ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προσαυξημένη έκπτωση της διαφημιστικής δαπάνης κατά την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων

Προσαυξημένη έκπτωση της διαφημιστικής δαπάνης κατά την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων
Pixabay

Προσαυξημένη έκπτωση της διαφημιστικής δαπάνης του 2020 κατά 100% μπορούν να πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις κατά την υποβολή των φορολογικών δηλώσεών τους.

Η διαφημιστική δαπάνη για υπαίθριες διαφημίσεις και για αγορά χρόνου ή χώρου προβολής μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, Τύπος, διαδίκτυο), εκπίπτει κατά 200% για το 2020 (προσαύξηση 100%), εφόσον το ύψος της δαπάνης αυτής είναι ίσο, κατ’ ελάχιστον, με τη διαφημιστική δαπάνη του 2019, όπως αυτή είχε διαμορφωθεί προ της έκδοσης πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου).

Ως διαφημιστική δαπάνη νοείται αποκλειστικά το κόστος της ανάρτησης ή της αγοράς χρόνου ή χώρου καθαυτής και όχι αμοιβές για τυχόν παρεπόμενες ή πρόσθετες υπηρεσίες.

Ειδικά όσον αφορά στις διαφημίσεις που γίνονται μέσω διαδικτύου, προκειμένου η σχετική δαπάνη να εκπέσει προσαυξημένη, η επιχείρηση που προβάλλει τη διαφήμιση πρέπει να είναι εγγεγραμμένη στο «Μητρώο Online Media».

Ζήτημα ανακύπτει με τα ηλεκτρονικά μέσα διαφήμισης της αλλοδαπής, τα οποία ως επί το πλείστον δεν είναι εγγεγραμμένα στο μητρώο.

Η παράμετρος αυτή μπορεί να εγείρει και ζητήματα ευρωπαϊκού δικαίου.

Σε περίπτωση που οφείλονται τέλη διαφήμισης υπέρ ΟΤΑ (2%), αυτά πρέπει να αποδίδονται εμπρόθεσμα προκειμένου ο διαφημιζόμενος να μπορεί να επωφεληθεί από το φορολογικό κίνητρο.

Υπενθυμίζεται ότι για το φορολογικό έτος 2021, η διαφημιστική δαπάνη θα εκπίπτει φορολογικά σε ποσοστό συνολικά 160% (προσαύξηση 60%), εφόσον το ύψος της δαπάνης υπερβαίνει κατά 5% την αντίστοιχη του 2019.