Βουλή: Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για οδικές μεταφορές επιβατών και αναδιοργάνωση ΟΣΕ - ΕΡΓΟΣΕ
Ψηφίστηκε την Τετάρτη από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Διατάξεις για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών. Αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και λοιπές διατάξεις».
Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές της συμπολίτευσης, «παρών» δήλωσε το ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής, ενώ καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25.
Δεκτή έγινε, επίσης, κατά πλειοψηφία, τροπολογία του υπουργείου Τουρισμού για θέματα εκμετάλλευσης μαρίνων, δραστηριότητας τουριστικών λιμένων και άλλων.
Κατά την ομιλία του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής είπε το νομοσχέδιο έρχεται να επιλύσει μια σειρά από προβλήματα και συγχύσεις που έχουν δημιουργηθεί στους χώρους, τόσο των επιβατικών μεταφορών όσο και του σιδηροδρόμου, που έπρεπε κάποια στιγμή να διορθωθούν.
Για το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου που αφορά στις επιβατικές μεταφορές είπε ότι «πλην Αττικής, Θεσσαλονίκης και Ρόδου, όλες οι αστικές και υπεραστικές οδικές μεταφορές με λεωφορεία, παρέχονται, είτε από Ανώνυμες Εταιρείες, όπως π.χ. τα ΚΤΕΛ, είτε από μεμονωμένους μεταφορείς και ότι η αρμοδιότητα «σπάει» στα δύο: Για μεν τις δημόσιες μεταφορές στο σύνολο της χώρας, αρμόδιο είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ για τις γεωγραφικές περιοχές ευθύνης τους αρμόδιες ως προς την εποπτεία και τον έλεγχο, είναι οι Περιφέρειες, ως τοπικές αρχές, η δε προκήρυξη των διαγωνιστικών διαδικασιών αποτελεί αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».
Αντιπαράθεση Καραμανλή - Παππά στη Βουλή
Νωρίτερα, η πώληση του ΟΣΕ έγινε αιτία της αντιπαράθεσης που σημειώθηκε στη Βουλή μεταξύ του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Παππά, στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για τις αστικές και υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών.
«Η δήθεν αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε το μεγαλύτερο ξεπούλημα της μεταπολίτευσης. Πήρε μια εταιρεία και την έδωσε για 45 εκατ. ευρώ» είπε ο κ. Καραμανλής, απαντώντας στον κ. Παππά που ζήτησε να δοθεί στη δημοσιότητα το μνημόνιο συνεργασίας του 2020.
Τα 45 εκατ. ευρώ είναι τα χρήματα που έδινε η ελληνική δημοκρατία για PSOs (Public Service Obligations) δηλαδή για τις άγονες γραμμές είπε ο κ. Καραμανλής και συνέχισε: Οι Ιταλοί ξεχρέωσαν την επένδυσή τους σε ένα χρόνο, και έρχεστε τώρα και μιλάτε τώρα γα κάθαρση; [..] Όχι μόνο το κάνατε, αλλά δεν φροντίσατε να υπάρχει ένας μηχανισμός που να ελέγχει τα δρομολόγια, πρόσθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Από την πλευρά του, ο κ. Παππάς είπε ότι από τη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε εξαιρεθεί από την πώληση το τροχαίο υλικό και η ακίνητη περιουσία, ενώ ζήτησε να δοθεί στη δημοσιότητα το μνημόνιο συνεργασίας και η σύμβαση που ήταν έτοιμη το 2020, και «που υποχρέωνε την τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε επενδύσεις 700 εκατ.».
Τα 600 εκατ. κάνανε φτερά, είπε ο κ. Παππάς, σημειώνοντας ότι αυτά τα χρήματα είναι 12 φορές η ετήσια αποζημίωση, που «την αφήσατε να πέσει στις τσέπες του αναδόχου».