ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο:To Ecosport, το μικρό SUV της Ford ανανεώθηκε και δεν έχει σχέση με τον προκάτοχό του

Αυτοκίνητο:To Ecosport, το μικρό SUV της Ford ανανεώθηκε και δεν έχει σχέση με τον προκάτοχό του

Συνήθως μια τυπική ανανέωση ενός αυτοκινήτου περιλαμβάνει αν όχι αλλαγές στα σημεία σχετικά περιορισμένες επεμβάσεις με στόχο τον εκσυγχρονισμό της εικόνας και την ανανέωση του ενδιαφέροντος.

Στην περίπτωση του Ecosport η Ford προχώρησε μεν στο facelift του αλλά δεν περιορίστηκε σε επιφανειακές αλλαγές. Αντιθέτως το διαφοροποίησε σε ούτε λίγο ούτε πολύ 2.360 σημεία, με στόχο να γίνει πιο σπορ, πιο premium και πιο ευρωπαϊκό.

Η εξωτερική του εμφάνιση πράγματι κινείται πλέον με μεγαλύτερη συνέπεια προς αυτήν την κατεύθυνση, Με καινούργια μάσκα αλά Kuga, νέους προφυλακτήρες και προβολείς, ανανεωμένη γκάμα ζαντών από 16 έως και 18 ίντσες και με δυνατότητα διχρωμίας για το αμάξωμα -στο επίπεδο εξοπλισμού Titanium οι χρωματικοί συνδυασμό είναι 8, ενώ στο ST Line, που διαφοροποιείται οπτικά και σε άλλα σημεία, 17- δεν υπάρχει περίπτωση να το μπερδέψει κανείς με τον προκάτοχό του.

Η εικόνα είναι σημαντικά διαφορετική και στο εσωτερικό του, μιας και τα πολλά μπουτόν είναι και εδώ οριστικά παρελθόν, η ποιότητα σε συνδυασμό και με τα μαλακά πλαστικά είναι εμφανώς αναβαθμισμένη, ενώ η οθόνη αφής του συστήματος infotainment SYNC3 στο κέντρο του ταμπλό -η διάστασή της είναι 6,5 ή 8,0 ίντσες, ενώ οι βασικές εκδόσεις έχουν απλή οθόνη 4,2 ιντσών με Bluetooth και 2 θύρες USB- δημιουργεί μια καλοδεχούμενη high tech αίσθηση.

Από πλευράς χώρων μια μικρή οικογένεια θα βολευτεί χωρίς να στριμωχτεί, ενώ το ελάχιστο μέγεθος του πορτμπαγκάζ -η πόρτα του πάντως εξακολουθεί να ανοίγει προς τα αριστερά, κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό, τόσο για τη στάθμευση όσο και για τη φόρτωση- είναι 334 λίτρα.

Το Ecosport εμφανίζεται βελτιωμένο και στο δρόμο, μιας και πλέον είναι πιο πολύ Ford, δηλαδή πιο σπορ και ευχάριστο. Με πιο ακριβές και άμεσο σύστημα διεύθυνσης, με περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, με σαφώς αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης και χαμηλότερο επίπεδο θορύβου.

Οι κινητήρες που είναι άμεσα διαθέσιμοι για το ανανεωμένο μικρότερο SUV της Ford είναι ο 1.0 Ecoboost με 125 και 140 ίππους και ο diesel 1.5 TDCi που αποδίδει 100 ίππους. Από τα μέσα του 2018 θα προστεθούν στη γκάμα τόσο η έκδοση των 100 ίππων του 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα όσο και ο ολοκαίνουργιος πετρελαιοκινητήρας 1.5 EcoBlue, με απόδοση 125 ίππων.

FORD ECOSPORT 2018 2a

Το εσωτερικό του Ecosport αναβαθμίστηκε και εκσυγχρονίστηκε μιας και τα πολλά μπουτόν αντικαταστάθηκε από μια οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, το μέγεθος της οποίας μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8,0 ίντσες. Πηγή: Ford

Ο τελευταίος θα συνδυάζεται τόσο με ένα καινούργιο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ανάλογο με αυτό του Fiesta, όσο και με την τετρακίνηση -για πρώτη φορά στο Ecosport- «Ford Intelligent All Wheel Drive». Η οποία κατανέμει τη ροπή από 100:0 στον εμπρός και τον πίσω άξονα αντίστοιχα μέχρι 50:50, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Οι οποίες ελέγχονται συνεχώς από το σύστημα και οι εκάστοτε αλλαγές γίνονται σε χρόνο μικρότερο των 20 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Έτσι το μικρό SUV της Ford μπορεί να κινηθεί ακόμα πιο άνετα σε βατούς ή λιγότερο βατούς χωματόδρομους, ενώ ταυτόχρονα έχει ακόμα μεγαλύτερα περιθώρια π.χ. στη βρεγμένη άσφαλτο.

Το ανανεωμένο Ford Ecosport θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα σε εκδόσεις Business, Titanium και ST-Line από τα μέσα του Ιανουαρίου με σαφώς αναβαθμισμένο εξοπλισμό, που μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει 9 αερόσακους, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control με ρυθμιζόμενη ταχύτητα, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενο παρμπρίζ, σύστημα Blind Spot, καθώς και premium ηχοσύστημα B&O PLAY με 10 ηχεία.

Οι τιμές του δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, αλλά αναμένεται, λόγω πληρέστερου εξοπλισμού, να είναι ελαφρώς πιο υψηλές σε σχέση με τις τρέχουσες, που ξεκινούν από τις 16.450 ευρώ για τα σύνολα βενζίνης και από τις 17.857 ευρώ για αυτά του πετρελαίου.