ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η νέα Mercedes G-Class δεν σταματά πουθενά, όπως ο Terminator Schwarzenegger που την παρουσίασε

Η νέα Mercedes G-Class δεν σταματά πουθενά, όπως ο Terminator Schwarzenegger που την παρουσίασε

Η πρεμιέρα της νέας G-Class στο Ντιτρόιτ είχε ιδιαίτερα σημασία και αξία για τη Mercedes. Άλλωστε δεν παρουσιάζεται κάθε μέρα η νέα γενιά ενός μοντέλου αυτοκινήτου που εμφανίστηκε το 1979 και έμεινε επίκαιρο για 39 ολόκληρα χρόνια.

Αυτός ήταν και ο λόγος που η παρουσίασή της έγινε και από τον Arnold Schwarzenegger, το διάσημο ηθοποιό και πρώην κυβερνήτη της Καλιφόρνια, ο οποίος ως Εξολοθρευτής (Terminator) δεν σταματούσε πουθενά.

Πουθενά δεν σταματά ούτε η νέα G-Class, η οποία διατηρεί τις βασικές γραμμές της αρχέτυπης από την οποία απουσίαζε οποιαδήποτε καμπύλη. Στη σύγχρονη εκδοχή της η εικόνα του αμαξώματος είναι ακόμα πιο καθαρή και συνδυάζεται με κλασικές πλέον λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο μοντέλο. Λεπτομέρειες όπως οι μεγάλες χειρολαβές και οι εμφανείς μεντεσέδες, η ρεζέρβα που κρέμεται στην 5η πόρτα και βέβαια το ανάγλυφο καπό.

Σε ότι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις η αύξηση των 53 χιλιοστών του μήκους μπορεί να θεωρηθεί συνηθισμένη, κάτι που δεν ισχύει για το μεγαλύτερο κατά 12,1 εκατοστά πλάτος. Ο λόγος για αυτό το stretching είναι πως το μικρό πλάτος της προηγούμενης γενιάς ήταν το σημείο που αποκάλυπτε ξεκάθαρα τη σχεδιαστική της ηλικία, ενώ φυσικά βελτιώνει και τους χώρους για τους επιβάτες, οι οποίοι πλέον είναι ιδιαίτερα άνετοι.

Παράλληλα το εσωτερικό είναι ακόμα πιο πολυτελές, καθώς κινείται σε επίπεδα ανάλογα με αυτά της κορυφαίας λιμουζίνας της μάρκας, της S-Class, με στάνταρ δερμάτινες επενδύσεις, με μεγάλη λίστα βασικού εξοπλισμού και ανάλογη με εξτρά, με σημαντικές δυνατότητες προσωποποίησης και με το εντυπωσιακό ψηφιακό ταμπλό, με τις δύο διαδοχικές οθόνες των 12,3 ιντσών. Το ψηφιακό ταμπλό εδώ όμως δεν είναι στάνταρ, καθώς η βασική έκδοση έχει αναλογικά όργανα με την παραδοσιακή για την G-Class εμφάνιση, ενώ κλασική είναι και η παρουσία της μεγάλης χειρολαβής μπροστά από τη θέση του συνοδηγού.

Άλλη μια κλασική επιλογή είναι αυτή του ξεχωριστού πλαισίου τύπου σκάλας για αντοχή στη σκληρή χρήση. Φυσικά το πλαίσιο αυτό είναι ολοκαίνουργιο και πιο στιβαρό (η στρεπτική ακαμψία αυξήθηκε κατά 50%), ενώ για το αμάξωμα χρησιμοποιήθηκε αλουμίνιο στις πόρτες, τα φτερά και το καπό προκειμένου το βάρος να περιοριστεί κατά 170 κιλά σε σχέση με την άμεση προκάτοχο.

MERCEDES G CLASS 2018 34a

H νέα G-Class είναι κορυφαία σε ότι αφορά τις δυνατότητες off road, μιας και διαθέτει όλο το υπόβαθρο. Από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τη μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, μέχρι τις κοντές σχέσεις και τα 3 μπλοκέ διαφορικά, ενώ το πλαίσιο τύπου σκάλας είναι εγγύηση για την αντοχή στην πραγματικά σκληρή χρήση. Πηγή: Mercedes

Καινούργια είναι και η εμπρός ανάρτηση, που πλέον είναι ανεξάρτητη, με διπλά ψαλίδια, για ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο. Πίσω έχει διατηρηθεί ο άκαμπτος άξονας, ενώ η ελάχιστη απόσταση των 241 χιλιοστών από το έδαφος είναι η πρώτη ένδειξη για το ότι η G-Class μπορεί να πάει πρακτικά παντού. Οι άλλες είναι η διέλευσή της χωρίς πρόβλημα από νερό βάθους 70 εκατοστών, η δυνατότητα κίνησής της σε πλαγιά με κλίση έως και 35 μοιρών, οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής των 31 και 30 μοιρών αντίστοιχα, η γωνία ράμπας των 26 μοιρών και βέβαια το σύστημα μετάδοσής της. Το οποίο πέρα από την εξελιγμένη τετρακίνηση περιλαμβάνει και πάλι κοντές σχέσεις, καθώς και 3 μπλοκέ διαφορικά, ενώ υπάρχει και το G-Mode.

Το τελευταίο ενεργοποιείται αυτόματα μόλις εμπλακούν οι κοντές σχέσεις ή ενεργοποιηθεί ένα από τα μπλοκέ διαφορικά και περιορίζει τις αλλαγές του κιβωτίου, προσαρμόζει την απόσβεση των αμορτισέρ και την απόκριση στο γκάζι, έτσι ώστε ο έλεγχος πέρα από την άσφαλτο να είναι ο καλύτερος δυνατός. Το G-Mode επιλέγεται ανεξάρτητα από το πιο από τα συνολικά 5 προγράμματα του Drive Select, που επίσης επηρεάζουν αντίστοιχες παραμέτρους, είναι σε χρήση.

Η νέα G-Class θα πωλείται αρχικά ως G 500, με τον V8 βενζίνης των 4.000 κυβικών της Mercedes, ο οποίος για την περίσταση θα αποδίδει 422 ίππους και θα συνδυάζεται με το νέο αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic με τις 9 σχέσεις. H τιμή της στη Γερμανία θα ξεκινά από τις 107.040,50 ευρώ, ενώ στην πορεία είναι σίγουρο πως θα παρουσιαστούν τόσο εκδόσεις diesel όσο και αυτές της AMG.