Τα δύο «αγκάθια» της αξιολόγησης
Εκκρεμότητες που σχετίζονται με το άνοιγμα της αγοράς ενέργειας και τις αποκρατικοποιήσεις συγκαταλέγονται στα «αγκάθια» της δεύτερης αξιολόγησης που καλούνται να διευθετήσουν κυβέρνηση και θεσμοί.
Τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών αναμένονται από τις αρχές της επόμενης εβδομάδας στην Αθήνα για να πιάσουν δουλειά, ενώ ο χρόνος έλευσης των επικεφαλής παραμένει ακόμη άγνωστος. Σε κάθε περίπτωση τα στελέχη των ΔΝΤ, ΕΕ, ΕΚΤ και ESM θα έχουν συγκεκριμένη ατζέντα να συζητήσουν με την ελληνική πλευρά καθώς το 95% του επικαιροποιημένου Μνημονίου έχει κλειδώσει.
Στα ενεργειακά, το κείμενο του επικαιροποιημένου Μνημονίου αφήνει ανοικτό το σενάριο πώλησης του 100% του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) εντός του 2017, εφόσον το σχέδιο για την απόσχισή του από τη ΔΕΗ δεν καταστεί δυνατό να ολοκληρωθεί έως τον προσεχή Μάρτιο.
Στο ζήτημα των υποχρεωτικών δημοπρασιών πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας, το κείμενο επιβεβαιώνει τους φόβους της ΔΕΗ για διάθεση μεγαλύτερων ποσοτήτων ισχύος προς τρίτους. Κρατά παράλληλα ανοικτό το σενάριο της πώλησης μονάδων αν τον Ιούνιο του 2018 διαπιστωθεί ότι το εργαλείο των δημοπρασιών δεν έχει οδηγήσει στη συμφωνημένη μείωση των μεριδίων της ΔΕΗ.
Το επικαιροποιημένο Μνημόνιο προβλέπει ότι η επόμενη δημοπρασία για ποσότητα ενέργειας 12% θα γίνει τον Ιανουάριο του 2017, ενώ για το 8% που διατέθηκε σε τρίτους στην πρώτη δημοπρασία του 2016 αναφέρει ότι θα επαναδιατεθεί το Σεπτέμβριο του 2017, με βάση αναθεωρημένη τιμή εκκίνησης.
Τα μέτωπα στις αποκρατικοποιήσεις
Στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων το Eurogroup κάλεσε την κυβέρνηση την προηγούμενη Δευτέρα να επιταχύνει τις προπαρασκευαστικές διεργασίες για τη διοικητική στελέχωση του Υπερταμείου Αποκρατικοποιήσεων.
Να σημειωθεί πως σύμφωνα με το επικαιροποιημένο Μνημόνιο στα προαπαιτούμενα της συμφωνίας με τους δανειστές συγκαταλέγεται η άμεση πρόσληψη συμβούλων για τις νέες ιδιωτικοποιήσεις του ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή τη ΔΕΗ, τα ΕΛΠΕ, τη ΔΕΠΑ, την ΕΥΔΑΠ, την ΕΥΑΘ, το 5% του ΟΤΕ και το 30% του διεθνούς αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος.
Στην ίδια λίστα συγκαταλέγονται η υποχρέωση για κατασκευή και λειτουργία έξι νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό (Βενέτικο, Θεσσαλονίκη, Αλιάκμονας, Ασπροβάλτα, Καβάλα, Στρυμονικό), το οικονομικό κλείσιμο της συμφωνίας για το Ελληνικό ώς τον Ιούνιο του 2017, καθώς και η αλλαγή της νομοθεσίας για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Σε επίπεδο εσόδων από αποκρατικοποιήσεις ο στόχος για την τριετία 2016-2018 παραμένει στα 5,8 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 2,2 δισ. ευρώ πρέπει να εισπραχθούν το 2017.