ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πλεύρης για ομόφυλα ζευγάρια: «Δεν μπορώ να ψηφίσω διατάξεις που προωθεί η κυβέρνηση»

Πλεύρης για ομόφυλα ζευγάρια: «Δεν μπορώ να ψηφίσω διατάξεις που προωθεί η κυβέρνηση»
Ο Θάνος Πλεύρης στο βήμα της Βουλής ΙΝΤΙΜΕ / ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Την πρόθεσή του να μην ψηφίσει συγκεκριμένες διατάξεις για τα ομόφυλα ζευγάρια  που προωθεί η κυβέρνηση, γνωστοποίησε στη Βουλή ο Θάνος Πλεύρης.

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, δήλωσε ότι διαφωνεί με το νομοσχέδιο, άφησε ωστόσο να εννοηθεί ότι θα απέχει από την ψηφοφορία, εξηγώντας πως θα τηρήσει στάση που δεν θα δώσει το δικαίωμα σε κανέναν να εκμεταλλευτεί την διαφωνία του για μικροπολιτικούς λόγους.

Κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια, ο κ. Πλεύρης εξήρε την στάση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του κόμματος της ΝΔ στο θέμα, αφού παρέχει την ελευθερία στους βουλευτές να διαφωνούν και να εκφράζουν ανοιχτά και εντός του Κοινοβουλίου την διαφωνία τους, απεναντίας των άλλων κομμάτων (ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ) που μεν έχουν διαφωνούντες βουλευτές στους κόλπους τους, δεν μιλάει ωστόσο ουδείς γι αυτό.

Ο Θάνος Πλεύρης εξήγησε επίσης το σκεπτικό της αντίθεσή του στο νομοσχέδιο, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν εφορμάται από ομοφοβικά κίνητρα, αλλά είναι ξεκάθαρα αξιακή.

«Είναι θέμα συνείδησης και συνείδηση σημαίνει πως αντέχεις και αναγνωρίζεις τον πολιτικό σου ρόλο. Συνεπώς δεν μπορώ να ψηφίσω τις συγκεκριμένες διατάξεις που προωθεί η κυβέρνηση αλλά θα επιλέξω στάση που δεν θα δώσει το δικαίωμα να εκμεταλλευτεί κανείς την διαφωνία μου για μικροπολιτικούς λόγους», είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής της ΝΔ.

Τόνισε ότι ως βουλευτής έκρινε ότι πρέπει να πάρω τον λόγο για να εκφράσει τη διαφωνία του «η οποία είναι διαφωνία αρχής, αξιών και συνείδησης και δεν είναι διαφωνία ομοφοβικού παραληρήματος». «Κι αυτή τη διαφωνία, δεν θα τη χαρίσουμε στους ακραίους ανθρώπους διότι το γεγονός ότι το 50% των Ελλήνων διαφωνούν στον γάμο και παραπάνω στην τεκνοθεσία, δεν σχετίζεται με όλα αυτά τα οποία ακούστηκαν σε αυτή την αίθουσα» ανέφερε.

«Η δική μου διαφωνία είναι αξιακή. Διαφωνώ με την αλλαγή του προτύπου της οικογένειας και στην αλλαγή του προτύπου του γάμου. Το ότι διαφωνώ όμως δεν θα υποστηρίξω και θέματα τα οποία δεν πιστεύω ως νομικός” είπε και προσέθεσε πως δεν προκύπτει συνταγματικό θέμα, διευκρίνησε όμως ότι δεν πλήττεται το θέμα της ισότητας, άρα δεν μπορούμε να επικαλούμαστε το άρθρο 4 και 5 του Συντάγματος διότι αυτά – όπως είπε - τα έχει λύσει ο Άρειος Πάγος και διότι ισότητα είναι η η αντιμετώπιση ίδιων καταστάσεων καθώς άλλο ο γάμος ετερόφυλων, άλλο ο γάμος ομόφυλων “διότι τότε θα έμπαινε και το θέμα των πολυγαμικών εάν πηγαίναμε αποκλειστικά και μόνο με το κριτήριο της επιθυμίας».

Επιπλέον είπε ότι δεν υπάρχει και καμία υποχρέωση από το Σύνταγμα και καμία υποχρέωση από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου καθώς το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου έχει κρίνει ότι δεν παραβιάζουν την ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου τα κράτη που δεν θεσμοθετούν τον γάμο.

«Άρα θέμα ισότητας υπό την έννοια ότι παραβιάζεται κάποιος κανόνας δικαίου δεν υπάρχει και συνεπώς δεν μπορεί να μιλάει κανένας για ατομικό, ανθρώπινο και πανανθρώπινο δικαίωμα. Αυτά τα λέει η έννομη τάξη με απόφαση του Αρείου Πάγου και το Ευρωπαϊκο Δικαστήριο. Υπάρχει βέβαια μια κυρίαρχη τάση στον Δυτικό κόσμο να οδηγείται στο να αναγνωρίσει τον γάμο και την τεκνοθεσία, όμως υπάρχουν χώρες που δεν το έχουν θεσμοθετήσει. Βάσει της ωριμότητας της κοινωνίας η ελληνική κοινωνία είναι πιο κοντά στην ιταλική κοινωνία και την κυπριακή κοινωνία που δεν το έχουν θεσμοθετήσει. Και δεν μου αρέσει η ωριμότητα της ολλανδικής κοινωνίας. Άρα είναι θέμα αρχών και αξιών μιας κοινωνίας», τόνισε.

Σχετικώς με την επίκληση ότι προστατεύονται τα δικαιώματα των παιδιών, ο κ.Πλεύρης είπε αφενός πως τα παιδιά που είναι σε ιδρύματα είναι πολύ λιγότερα από τις αιτήσεις που υπάρχουν., ενώ τα παιδιά που μεγαλώνουν με ομόφυλους γονείς δεν κινδυνεύουν να πάνε σε ιδρύματα καθώς με βάση τον νόμο ο βιολογικός γονέας έχει δικαίωμα να υποδείξει ποιος θα είναι επίτροπος.

«Δεν θέλω να αναγνωρίσω μία οικογένεια στην οποία υπάρχουν δύο πατέρες και καμία μητέρα, ή δύο μητέρες και κανένας πατέρας το παιδί σε αυτή την περίπτωση είτε υιοθετημένο είτε βιολογικό θα έχει έναν πατέρα και μία μητέρα. Δεν είναι αριθμητικό το θέμα των γονέων δεν είναι ότι όσο περισσότερους γονείς έχουμε είναι τόσο καλύτερο για τα παιδιά. Το παιδί χρειάζεται μητέρα και πατέρα», τόνισε ο κ. Πλεύρης.

Τέλος επισήμανε ότι είναι πολύ θετικό καθώς δεν πάει να αναγνωρίσει τον άκρατο δικαιωματισμό αφού δεν αναγνωρίζει το θέμα της παρένθετης μητέρας και σωστά και δεν αναγνωρίζεται το γονέας 1 και το γονέας.