγος που δεν θα αναζητήσει κανείς, στις περισσότερες των περιπτώσεων, την πλευρική στήριξη των καθισμάτων, ενώ ο χαρακτήρας του νέου Citroen υποστηρίζεται και από τους κινητήρες με τους οποίους διατίθεται. Τα σύνολα βενζίνης είναι ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος των 1.200 κυβικών και των 82 ίππων και οι δύο turbο εκδόσεις των 110 και 130 ίππων. Οι οποίες, όπως είδαμε δεν πιέζονται διόλου να κινήσουν σβέλτα το C4 Cactus, που επιπλέον είναι και από τα πιο ελαφριά μοντέλα της κατηγορίας του. Πολύ καλός είναι και ο συνδυασμός της έκδοσης της 110 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Οι πετρελαιοκινητήρες είναι οι εκδόσεις των 100 και 120 ίππων του τετρακύλινδρου των 1.600 κυβικών.

Το νέο Citroen C4 Cactus θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τα τέλη Μαρτίου και σε τιμές αντίστοιχες με αυτές του μοντέλου της πρώτης γενιάς. Αυτό σημαίνει πως για τα σύνολα βενζίνης θα υπολογίζετε ενδεικτικά από 14.500 ευρώ και για αυτά του πετρελαίου από 17.500 ευρώ.