ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σενάρια για αυξήσεις έως και 200 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας

Σενάρια για αυξήσεις έως και 200 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μπορεί κυβερνητικά στελέχη να διαψεύδουν ότι εξετάζεται οριζόντια αύξηση των τελών κυκλοφορίας προκειμένου να βρεθούν τα χρήματα που θα καλύψουν ως ισοδύναμο τη μη επιβολή του ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, ωστόσο οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών έχουν καταρτίσει πλήθος σεναρίων προς αυτή την κατεύθυνση.

Όπως ήδη έχει προαναγγείλει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης τα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων και των λοιπών οχημάτων θα αλλάξουν ριζικά από φέτος με την εφαρμογή νέων κριτηρίων υπολογισμού που θα συνδέουν το ύψος των επιβαρύνσεων των ιδιοκτητών με την πραγματική αξία των οχημάτων τους, σε συνδυασμό με τα κυβικά εκατοστά και την παλαιότητα.

Στόχος των αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας είναι, σύμφωνα με τον υπουργό, οι επιβαρύνσεις να μεταφερθούν από τα φθηνά, τα παλαιά και τα μικρού κυβισμού οχήματα, στα ακριβά, στα νέα και στα μεγάλου κυβισμού.

Στην βάση αυτών των σεναρίων, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, θα επέλθουν πρόσθετες επιβαρύνσεις, από 30 έως και 200 ευρώ σε χιλιάδες φορολογούμενους οι οποίοι κατέχουν υβριδικά, ηλεκτροκίνητα είτε πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. μεσαίου κυβισμού ή διαθέτουν βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα ηλικίας μέχρι 5 ετών με κινητήρες άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών. Το δημοσίευμα επικαλούμενο πληροφορίες αναφέρει ότι εξετάζεται:

  • Η επιβολή τελών κυκλοφορίας από 30 - 50 ευρώ στα υβριδικά και ηλεκτροκίνητα ΙΧ αυτοκίνητα τα οποία σήμερα απαλλάσσονται από τα τέλη.
  • Αυξήσεις τελών κυκλοφορίας από 50 έως 200 ευρώ για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με κινητήρες 1.800 κυβικών εκατοστών και άνω, είτε καινούρια είτε μεταχειρισμένα ηλικίας μέχρι 5 ετών, τα οποία εξακολουθούν να πωλούνται σε σχετικά υψηλές τιμές. Παράλληλα, επιβολή του μισού τέλους (σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα) για τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.
  • Μειώσεις τελών κυκλοφορίας για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα ΙΧ αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και χαμηλής αξίας, καινούρια ή μεταχειρισμένα, καθώς επίσης και για αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού που είναι πολύ παλαιά και πωλούνται πλέον σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.

Τα σχέδια αυτά οδηγούν στην κατάργηση των απαλλαγών από τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν σήμερα για όλα τα υβριδικά και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, καθώς επίσης και για τα πετρελαιοκίνητα και λοιπά οχήματα που τέθηκαν για πρώτη φορά σε κυκλοφορία μετά τον Οκτώβριο του 2010 και εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ρύπους, μέχρι 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ανατρέποντας τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς των ιδιοκτητών τους.