ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ: Πώς υπερασπίζονται τα δικά τους πεπραγμένα στο σιδηρόδρομο

ΣΥΡΙΖΑ: Πώς υπερασπίζονται τα δικά τους πεπραγμένα στο σιδηρόδρομο
Στην αξιωματική αντιπολίτευση μιλούν για επιτροπή Γεραπετρίτη κι όχι για διακομματική επιτροπή Γ.Τ ΣΥΡΙΖΑ / ANDREA BONETI

Για απόπειρα συγκάλυψης των κυβερνητικών ευθυνών για την τραγωδία στα Τέμπη κάνουν λόγο στο ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία με αφορμή τη συγκρότηση της τριμελούς επιτροπής εμπειρογνωμόνων.

Στην αξιωματική αντιπολίτευση μιλούν για επιτροπή Γεραπετρίτη κι όχι για διακομματική επιτροπή, προσθέτοντας πως αντί για τριμελής και πιο εύκολα ελεγχόμενη από το Μέγαρο Μαξίμου θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον εξαμελής.

«Αυτές τις δύσκολες ώρες κάθε προσπάθεια απόκρυψης και συγκάλυψης της αλήθειας για την τραγωδία αποτελεί όχι μόνο ασέβεια προς τους νεκρούς, αλλά προαναγγέλλει νέες τραγωδίες. Η επιλογή όλων μας τώρα δεν μπορεί παρά να είναι μία, όλα στο φως», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

«Δεν είναι διαχρονική η ευθύνη για την έλλειψη τηλεδιοίκησης στο σιδηρόδρομο», είναι η απάντηση, επίσης, που δίνουν στο ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία στο υπερασπιστικό κυβερνητικό αφήγημα που ξεδιπλώνεται τις τελευταίες ώρες.

Για να δικαιολογήσουν τον ισχυρισμό τους παραπέμπουν στη σχετική σύμβαση η οποία υπογράφηκε το 2014 μεταξύ ΕΕ κι Ελλάδας, σύμφωνα με την οποία η υποχρέωση λειτουργίας του συστήματος ασφαλείας ETCS οριζόταν για το 2020 κι όχι νωρίτερα.

«Αυτά που προβλέπονταν νωρίτερα είχαν εκτελεστεί στην ώρα τους από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ», διαμηνύουν από την αξιωματική αντιπολίτευση.

Ποια ήταν αυτά;

Η ολοκλήρωση της κατασκευής της διπλής γραμμής σε όλο το μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνας– Θεσσαλονίκης, με την ολοκλήρωση των σηράγγων και των γεφυρών, καθώς και η ηλεκτροδότηση του δικτύου τα οποία δόθηκαν σε λειτουργία τον Απρίλιο του 2019.

Επιπλέον, πάντοτε κατά την Κουμουνδούρου, υποχρέωση της προηγούμενης κυβέρνησης ήταν η προετοιμασία του προγράμματος προμήθειας κι εγκατάστασης του ETCS, που κι αυτή είχε ολοκληρωθεί, αφού το σύστημα ασφαλείας αγοράστηκε κι εγκαταστάθηκε.

«Δεν λειτούργησε, όμως, ποτέ με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη», συμπληρώνουν οι ίδιες κομματικές πηγές.

Την ίδια ώρα, στην Κουμουνδούρου στέκονται και στα όσα είπε ο πρώην διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος της Επιτροπής Ερευνών, Χρήστος Ρετσινάς, πως αν εξακολουθούσε να υπάρχει το κέντρο δευτεροβάθμιου ελέγχου κυκλοφορίας των τρένων που λειτουργούσε μέχρι τα τέλη του 2020 στο κέντρο της Αθήνας δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος σταθμάρχη.