ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΒΟΑΚ: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο προσωρινός ανάδοχος για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο

ΒΟΑΚ: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο προσωρινός ανάδοχος για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο

Το λογότυπο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

INTIME NEWS/ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Προσωρινός ανάδοχος για το έργο παραχώρησης του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, ανακηρύχθηκε η ΓΕΚ Τέρνα, όπως αναμενόταν, καθώς είχε ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής στις 25 Ιανουαρίου 2024, όταν και αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προτάσεων.

Πρόκειται για ένα κατασκευαστικό αντικείμενο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, το οποίο εγκρίθηκε με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα.

Σύμφωνα με την σχετική απόφαση που αναρτήθηκε σήμερα στην Διαύγεια, η ΓΕΚ Τέρνα ανακηρύσσσεται προσωρινός ανάδοχος με βαθμολογία αξιολόγησης 1, η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος (βαθμολογία 0,965) είναι στη δεύτερη θέση ως επιλαχών επενδυτής, ενώ τρίτη βρίσκεται η κοινοπραξία Άβαξ – Egis – Meridiam (με βαθμό 0,799).

Το έργο και τα επόμενα βήματα

Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας είναι καταρχάς η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου, μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου των φακέλων οικονομικών προσφορών, την έκδοση του σχετικού πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού και την απόφαση της Αναθέτουσας Αρχής επί του πρακτικού.

Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.

Με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου και ακολούθως, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε (5) έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.

Tο κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ, η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.