ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πόσο ενίσχυσε η Black Friday τις πωλήσεις σε online super market και φαρμακεία

Πόσο ενίσχυσε η Black Friday τις πωλήσεις σε online super market και φαρμακεία
Pixabay

Με τους Έλληνες καταναλωτές φέτος πιο εξοικειωμένους από ποτέ στις ηλεκτρονικές αγορές, η Black Friday σε συνδυασμό με το lockdown εκτόξευσαν τις ηλεκτρονικές παραγγελίες σε super market και φαρμακεία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, η Παρασκευή 27 Νοεμβρίου είναι πλέον η ημέρα με τη μεγαλύτερη ημερήσια δαπάνη που πραγματοποιήθηκε από τους καταναλωτές στα ελληνικά online φαρμακεία και την 2η μεγαλύτερη ημερήσια δαπάνη στα οnline super markets, μετά την 5η Νοεμβρίου, την ημέρα πριν την έναρξη της δεύτερης «καραντίνας».

Συγκεκριμένα, με +319% εκτοξεύτηκε η αξία στις οnline αγορές καταναλωτικών αγαθών από τα super markets και με +103% από τα fαρμακεία για το διάστημα 1-27 Νοεμβρίου 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Η Παρασκευή 27 Νοεμβρίου έδειξε μάλιστα επιπλέον άνοδο με +26% στα online super markets και +104% στα online fαρμακεία σε σχέση με τις 3 προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου 2020.

Οι 5 κατηγορίες με την μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online super markets ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+848%), οι ανοιχτές πάνες (+222%), οι πάνες βρακάκι (+88%), τα ουίσκι (+84%) και τα είδη κουζίνας (+80%).

Αντίστοιχα στα online fαρμακεία είδαμε μία σαφή προτίμηση στα προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης με ανάπτυξη τζίρου στις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+304%), στις μάσκες περιποίησης προσώπου (+275%), στα προϊόντα makeup ματιών (+261%), στα προϊόντα περιποίησης χειλιών (+242%), στα πακέτα δώρου για περιποίηση γυναικείου προσώπου (+235%) και στις κρέμες αντιγήρανσης (+195%).

Η Convert Group εκτιμά ότι η αξία των οnline αγορών από τα online super markets και τα οnline φαρμακεία θα ξεπεράσει το 2020 τα 300 εκατ. ευρώ (συμπ. ΦΠΑ) ενώ δεν περιλαμβάνει τις αγορές που γίνονται σε online pet shops, κάβες, ειδικευμένα e-shops με πάνες, κάψουλες καφέ, κ.ά.