ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αθανάσιος Παπαθεοδώρου: η αναβίωση των αγώνων στο Τατόι και ο στόχος του Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1

Αθανάσιος Παπαθεοδώρου: η αναβίωση των αγώνων στο Τατόι και ο στόχος του Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1

To Σαββατοκύριακο 7 και 8 Οκτωβρίου στο ιστορικό αεροδρόμιο του Τατοίου, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού, θα διοργανωθεί για πρώτη φορά μετά το 1982 αγώνας ταχύτητας αυτοκινήτων -με 70 συμμετοχές- ο οποίος μετρά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας. Θα ακολουθήσει, στις 27 και 28 Οκτωβρίου, ένα δεύτερος πρωταθληματικός αγώνας στη Ρόδο και πιο συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο στα Μαριτσά, που επίσης ως χώρος έχει αγωνιστική ιστορία.

Πίσω από τη διοργάνωση των δύο αγώνων και όχι μόνο βρίσκεται η DielpisFormula1 και ο αρχιτέκτονας Αθανάσιος Παπαθεοδώρου, ο οποίος μας μίλησε και για τον απώτερο στόχο, που δεν είναι άλλος από τη διεξαγωγή ενός Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1 στο λιμάνι του Πειραιά. Πιο συγκεκριμένα στην περιοχή της Δραπετσώνας, ως μέρος μιας ολοκληρωμένης μελέτης ανάπλασης της όλης περιοχής. Αναλυτικά ο κ. Παπαθεοδώρου μας είπε τα εξής:

«Τόσο το αεροδρόμιο στο Τατόι όσο και στα Μαριτσά έχουν πολύ μεγάλη ιστορία και ιδιαίτερη βαρύτητα για το χώρο του αυτοκινήτου. Εμείς για να ενισχύσουμε και να υπενθυμίσουμε την ελληνική υποψηφιότητα στη Δραπετσώνα για αγώνα της Φόρμουλα 1 αποφασίσαμε να διοργανώσουμε θεματικούς αγώνας ταχύτητας αυτοκινήτων. Και μοτοσυκλέτας. Δεν υπήρχε τίποτα πιο θεματικό από ένα Τατόι και μια Ρόδο, καθώς είναι η ιστορία του αυτοκινήτου πριν από 30, 40 και πλέον χρόνια για την Ελλάδα».

«Ξεκινήσαμε από τη Ρόδο, αλλά υπήρχαν πολλές διαδικασίες μιας και έπρεπε να γίνουν τροποποιήσεις στους δρόμους και έτσι δεν καταφέραμε για φέτος να κάνουμε το σιρκουί (σ.σ. ο λόγος για αγώνα ταχύτητα στους δρόμους της πόλης της Ρόδου, όπως διεξαγόταν τις δεκαετίες του ’60 και του ’70). Για του χρόνου είναι δρομολογημένο, οπότε φέτος ο αγώνας θα γίνει στο επίσης ιστορικό αεροδρόμιο στα Μαριτσά και φυσικά και στο Τατόι».

«Στο Τατόι έχει να γίνει αγώνας 35 χρόνια και στις προσπάθειες επανεκκίνησης υπήρχαν πολύ σοβαρές δυσκολίες. Βάλαμε λοιπόν ως στόχο να φέρουμε ξανά τους αγώνες στο Τατόι και παρόλο που ήταν δύσκολος τελικά επιτεύχθηκε. Πήραμε τις απαιτούμενες άδειες και ο αγώνας αυτός, όπως και αυτός της Ρόδου, εντάχθηκε στο Πρωτάθλημα Ταχύτητας Ελλάδος».

«Οι φορείς στους οποίους απευθυνθήκαμε εμπιστεύτηκαν στο τέλος το DielpisFormula1 και μας έδωσαν την άδεια να είμαστε οι διοργανωτές των δύο αυτών αγώνων. Βέβαια μέχρι να γίνει αυτό περάσαμε από πολλές διαδικασίες και συζητήσεις».

«Υπάρχουν δύο διαφορετικές κατηγορίες ανθρώπων που θα ήθελα να ανταποκριθούν στην διοργάνωση του αγώνα στο Τατόι. Η πρώτη είναι όσοι έχουν ζήσει τον αγώνα, όσοι έχουν πάει στο Τατόι παλαιότερα, που πιστεύω πως θα θέλουν να ζήσουν και πάλι ανεπανάληπτες στιγμές, όπως τις είχαν βιώσει στο παρελθόν. Η δεύτερη είναι οι πιο νέοι, που ακολουθούν τους αγώνες όπου αυτοί έχουν ενδιαφέρον. Γίνεται π.χ. η ανάβαση της Ριτσώνας και πηγαίνουν πολλοί από την Αθήνα. Όταν ο αγώνας είναι κοντά υπάρχει και μεγαλύτερη ανταπόκριση».

«Στο Τατόι έχουν δηλώσει συμμετοχή 70 αγωνιζόμενοι, αριθμός πολύ μεγάλος εν μέσω κρίσης και είμαστε ικανοποιημένοι. Παράλληλα νομίζω πως η Ρόδος μπορεί να πάει ακόμα πιο δυνατά και αυτό το στηρίζω στη μεγάλη επιτυχία που πρέπει να έχει και θα έχει το Τατόι».

«Η πρόθεσή μας είναι οι αγώνες να γίνουν θεσμός, αλλιώς δεν θα μπαίναμε στη διαδικασία, τον κόπο και τον πόνο για έναν μόνο αγώνα και στη συνέχεια το εγχείρημα να ξεχαστεί. Μάλιστα με τη Ρόδο έχουμε προχωρήσει και έχει γίνει μια συμφωνία με το Δήμο για τα επόμενα 7 χρόνια. Στην ίδια κατεύθυνση πιστεύω πως θα προχωρήσει και το Τατόι».

«Ο χώρος των αγώνων αυτοκινήτου δεν είναι ο πλέον αγαπητός για χορηγίες. Εμείς έχουμε συνεργασία με κάποιες μεγάλες εταιρείες, υπήρξε ανταπόκριση, χωρίς αυτό να σημαίνει πως έχει καλυφθεί όλο το κόστος. Έτσι ο βασικός υποστηρικτής του αγώνα είναι το DielpisFormula1, αλλά είχαμε βοήθεια και τους ευχαριστούμε όλους για αυτό. Κάτι που ισχύει και για την επικοινωνία».

ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΦΙΣΑ ΑΓΩΝΑ

Μετά από 35 ολόκληρα χρόνια γίνεται ξανά αγώνας ταχύτητας αυτοκινήτων στο θρυλικό αεροδρόμιο του Τατοίου. Στις 27 και 28 Οκτωβρίου ακολουθεί ο αγώνα στη Ρόδο και συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο στα Μαριτσά. Πηγή: DielpisFormula1

«DielpisFormula 1 έχει ονομαστεί η προσπάθεια που κάνουμε, η ελληνική υποψηφιότητα για να έλθει η Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα. Έχει γίνει ένας σχεδιασμός από το μελετητικό μας γραφείο, η ομάδα του Dielpis είμαστε κυρίως αρχιτέκτονες, εδώ και πέντε χρόνια για το πρότζεκτ στην περιοχή της Δραπετσώνας. Έχει σχεδιαστεί μια μικτή πίστα -κατά το διάστημα των αγώνων χρησιμοποιούνται και δημόσιοι δρόμοι της πόλης, ενώ τον υπόλοιπο χρόνο παραμένει ένα κομμάτι μόνιμης πίστας 2.200 μέτρων- σε συνδυασμό με μια ευρύτερη ανάπλαση της περιοχής».

«Το σχέδιό μας έχει κατατεθεί επίσημα από το 2011 και το 2012 έγινε αποδεκτό από τη FIA και τον πρόεδρό της Jean Todt ο οποίος ευχόταν με έγγραφό του να προσχωρήσουμε και να ολοκληρώσουμε την όλη διαδικασία. Θερμή ανταπόκριση είχαμε και από τον Bernie Ecclestone, ο οποίος ήταν ο τότε διαχειριστής των δικαιωμάτων της Φόρμουλα 1».

«Δεν έχουμε έρθει ακόμα σε επαφή με τη Liberty Media, τη νέα ιδιοκτήτρια της Φόρμουλα 1. Περιμένω να δω πρώτα την ανταπόκριση από την κυβέρνηση και τότε αμέσως θα προχωρήσουμε και σε αυτό. Πιστεύω και έτσι είναι πως υπάρχει ακόμα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την πρόταση που έχουμε κάνει, η οποία είναι ολοκληρωμένη και αποδεκτή από τη FIA».

«Η ιδανική ανταπόκριση από την πλευρά της πολιτείας θα ήταν να φτιάξει το νομοθετικό πλαίσιο που ζητάμε, ώστε να μπορεί να γίνει αυτό το εγχείρημα. Όπως έγινε με το Ελληνικό και με άλλες περιοχές. Είναι πολύ εύκολο, αρκεί να αποφασίσει το κράτος πως θέλει την ανάπτυξη και την επένδυση και ότι η Ελλάδα έχει ανάγκη μιας μεγάλης επένδυσης. Το συγκεκριμένο πρότζεκτ δεν είναι μόνο επένδυση, είναι και προβολή της χώρας. Οι αγώνες Φόρμουλα 1 είναι ένα τεράστιο γεγονός, δημοφιλές σε όλο τον κόσμο και με τηλεθεάσεις που φτάνουν σε αστρονομικά νούμερα. Είναι κρίμα να μην υποστηριχθεί αυτό το αίτημα και να μην καταλήξει σε υλοποίηση».

«Είναι από την αρχή ξεκάθαρο πως η Ελλάδα ως χώρα σε όλη αυτή τη διαδικασία δεν θα πλήρωνε ούτε ένα ευρώ. Το παράβολο για αγώνες Φόρμουλα 1 είναι περίπου στα 45 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, ενώ κάποιες χώρες πληρώνουν και περισσότερα. Αυτός ο οποίος θα επένδυε το 1 δισεκατομμύριο της ανάπλασης και της έλευσης της Φόρμουλα 1 στην περιοχή θα είχε και την υποχρέωση να πληρώνει και αυτό το συμβόλαιο. Δεν είναι δύσκολο. Έχουμε έρθει αρκετές φορές σε μια πρώτη συμφωνία με κάποιους μεγάλους οίκους, αλλά δεν μπορέσαμε ποτέ να καταλήξουμε με την ελληνική κυβέρνηση».

«Η εκμετάλλευση του χώρου είναι αυτή που μπορεί να εξασφαλίσει τους αγώνες Φόρμουλα 1. Το πρότζεκτ περιλαμβάνει μια μαρίνα για μεγα- γιοτ και μικρότερα σκάφη, τη μόνιμη πίστα με όλες τις υποδομές που θα λειτουργεί όλο το χρόνο, ξενοδοχεία, εμπορικά mall, καζίνο, αθλητικές εγκαταστάσεις, ένα πάρκο, ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα, στη μαρίνα και στους χώρους που θα διαμορφωθούν, κτίρια διοίκησης και το κυριότερο ένα μουσείο Μυθολογίας. Το οποίο δεν υπάρχει στην Ελλάδα και είναι κρίμα να μη δείχνουμε τη Μυθολογία μας, την οποία εκμεταλλεύονται όλοι οι ξένοι κινηματογραφικοί κολοσσοί. Έτσι θα έβγαιναν και τα χρήματα του παράβολου αλλά και κέρδη. Μια μελέτη που έχει εκπονήσει η Deloitte χαρακτηρίζει την επένδυση ως άκρως δελεαστική και κερδοφόρα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Χωρίς το κράτος να βάζει καθόλου χρήματα παρά μόνο το νομοθετικό πλαίσιο. Για αυτό είναι κρίμα που καμία κυβέρνηση μέχρι τώρα δεν έχει πάρει πάνω της το αίτημα».

Masterplan DielpisFormula1

Το πρότζεκτ της Dielpisformula 1 προβλέπει τη ανάπλαση της περιοχής στη Δραπετσώνα και την δημιουργία μιας μόνιμης πίστας μήκους 2.200 μέτρων, που για το Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1 θα ενσωματώνει και δρόμους της πόλης. Η επένδυση περιλαμβάνει από μαρίνα, ξενοδοχεία, mall και καζίνο μέχρι και μουσείο Μυθολογίας, με μηδενικό κόστος για το ελληνικό κράτος. Πηγή: DielpisFormula1

«Η τελευταία τάση στη Φόρμουλα 1 είναι οι θεματικοί αγώνες και αυτός είναι και ο λόγος που το DielpisFormula 1, διοργανώνει τέτοιου είδους αγώνες, όπως το Τατόι και η Ρόδος. Από κει και πέρα έχουμε μιλήσει στη Θεσσαλονίκη και με το Δήμαρχο και με την περιφέρεια και ελπίζω για του χρόνου να είμαστε έτοιμοι να μπορέσουμε να διοργανώσουμε αγώνα και στη Θεσσαλονίκη».

«Το κόστος των αγώνων αυτού του είδους είναι τόσο μεγάλο που απορείς κανείς πως η διοργάνωσή τους στην Ελλάδα είναι εφικτή. Νομίζω πως ετησίως ο αριθμός τους δεν θα μπορεί να ξεπερνά τους τέσσερις».