ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στη Βουλή η συζήτηση για τις αλλαγές στο Λύκειο

Στη Βουλή η συζήτηση για τις αλλαγές στο Λύκειο
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/φωτογραφία αρχείου

Αρχίζει σήμερα, Τετάρτη, στη Βουλή η συζήτηση για τια αλλαγές στο Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα διεξαχθεί σήμερα η πρώτη από μια σειρά συνεδριάσεων, που στόχο έχει τη συμφωνία μεταξύ των κομμάτων, που θα δώσει και το «πράσινο φως» για να προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις τις οποίες έχει δρομολογήσει το υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο του τριετούς σχεδίου του.

Στα χέρια των βουλευτών-μελών της Επιτροπής βρίσκεται ήδη το πόρισμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, εν είδει πρότασης του υπουργείου Παιδείας.

Κεντρικό χαρακτηριστικό του πορίσματος, είναι η δυνάμει ενιαία αντιμετώπιση του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, και επομένως ο προσανατολισμός προς μια σταδιακή εγκαθίδρυση «πολυκλαδικότητας», μετά την εξασφάλιση των αναγκαίων προϋποθέσεων υποδομής και τεχνικών λύσεων.

Έτσι, προτείνεται κοινός κορμός στην Α' τάξη των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και σταδιακή οργάνωση των Β' και Γ' τάξεων, στη λογική επιλογών που εξασφαλίζουν ότι τεχνολογική και επαγγελματική εκπαίδευση θα είναι ισότιμες με την επιστημονική.

Ακόμη, στις προτάσεις περιλαμβάνεται και η άμεση επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ώστε να συμπεριλάβει την Α' Λυκείου, καθώς και η εξέταση της δυνατότητας γρήγορης επέκτασης και στις άλλες δύο τάξεις.

2590885

Πηγή: EUROKINISSI-ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ/φωτογραφία αρχείου

Έμφαση δίνεται και στα ενδιαφέροντα των μαθητών, οι οποίοι θα μπορούν να δοκιμάσουν τις κλίσεις τους στη Β Λυκείου και να συνδιαμορφώσουν, βάσει επιλογών, το πρόγραμμά τους στην Γ' Λυκείου, προσανατολιζόμενοι στο πώς και σε τι θέλουν να συνεχίσουν.

Μεταξύ των προτάσεων σε ό,τι αφορά την Γ’ Λυκείου, είναι τα μαθήματα να είναι εξάωρα, αλλά και η συμμετοχή των μαθητών σε συλλογικές δημιουργικές δραστηριότητες.

Σε ό,τι αφορά το Εθνικό απολυτήριο το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σημειώνει στο πόρισμά του πως είναι σημαντικό «να αποκτήσει αξία, διότι αυτό θα ενισχύσει την ποιότητα της παρεχόμενης σχολικής εκπαίδευσης».