Social Hackathon: Ένας τελικός με πολλούς νικητές – Όλα όσα ξεχωρίσαμε
Για 3η συνεχόμενη χρονιά ομάδες νέων κατέθεσαν τις σπουδαίες ιδέες τους και διαγωνίστηκαν με σκοπό να δουν το όραμά τους να υλοποιείται, στον 3ο μαραθώνιο καινοτομίας Social Hackathon, από τη Lidl Ελλάς και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, όπως και με την τεχνολογική και οργανωτική υποστήριξη της Crowdpolicy.
Φέτος, ο στόχος ήταν η ενεργοποίηση φορέων και επιχειρήσεων, αλλά και του συνόλου της κοινωνίας για τη δημιουργία πρωτότυπων εφαρμογών για την κοινωνική καινοτομία και επιχειρηματικότητα.
Ας γυρίσουμε όμως λίγο πίσω. Το Social Hackathon ολοκληρώθηκε σε πρώτο στάδιο τον περασμένο Μάιο. Ενδεικτικές θεματικές ενότητες για την κατάθεση ιδεών ήταν η υποστήριξη τοπικών κοινοτήτων και οικονομιών, η κοινωνική καινοτομία, η προάσπιση της υγείας, η βιωσιμότητα και το δίκαιο επιχειρείν, ο διάλογος και η ενδυνάμωση της Κοινωνίας των Πολιτών. Συνολικά το ενδιαφέρον τους στον μαραθώνιο καινοτομίας εκδήλωσαν περισσότεροι από 200 διαγωνιζόμενοι. 21 ομάδες παρουσίασαν τις ιδέες τους και 5 από αυτές διασφάλισαν την είσοδό τους στο 5μηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης.
Από τότε και μέχρι την περασμένη εβδομάδα, οι πέντε ομάδες – startups, με τα 20 νέα παιδιά που διακρίθηκαν για το επόμενο στάδιο, πραγματοποίησαν 14 workshops, δέχτηκαν πάνω από 70 ώρες lead mentoring, όπως και 40 και επιπλέον ώρες mentoring.
Κι έτσι φτάσαμε στις 13 Δεκεμβρίου, να βρισκόμαστε στο Hyatt Regency Hotel, στη Θεσσαλονίκη για το τελικό pitchάρισμα των ιδεών, από το οποίο θα διακρινόταν και ο μεγάλος νικητής. Την εκδήλωση παρουσίασε ο Γιώργος Καπουτζίδης.
Η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς, δήλωσε αποκλειστικά στο CNN Greece: «Είμαι ιδιαίτερα περήφανη για το 3οHackathon καθώς είναι η πρώτη φορά που μία ιδιωτική εταιρεία αναλαμβάνει ένα Hackathon που αφορά στην κοινωνική διάσταση της βιώσιμης επιχειρηματικότητας. Οι ομάδες που διαγωνίζονται θα καταθέσουν προτάσεις/ιδέες οι οποίες θα βοηθήσουν να δημιουργήσουμε κοινωνικές ομάδες, αλυσίδες συνοχής, ώστε να προάγουμε τα κοινωνικά συμφέροντα και την κοινωνική ενδυνάμωση της αγοράς μέσα από επιχειρηματικές ιδέες».
Οι πέντε ομάδες που ανέβηκαν στη σκηνή και διεκδίκησαν το μεγάλο έπαθλο ήταν οι εξής: Aviato, Job Rider, Leap, Life Pulse, Medical Hub.
Οι ομάδες έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, προσπαθώντας να κερδίσουν τις εντυπώσεις, για το κατά πόσο αυτό που προτείνουν μπορεί να εφαρμοστεί από την κοινωνία, για το ευρύτερο καλό αυτής, πάντα όμως ως επιχειρηματική ιδέα.
Αναλυτικά το πεδίο δράσης κάθε ομάδας:
Aviato: Ψηφιακή εφαρμογή με δυνατότητα προσωποποιημένης πληροφόρησης αναφορικά με συμβουλές υγείας, άθλησης και διατροφής.
Job Rider: Πλατφόρμα που προσφέρει εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης προς την εργασία, ακόμα και σε δυσπρόσιτες περιοχές, με φιλικό κόστος.
Leap: Δημιουργία του διαδραστικού βιντεοπαιχνιδιού, Workplace Warriors: Adventure through Safety, με στόχο την εκπαίδευση των εργαζομένων σε θέματα ασφάλειας και υγείας και την αποφυγή εργατικών ατυχημάτων.
Life Pulse: Ψηφιακή εφαρμογή για κινητά με σκοπό τη διασύνδεση των χρηστών με το Δίκτυο Εθελοντών Αιμοδοτών και με δυνατότητα ενημέρωσης μέσω διαδραστικής ειδοποίησης (Push Notification) σε περιπτώσεις ανάγκης βάσει της ομάδας αίματος.
Medical Hub: Πλατφόρμα ψηφιοποίησης της δημόσιας υγείας με χρήση ανοιχτών δεδομένων και παροχή πληροφοριών σε ασθενείς που χρήζουν χειρουργικής επέμβασης.
Η ώρα του μεγάλου νικητή
Και η στιγμή ανακοίνωσης του μεγάλου νικητή έφτασε. Η αγωνία κορυφώθηκε και ο Γιώργος Καπουτζίδης έφερε στην αίθουσα τα αποτελέσματα. Ο φάκελος άνοιξε και η ανακοίνωση έγινε: Νικητής είναι ο… όλοι!
Ναι, βραβείο έλαβαν και οι πέντε διαγωνιζόμενοι, καθώς οι ιδέες ήταν πραγματικά εξαιρετικές και η επιτροπή δυσκολεύτηκε να αποφασίσει. Ωστόσο, προφανώς και έγινε διαβάθμιση των διακρίσεων. Έτσι, αναδείχθηκε μεγάλος νικητής η Life Pulse, που κέρδισε ξεκάθαρα όλο το κοινό. Ως έπαθλο έλαβαν 40.000 ευρώ επικοινωνιακό έπαθλο από την Lidl Ελλάς και 5.000€ από το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λαζαρίδη.
Τη δεύτερη θέση έλαβαν οι Job Rider, την 3η η Medical Hub, την 4η η Aviato και την 5η η Leap. Όλοι κέρδισαν χρηματικά ποσά για να αναπτύξουν περαιτέρω τις ιδέες τους, ενώ ο Σπύρος Χατζηαργυρός της Aviato κέρδισε και 6 μήνες πρακτικής εργασίας στην Crowdpolicy.
Μετά τη βράβευση, η οποία προφανώς πραγματοποιήθηκε σε πανηγυρικό πνεύμα, ακολούθησε πάρτι, με τις ομάδες να ανταλλάσσουν τις ιδέες τους για το άμεσο μέλλον και τους παρευρισκόμενους να απολαμβάνουν το μεταξύ τους networking.