ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Εντός του 2023 ξεκινούν οι εργασίες για το Flyover Θεσσαλονίκης

Μητσοτάκης: Εντός του 2023 ξεκινούν οι εργασίες για το Flyover Θεσσαλονίκης
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε την Τετάρτη 30/08 στη συμπρωτεύουσα με εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων της πόλης, ενόψει της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης EUROKINISSI/ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Στον οδικό άξονα Flyover της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος συναντήθηκε την Τετάρτη 30/08 στη συμπρωτεύουσα με εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων της πόλης, ενόψει της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Όπως είπε, έχει ήδη δρομολογηθεί και η κατασκευή του αναμένεται να ξεκινήσει πριν από το τέλος του έτους.

«Αντιλαμβανόμαστε απόλυτα ότι η κατασκευή ενός τέτοιου μεγάλου και σημαντικού έργου για την πόλη είναι πιθανόν να δημιουργήσει κάποιες πρόσκαιρες αναστατώσεις, όσον αφορά στη λειτουργία της Θεσσαλονίκης και για αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε μία σειρά από παρεμβάσεις, υπό το συντονισμό του αρμόδιου υφυπουργού, έτσι ώστε η ζωή και η κίνηση στην πόλη να είναι όσο το δυνατό πιο εύκολη στο πλαίσιο των παρεμβάσεων που είναι εφικτές να γίνουν» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης και συμπλήρωσε:

«Θέλω, όμως, όλοι οι Θεσσαλονικείς να αντιληφθούν ότι το έργο του Flyover είναι μία πολύ σημαντική δημόσια δαπάνη για την πόλη. Μιλάμε για ένα δρόμο, ο οποίος θα είναι δωρεάν, έναν δρόμο χωρίς διόδια, ο οποίος όταν ολοκληρωθεί πραγματικά θα αποσυμφορήσει, σε συνδυασμό με το Μετρό, την κυκλοφορία της πόλης και θα μιλάμε για μία διαφορετική Θεσσαλονίκη».

Παράλληλα, αναφέρθηκε στην πολύ καλή απόδοση της οικονομίας η οποία αναπτύσσεται γρήγορα και πιστοποιήθηκε από όλους τους παραγωγικούς φορείς.

«Αν κάτι μπορεί σήμερα να αντισταθμίσει αυτό το σκοτεινό κλίμα το οποίο λογικό είναι να επικρατεί στην ελληνική κοινωνία, λόγω των καταστροφικών πυρκαγιών, ειδικά στην περιοχή του Έβρου, αυτό μπορεί να είναι μόνο η πολύ καλή απόδοση της οικονομίας μας, η οποία και πάλι πιστοποιήθηκε από όλους τους παραγωγικούς φορείς», επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης και συνέχισε: «Μία οικονομία η οποία αναπτύσσεται γρήγορα, ένας τουρισμός ο οποίος φαίνεται να διανύει μία εξαιρετικά καλή χρονιά, οι εξαγωγές οι οποίες αυξάνονται και ταυτόχρονα πολλές νέες επενδύσεις, οι οποίες δρομολογούνται, σημαντικές επενδύσεις που αφορούν και την πόλη της Θεσσαλονίκης».

Αναφερόμενος στα έργα της Θεσσαλονίκης τόνισε πως «η αλήθεια είναι ότι ουδέποτε η Θεσσαλονίκη είχε στο παρελθόν βιώσει μία τέτοια πολυδιάστατη παρέμβαση, ως προς τα έργα τα οποία δρομολογούνται σήμερα στην πόλη».

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης είπε ότι θα ολοκληρωθεί μαζί με την επανατοποθέτηση των αρχαίων στους σταθμούς από τους οποίους αφαιρέθηκαν.

Τι είναι το Flyover Θεσσαλονίκης

Ανάμεσα στα έργα που αναμένεται να αλλάξουν τον κυκλοφοριακό χάρτη της Θεσσαλονίκης, μαζί βέβαια με το μετρό της πόλης είναι η Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, πιο γνωστό ως Flyover.

Πρόκειται για το πρώτο οδικό έργο που πραγματοποιείται με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), έχοντας προϋπολογισμό 373,2 εκατ. ευρώ και ανάδοχο ανάδοχος την ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΒΑΞ Α.Ε. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε., η οποία θα έχει την υποχρέωση της κατασκευής, της λειτουργίας και συντήρησης του έργου με συνολική διάρκεια Σύμβασης Σύμπραξης τα 30 έτη.

Με βάση τις προδιαγραφές του έργου, το Flyover της Θεσσαλονίκης είναι η μεγαλύτερη εναέρια οδός στην Ελλάδα, ένα πρωτοποριακό έργο μήκους 13 χιλιομέτρων.

Περιλαμβάνει εννέα ανισόπεδους κόμβους, τέσσερα χιλιόμετρα εναέριας οδού, δηλαδή συνεχόμενης γέφυρας «Flyover», 10 νέες γέφυρες και τρεις 3 νέες σήραγγες, έχοντας ως σκοπό να αποσυμφορήσει την υφιστάμενη Περιφερειακή Οδό της πόλης.

Παράλληλα εξασφαλίζει γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς τους πιο κρίσιμους προορισμούς, όπως ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και Χαλκιδική καθώς και πολύ πιο εύκολη πρόσβαση στη Θεσσαλονίκη από τις γειτονικές πόλεις, όπως τις Σέρρες, τα Γιαννιτσά, το Κιλκίς, την Κατερίνη.

Ολόκληρη η δήλωση του πρωθυπουργού

«Καλό σας μεσημέρι. Βρίσκομαι σήμερα, για ακόμα μια φορά, στη Θεσσαλονίκη, αλλά για πρώτη φορά με μία διπλή ιδιότητα, ως επανεκλεγείς Πρωθυπουργός της χώρας αλλά ταυτόχρονα και ως βουλευτής Θεσσαλονίκης, για να επαναβεβαιώσω το έντονο προσωπικό μου ενδιαφέρον όχι μόνο για την πόλη της Θεσσαλονίκης αλλά συνολικά για την αναπτυξιακή δυναμική όλης της βόρειας Ελλάδας, της Μακεδονίας, της Ηπείρου, της Θράκης μας.

Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια πολύ ουσιαστική πεντάωρη συζήτηση με τους παραγωγικούς, επιστημονικούς, επιχειρηματικούς φορείς της πόλης, με τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, να συζητήσουμε για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε στο οικονομικό επίπεδο, αλλά να κάνουμε και μία επισκόπηση της προόδου των μεγάλων αναπτυξιακών έργων που δρομολογούνται στη βόρεια Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση στη Θεσσαλονίκη.

Κι αν κάτι μπορεί σήμερα να αντισταθμίσει αυτό το -θα έλεγα- σκοτεινό κλίμα το οποίο λογικό είναι να επικρατεί στην ελληνική κοινωνία λόγω των καταστροφικών φωτιών, ειδικά στην περιοχή του Έβρου, αυτό μπορεί να είναι μόνο η πολύ καλή απόδοση της οικονομίας μας, η οποία και πάλι πιστοποιήθηκε από όλους τους παραγωγικούς φορείς. Μία οικονομία η οποία αναπτύσσεται γρήγορα, ένας τουρισμός ο οποίος φαίνεται να διανύει μία εξαιρετικά καλή χρονιά, εξαγωγές οι οποίες αυξάνονται και ταυτόχρονα πολλές νέες επενδύσεις οι οποίες δρομολογούνται. Σημαντικές επενδύσεις που αφορούν και την ίδια την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Γι’ αυτά όμως θα έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε πολύ πιο αναλυτικά το επόμενο Σάββατο, στην καθιερωμένη ομιλία την οποία θα κάνω στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, όπου θα έχω την ευκαιρία να περιγράψω σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια την οικονομική πολιτική του επόμενου έτους, αλλά να εξειδικεύσω και πώς αντιλαμβάνομαι στην πράξη αυτή την έννοια του πολυδύναμου, του πολυδιάστατου εκσυγχρονισμού, για την οποία είχα την ευκαιρία να μιλήσω και στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, πριν από λίγες εβδομάδες.

Ταυτόχρονα, μαζί με τον αρμόδιο Υφυπουργό αλλά και όλο το κλιμάκιο των Υπουργών που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη, κάναμε και μια επισκόπηση -όπως το κάνουμε συνέχεια, όπως γνωρίζετε- της προόδου των σημαντικών έργων τα οποία έχουμε δρομολογήσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Η αλήθεια είναι ότι ουδέποτε η Θεσσαλονίκη είχε -θα έλεγα- στο παρελθόν βιώσει μια τέτοια πολυδιάστατη παρέμβαση ως προς τα έργα τα οποία δρομολογούνται σήμερα στην πόλη.

Δεν αναφέρομαι, προφανώς, μόνο στο έργο του Μετρό, για το οποίο έχουμε μιλήσει πολλές φορές και το οποίο θα αλλάξει άρδην τη λειτουργία της πόλης. Και νομίζω ότι και οι πιο κακόπιστοι, αντιλαμβάνονται πλέον ότι το Μετρό θα ολοκληρωθεί μαζί με την επανατοποθέτηση των αρχαίων στους σταθμούς από τους οποίους αφαιρέθηκαν. Αναφέρομαι και σε μια σειρά από σημαντικά έργα τα οποία έχουν πια μελετητικά ωριμάσει και η κατασκευή των οποίων θα ξεκινήσει οσονούπω.

Να δώσω μόνο κάποια ενδεικτικά παραδείγματα: το Flyover, ένα έργο το οποίο είναι απολύτως κρίσιμο προκειμένου να ισορροπήσει κυκλοφοριακά η Θεσσαλονίκη. Ένα έργο το οποίο έχει ήδη δημοπρατηθεί και του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή πριν από το τέλος του έτους. Αντιλαμβανόμαστε απόλυτα ότι η κατασκευή ενός τέτοιου μεγάλου και σημαντικού έργου για την πόλη είναι πιθανό να δημιουργήσει κάποιες πρόσκαιρες αναστατώσεις όσον αφορά τη λειτουργία της Θεσσαλονίκης.

Γι’ αυτό και σκοπεύουμε να κάνουμε μία σειρά από παρεμβάσεις, υπό τον συντονισμό του αρμόδιου Υφυπουργού, έτσι ώστε η ζωή και η κίνηση στην πόλη να είναι όσο το δυνατόν πιο εύκολη, στα πλαίσια των παρεμβάσεων που είναι εφικτές να γίνουν: να προσθέσουμε περισσότερα λεωφορεία, παραδείγματος χάρη στον ΟΑΣΘ, όπου το πρόβλημα -να το τονίσω- δεν είναι η έλλειψη των λεωφορείων, αλλά η έλλειψη οδηγών. Θυμίζω ότι από την προηγούμενη κυβέρνηση, πριν από το 2019, γύρω στους 250 οδηγούς είχαν μεταταχθεί, είχαν φύγει από τον ΟΑΣΘ για άλλες υπηρεσίες. Την προσθήκη επιπρόσθετων αστυνομικών στην Τροχαία, έτσι ώστε να διευκολυνθεί η κίνηση στην πόλη.

Θέλω όμως όλοι οι Θεσσαλονικείς να αντιληφθούν ότι το έργο του Flyover είναι μία πολύ σημαντική δημόσια δαπάνη για την πόλη. Μιλάμε για έναν δρόμο που θα είναι δωρεάν, έναν δρόμο χωρίς διόδια, ο οποίος όταν ολοκληρωθεί πραγματικά θα αποσυμφορήσει, σε συνδυασμό με το Μετρό, την κυκλοφορία στην πόλη και θα μιλάμε για μία διαφορετική Θεσσαλονίκη. Προφανώς γι’ αυτό και το έργο αυτό έχει συμφωνηθεί και με όλους τους αρμόδιους φορείς και θα ξεκινήσει η κατασκευή του εντός των επόμενων μηνών.

Επίσης, θα ξεκινήσει -ελπίζουμε μέχρι το τέλος του έτους, το αργότερο τον Ιανουάριο του 2024- η κατασκευή του παιδιατρικού νοσοκομείου, σημαντική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Το έργο πια έχει συμβασιοποιηθεί, η ελληνική πολιτεία έχει ολοκληρώσει όλα όσα έπρεπε να είχε κάνει σχετικά με ζητήματα που αφορούν χρήσεις γης και τον περιβάλλοντα χώρο. Ένα έργο-σταθμός που μαζί με τις υπόλοιπες σημαντικές αναβαθμίσεις που γίνονται στα νοσοκομεία της πόλης, και σε συνδυασμό βέβαια με το νέο ογκολογικό το οποίο θα κατασκευαστεί στο στρατόπεδο «Καρατάσιου», αλλάζουν άρδην την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας στην πόλη.

Να σταθώ, επίσης, στην εξαιρετικά μεγάλη σημασία που αποδίδω στο Thess INTEC, αυτόν τον «πνεύμονα» καινοτομίας και επιχειρηματικότητας. Αναμένουμε πια μόνο την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος. Οι πόροι έχουν βρεθεί και εκτιμώ ότι και το έργο αυτό θα αρχίσει να κατασκευάζεται στις αρχές του 2024.

Προσθέστε σε αυτόν τον μακρύ κατάλογο και μία σειρά από άλλες σημαντικές παρεμβάσεις, όπως οι παρεμβάσεις που ήδη δρομολογούνται στο στρατόπεδο «Παύλου Μελά», τόσο σημαντική παρέμβαση για τη δυτική Θεσσαλονίκη.

Η ωρίμανση πια, επιτέλους, μετά από πολλά χρόνια, του Μουσείου του Ολοκαυτώματος, το οποίο και αυτό πιστεύουμε ότι μπορεί να αρχίσει να κατασκευάζεται τον επόμενο χρόνο.

Σημαντικά έργα για την ποιότητα ζωής της Δυτικής Θεσσαλονίκης, όπως το κολυμβητήριο στο Δήμο Αμπελοκήπων - Μενεμένης, το οποίο και αυτό θα κατασκευαστεί και θα δώσει μία ανάσα άθλησης, κυρίως στα νέα παιδιά της περιοχής. Και βέβαια, το στρατόπεδο «Γκόνου», άλλη μία πολύ σημαντική επιχειρηματική παρέμβαση που μετατρέπει ένα ανενεργό στρατόπεδο σε έναν διαμετακομιστικό κόμβο, έτσι ώστε η Θεσσαλονίκη να μπορέσει να εκπληρώσει αυτόν τον ρόλο για τον οποίον έχουμε μιλήσει πολλές φορές: μιας πύλης εισόδου και εξόδου όχι μόνο για τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και για όλα τα Βαλκάνια. Η σύνδεση, να θυμίσω, η οδική σύνδεση του Προβλήτα 6 με την ΠΑΘΕ και με την Εγνατία θα έχει και αυτή ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Βέβαια, δεν περιοριζόμαστε -και να κλείσω με αυτό- μόνο στις δημόσιες επενδύσεις, οι οποίες γίνονται πάντα σε απόλυτη συνεργασία με την Περιφέρεια και με τον Δήμο -έχουμε άριστη συνεργασία και με τον Περιφερειάρχη και με τον Δήμαρχο. Να μιλήσω λίγο και για τις σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις οι οποίες δρομολογούνται στην πόλη. Θα έχω την ευκαιρία την επόμενη εβδομάδα να βρεθώ και στη δυτική και στην ανατολική πύλη της πόλης για να παρουσιάσουμε μαζί με τους υποψήφιους επενδυτές σημαντικά αναπτυξιακά έργα τα οποία ξεκλειδώνουν τη μεγάλη αναπτυξιακή δυναμική της Θεσσαλονίκης, έτσι όπως την οραματιζόμαστε.

Αυτά λοιπόν είχα να σάς πω σήμερα ως αποτέλεσμα της σύσκεψης την οποία είχαμε. Τα υπόλοιπα θα έχουμε την ευκαιρία να τα συζητήσουμε εκτενώς το επόμενο Σαββατοκύριακο, στα πλαίσια της καθιερωμένης μου ομιλίας και της συνέντευξης Τύπου που θα παραχωρήσω την επόμενη Κυριακή.

Σας ευχαριστώ πολύ».