ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανανέωσαν τις προσφορές τους για τα περιφερειακά αεροδρόμια Fraport και αναπληρωματικοί υποψήφιοι

Ανανέωσαν τις προσφορές τους για τα περιφερειακά αεροδρόμια Fraport και αναπληρωματικοί υποψήφιοι

Ζεστό παραμένει το ενδιαφέρον όλων των επενδυτών για τα περιφερειακά αεροδρόμια, όπως προκύπτει από σημερινή ανακοίνωση του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.

Σχετικά με το διαγωνισμό για τα περιφερειακά αεροδρόμια το ΤΑΙΠΕΔ ανακοινώσε ότι σύμφωνα με τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας, ο προτιμητέος επενδυτής Fraport AG – Slentel Ltd και οι αναπληρωματικοί υποψήφιοι Corporation America (CASA) – METKA Α.Ε. και VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. ανανέωσαν τις προσφορές τους.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Ταμείου η σύμβαση παραχώρησης με τον προτιμητέο επενδυτή αναμένεται να υπογραφεί μέχρι το τέλος του έτους.

Στόχος είναι να ολοκληρωθούν οι τεχνικές συμφωνίες ώς τον Μάρτιο του 2016, ώστε να παραδοθούν τα αεροδρόμια στον επενδυτή πριν από την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου. Πρόκειται για τη δεύτερη και πιο κρίσιμη ημερομηνία, που θα συνοδεύεται και από την καταβολή του εφάπαξ τιμήματος στο Δημόσιο.

Για την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων για 30 χρόνια -με πρόβλεψη παράτασης για άλλη μια δεκαετία- ο επενδυτής θα καταβάλει εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο με βάση τον πληθωρισμό, ενώ σε ετήσια βάση θα καταβάλει το 28,6% των προ φόρων, τόκων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων κερδών (EBITDA) στο Ελληνικό Δημοσιο.

Τα εκτιμώμενα έσοδα σε βάθος 40ετίας από τη διάθεση των περιφερειακών αεροδρομίων ανέρχονται σε 5,3 δισ. ευρώ, ενώ προβλέπονται επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ μέσα στην πρώτη τετραετία και συνολικές επενδύσεις ύψους 1,4 δισ. ευρώ σε όλη την περίοδο παραχώρησης.

Σημειώνεται πως στην Fraport AG, που έχει επιλεγεί ήδη ως προτιμητέος επενδυτής για τα αεροδρόμια, μερίδιο κατέχουν πολλές γερμανικές δημόσιες οντότητες. Το 31,35% της Fraport ανήκει στο κρατίδιο της Εσης, το 20% στο Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Εσης, το 8,46% στη Lufthansa και το υπόλοιπο 40% το κατέχουν ιδιώτες επενδυτές. Στον διαγωνισμό για τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας ο γερμανικός όμιλος συμμετείχε μαζί με τη Sledel, κυπριακή θυγατρική του ομίλου Κοπελούζου, που έχει μικρή συμμετοχή στο επενδυτικό σχήμα.