Ρεπορτάζ CNN Greece: Αποκαλύπτεται η ελληνική Φρεγάτα Belharra
Αποκαλύπτεται μέρα με τη μέρα η εντυπωσιακή όψη της πρώτης ελληνικής Φρεγάτας FDI Belharra κλάσης «ΚΙΜΩΝ» που κατασκευάζεται στα ναυπηγεία της Group Naval στη Λοριάν της Γαλλίας.
Το πρόγραμμα εξελίσσεται ταχύτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα και μόλις επτά εβδομάδες μετά την τοποθέτηση του πρώτου μπλοκ της FDI HN1 στη δεξαμενή, πέντε τμήματα του πολεμικού πλοίου έχουν μπει σε σειρά με τα δύο πρώτα να έχουν ήδη συγκολληθεί μεταξύ τους. Εντός των επόμενων ημερών, θα εγκατασταθούν οι πετρελαιοκινητήρες, οι μειωτήρες και τα ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη ενώ από τους πρώτους μήνες του 2023, η πανίσχυρη Φρεγάτα θα πάρει την τελική της μορφή και θα απομένει η τοποθέτηση του ιστού, ο οποίος περιλαμβάνει το υπερσύγχρονο ραντάρ Sea Fire 500 και το σύνολο των αισθητήρων, που θα πραγματοποιηθεί μόλις η F-601 «ΚΙΜΩΝ» πέσει στο νερό.
Η ανάστροφη πλώρη προκαλεί ήδη «εφιάλτες» στο τουρκικό Ναυτικό καθώς η σύνδεση με το «ΑΒΕΡΩΦ» είναι αναπόφευκτη. Οι ελληνικές FDI, ανατρέπουν τα δεδομένα στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο καθώς διαθέτουν τρομακτικές δυνατότητες σε όλους τους τομείς του ναυτικού πολέμου, είτε πρόκειται για πόλεμο επιφανείας, είτε έναντι εχθρικών αεροσκαφών, ανθυποβρυχιακών επιχειρήσεων, ασύμμετρων ή ηλεκτρονικών απειλών.
Πλοία «αστακοί»
Αμέσως μετά την παραλαβή τους από το Πολεμικό Ναυτικό, η πρώτη Φρεγάτα αναμένεται στις αρχές του 2025, ο «ΚΙΜΩΝ» και τα «αδέλφια» του, ο «ΝΕΑΡΧΟΣ» και ο «ΦΟΡΜΙΩΝ» θα βρεθούν στην πρώτη γραμμή της αποτροπής. Εξοπλισμένες με 32 πυραύλους ASTER 30, 8 Exocet MM40 B3C, σύστημα αυτοπροστασίας RAM, τορπίλες MU90, πυροβόλο των 76 χιλιοστών και αντίμετρα τορπιλών, θα μπορούν να επιβάλλουν άρνηση περιοχής απέναντι σε κάθε απειλή. Παράλληλα, χάρη στο πρώτο πολυψηφιακό ραντάρ που διαθέτουν, θα μπορούν να εγκλωβίζουν ταυτόχρονα δεκάδες εναέριους στόχους και να εξουδετερώνουν τους πιο επικίνδυνους.
Με την παραλαβή των οργανικών τους ελικοπτέρων, των νέων ΜΗ-60 ROMEO του Πολεμικού Ναυτικού που αναμένονται στην Ελλάδα στα τέλη του 2023, οι ανθυποβρυχιακές ικανότητες του Στόλου θα εκτιναχθούν, καθιστώντας τα τουρκικά Υποβρύχια 214, εύκολους στόχους. Παρόλα αυτά, στους σχεδιασμούς της ελληνικής κυβέρνησης δεν εντάσσεται, προς το παρόν, η ενεργοποίηση της option για την 4η FDI, καθώς τα σχεδόν δύο δισεκατομμύρια του προϋπολογισμού για την ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού θα αξιοποιηθούν για 3+1 Κορβέτες και τον εκσυγχρονισμό των Φρεγατών ΜΕΚΟ.
Στην τελική ευθεία οι Κορβέτες
Οι Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού ολοκληρώνουν από μέρα σε μέρα την αξιολόγηση των προσφορών των δύο διεκδικητών του προγράμματος Κορβετών, της γαλλικής Group Naval και της ιταλικής Fincantieri.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, τα Στελέχη του ΓΕΝ βρίσκονται σε ανοιχτή επικοινωνία με τις δύο εταιρείες προκειμένου να διευκρινιστούν ορισμένα σημεία ώστε οι προτάσεις που κατέθεσαν να γίνουν συγκρίσιμες. Μόλις ζητηθεί από την ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ο Αρχηγός ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης θα παρουσιάσει την εισήγηση του Πολεμικού Ναυτικού στον Νίκο Παναγιωτόπουλο, ο οποίος με τη σειρά του θα ενημερώσει τον πρωθυπουργό.
Το πρόγραμμα ωστόσο, δεν προβλέπεται να συζητηθεί στο ΚΥΣΕΑ που θα συνεδριάσει στις 20 Δεκεμβρίου αλλά σε ξεχωριστή συνεδρίαση του κυβερνητικού οργάνου, ενδεχομένως πριν την πρωτοχρονιά. Οι δύο διεκδικητές ωστόσο, παίζουν και τα τελευταία τους χαρτιά για να εξασφαλίσουν το «συμβόλαιο» με την Αθήνα, με τη γαλλική Group Naval να ανακοινώνει την ίδρυση θυγατρικής στην Ελλάδα και την ιταλική Fincantieri να υπογράφει μνημόνιο συνεργασίας με την ONEX για την κατασκευή των πλοίων στα ναυπηγεία Ελευσίνας.