ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η κατάρρευση της Hanjin «τρομάζει» τη ναυτιλιακή βιομηχανία

Η κατάρρευση της Hanjin «τρομάζει» τη ναυτιλιακή βιομηχανία
REUTERS/ Kim Hong-Ji

Αναταράξεις σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προκάλεσε η προσφυγή της κορεατικής Hanjin Shipping Co στη Δικαιοσύνη για προστασία από τους πιστωτές της.

Η εταιρεία που ελέγχει 63 πλοία αξίας 1,76 δισ. δολαρίων υπέβαλε αίτημα προστασίας από τους πιστωτές της σε δικαστήριο της Σεούλ στις 31 Αυγούστου, ενώ είχε ναυλώσει επιπλέον 78 πλοία πριν την κατάρρευσή της. Το κορεατικό δικαστήριο έδωσε περιθώριο στη Hanjin να παρουσιάσει σχέδιο αναδιάρθρωσης που θα εγκρίνουν οι πιστωτές της έως τα τέλη Νοεμβρίου.

Η εταιρεία που βρίσκεται μεταξύ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners), καθώς κατέχει την έβδομη θέση στη σχετική κατάταξη με μερίδιο αγοράς 2,9%, απέτυχε να πείσει τους πιστωτές της με το σχέδιο εθελοντικής αναδιάρθρωσης του χρέους της που κατέθεσε και υποχρεώθηκε να ζητήσει την προστασία των δικαστηρίων.

Η Hanjin είναι το τελευταίο θύμα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το παγκόσμιο εμπόριο μετά την κρίση του 2008, σε συνδυασμό με την αυξημένη προσφορά χωρητικότητας στα containerships και τον έντονο ανταγωνισμό.

Η Hanjin Shipping είναι μέλος του Hanjin Group, το οποίο ελέγχει επίσης την Korean Air Lines Co, την τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο εμπορική αεροπορική εταιρεία. Ο όμιλος διαθέτει ακόμη εταιρείες παροχής αεροπορικών υπηρεσιών, logistics, κ.λπ. Η Hanjin Shipping δεν ήταν κερδοφόρος τα τελευταία χρόνια, ενώ το χρέος της ανέρχεται στα 5,4 δισ. δολάρια.

Συνολικά υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 20 πλοιοκτήτες με πάνω από 50 πλοία έχουν έκθεση στη Hanjin. Ως εκ τούτου η είδηση προκάλεσε εκνευρισμό μεταξύ των ανεξάρτητων εφοπλιστών που έχουν ναυλώσει containerships στη Hanjin Shipping, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες Danaos Corporation και Navios Maritime Partners.

Όπως έγινε γνωστό η Hyundai Merchant θα αναλάβει ορισμένα από τα assets της Hanjin Shipping, συμπεριλαμβανομένων πλοίων δικτύου και προσωπικού. Παράλληλα, πέντε πλοία που είχαν ναυλωθεί από την Hanjin Shipping πουλήθηκαν. Τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου - σιδηρομεταλλευμάτων, άνθρακα και σιτηρών - πουλήθηκαν από τους εκμισθωτές για περίπου 39 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο από αυτά (180.000 DWT) πουλήθηκε σε ναυτιλιακή εταιρία της Σιγκαπούρης έναντι 22,75 εκατ. δολαρίων ενώ τα δυο μικρότερα (37.000 dwt έκαστο) σε Έλληνες αγοραστές.