ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το επίπεδο ψηφιακής ωριμότητας των ελληνικών επιχειρήσεων δεν είναι το ιδανικό

Το επίπεδο ψηφιακής ωριμότητας των ελληνικών επιχειρήσεων δεν είναι το ιδανικό
Η έρευνα έδειξε ότι οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι δεν λαμβάνουν επαρκή εκπαίδευση από τους εργοδότες τους σε τομείς που τους ενδιαφέρουν

Οι περισσότερες επιχειρήσεις σε Ελλάδα και Ευρώπη δηλώνουν ότι έχουν πλέον μπει σε πορεία ψηφιακού μετασχηματισμού, είναι όμως όσο ψηφιακά ώριμοι χρειάζεται για να φτάσουν τον στόχο τους και, έχουν χτίσει την κατάλληλη εταιρική κουλτούρα για να το καταφέρουν;

Αυτό ήταν ένα από τα βασικά ερωτήματα που επεδίωξε να απαντήσει η μέλετη «Digital Transformation in Greece» που πραγματοποίησε, για έκτη συνεχή χρονιά, το Found.ation με την υποστήριξη του ευρωπαϊκού οργανισμού EIT Digital.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, το 75% από τους ερωτηθέντες της έρευνας που πραγματοποιήθηκε αναφέρουν ότι οι οργανισμοί για τους οποίους εργάζονται εφαρμόζουν ήδη προσπάθειες ψηφιακού μετασχηματισμού. Ωστόσο, από τις απαντήσεις τους φαίνεται πως το επίπεδο ωριμότητας σε ό,τι αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό δεν είναι το ιδανικό. Ο προσδιορισμός αυτού του επιπέδου αποτελεί μία απαραίτητη «άσκηση», καθώς βοηθά να δημιουργηθεί ένας χάρτης για μελλοντικές δράσεις.

Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι δεν λαμβάνουν επαρκή εκπαίδευση από τους εργοδότες τους σε τομείς που τους ενδιαφέρουν. Σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης, η κοινή παραδοχή είναι το ότι η έλλειψη δεξιοτήτων μετατρέπεται σε πρόβλημα που χρειάζεται επείγουσες λύσεις. Και εν αποτελεί συγκυρία το ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να ανακηρύξει το 2023 Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων, εφιστώντας την προσοχή τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα σε ενέργειες που πρέπει να γίνουν άμεσα.

Η μελέτη έδειξε ότι το 2021, το 62,8% των επιχειρήσεων παρείχε ως επιλογή την υβριδική εργασία, ενώ, φέτος, το 43% διατήρησε μοντέλα υβριδικής ή πλήρως απομακρυσμένης εργασίας. Αυτό δεν θα μπορούσε να ήταν εφικτό αν δεν υπήρχαν τα ψηφιακά εργαλεία που έφεραν επανάσταση στον εργασιακό χώρο. Η ύπαρξή τους όχι μόνο διασφαλίζει την πρόοδο, αλλά, σε συνδυασμό με τις πολιτικές της εταιρείας και τις προτιμώμενες πρακτικές, μπορεί να οδηγήσει σε μία σημαντική τομή στην εργασία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το να αναβαθμιστεί από ένα βασικό επίπεδο σε έναν ευέλικτο οργανισμό, μία εταιρεία αρκεί να ξοδέψει 70 ευρώ επιπλέον ανά χρήστη ανά μήνα σε συνδρομές ψηφιακών εργαλείων.

Τέλος, η μελέτη καταλήγει ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να ενθαρρυνθούν ώστε να κατανοήσουν τις δυνατότητες των αναδυόμενων τεχνολογιών, πριν οραματιστούν καινούριες και χρήσιμες εφαρμογές τους. Αν και οι περισσότερες επιχειρήσεις τους παρέχουν κατάρτιση (κυρίως σε προγράμματα παραγωγικότητας και τεχνικές δεξιότητες), οι εργαζόμενοι προτιμούν να επικεντρώνονται σε δεξιότητες που σχετίζονται με την ηγεσία, την καινοτομία και τη δημιουργικότητα και επιθυμούν να μάθουν περισσότερα για νέες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, τα Big Data ή ακόμη και το Blockchain.