ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Ανοίγει σούπερ μάρκετ στο Άγιον Όρος - Οι νέες επενδύσεις και η πορεία των τιμών

ΑΒ Βασιλόπουλος: Ανοίγει σούπερ μάρκετ στο Άγιον Όρος  - Οι νέες επενδύσεις και η πορεία των τιμών

Το πρώτο κατάστημα σούπερ μάρκετ στον Άγιον Όρος ετοιμάζεται να ανοίξει η ΑΒ Βασιλόπουλος η οποία υλοποιεί συνολικές επενδύσεις ύψους 181 εκατ. σε βάθος τριετίας.

Όπως επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Λαβίδας κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης, το νέο αυτό εταιρικό κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του μέχρι το τέλος του έτους – ο στόχος είναι πριν από τα Χριστούγεννα - στις Καρυές της Χαλκιδικής.

Η εταιρεία έχει ενοικιάσει ολόκληρο ακίνητο, το ισόγειο του οποίου αναμένεται να στεγάσει σε χώρο περίπου 400 τ.μ – 500 τ.μ το σούπερ μάρκετ της ΑΒ Βασιλόπουλος ενώ στον πάνω όροφο βρίσκονται δωμάτια όπου θα διαμένει το προσωπικό του καταστήματος, το οποίο θα αποτελείται από εργαζόμενους στις Μονές. Το κωδικολόγιο των προϊόντων του συγκεκριμένου καταστήματος είναι ακόμα υπό διαμόρφωση, ενδεχομένως να περιλαμβάνει και προϊόντα που η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει στην χονδρική αγορά, αλλά σίγουρα μεταξύ άλλων θα έχει στα ράφια του προϊόντα που παράγονται στον Άγιον Όρος, όπως επίσης και καθαριστικά προϊόντα.

Εντός του 2023 και περί τα μέσα Νοεμβρίου, η ΑΒ Βασιλόπουλος προγραμματίζει επίσης τη λειτουργία ακόμη ενός εταιρικού καταστήματος επιφάνειας 3.000 τ.μ και συγκεκριμένα στο Μαρούσι στο οικόπεδο του Ιδρύματος Μιμηκοπούλου. Συνολικά μέσα στο τρέχον έτος η εταιρεία θα έχει ανοίξει συνολικά 6 εταιρικά καταστήματα (τα 4 είναι ήδη σε λειτουργία) αλλά και 47 franchise που αποτελούν και τον βασικό μοχλό ανάπτυξης της.

Επενδύσεις 181 εκατ. την περίοδο 2023-2025

Η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει σταθερά το επενδυτικό της πλάνο προγραμματίζοντας επενδύσεις ύψους 181 εκατ. ευρώ σε βάθος τριετίας (2023-2025) με συνολικά 198 νέα καταστήματα (16 εταιρικά και 182 franchise).

«Η εταιρεία παρά τις δυσκολίες συνεχίζει και επενδύει» υπογράμμισε ο κ. Λαβίδας προσθέτοντας ότι και φέτος, παρά αρνητικά αποτελέσματα του 2022, δεν θα σταματήσει. Σημειώνεται ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος το 2022 εμφάνισε καθαρές ζημιές 2,47 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη τζίρου 0,76% στα 1,981 δισ. ευρώ ενώ υλοποίησε επενδύσεις ύψους 65 εκατ. ευρώ.

Οι τιμές στο ράφι και τα μέτρα για την ακρίβεια

Οι πληθωριστικές πιέσεις και κυρίως στα τρόφιμα, σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο κ. Λαβίδας παρότι αποκλιμακώνονται, παραμένουν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Εκτίμησε ότι αποπληθωρισμό στα τρόφιμα, πληθωρισμό δηλαδή σε μονοψήφιο ποσοστό, αναμένεται να αρχίσουμε να βλέπουμε το 2024.

Σχετικά με τις νέες παρεμβάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης στο μέτωπο της ακρίβειας ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος σημείωσε ότι «σε γενικές γραμμές είναι προς τη σωστή κατεύθυνση καθώς βάζουν στο «κάδρο» και τους προμηθευτές. Μέχρι σήμερα μόνο τα σούπερ μάρκετ προσπαθούσαν να στηρίξουν το κομμάτι της μείωσης. Πρέπει να συνεισφέρουν και οι προμηθευτές».

Στο ζήτημα των τιμών, που αποτελεί τον έναν εκ των τριών πυλώνων ανάπτυξης που στοχεύει η ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Λαβίδας, «ξεκινάμε με γκολ από τα αποδυτήρια, γιατί μας θεωρούν ακριβούς, πιο ακριβούς από τους άλλους» επισημαίνοντας ότι πρέπει «να αλλάξουμε την αυτή την αντίληψη των καταναλωτών».

Ο κ. Λαβίδας εξήγησε πως σχεδόν το 50% (47,5%) των πωλήσεων της εταιρείας το 2022 είναι προϊόντα υπό καθεστώς προώθησης (έναντι 40,9% στο σύνολο
αγοράς) ενώ δαπανήθηκαν πάνω από 230 εκατ. ευρώ σε προωθητικές ενέργειες. Παράλληλα, όπως σημείωσε, ξεκίνησε μία προσπάθεια με τη σειρά προϊόντων χαμηλής τιμής (περίπου 1.000 κωδικοί), τα οποία ο στόχος να φτάσουν τους 1.600 κωδικούς στην 3ετία. Για την ενίσχυση επίσης της ποικιλίας των προϊόντων της το 2023 λανσάρει 250 νέους κωδικούς ενώ το το 2024 προβλέπονται 450 νέα λανσαρίσματα κωδικών.