Επενδύσεις 75 εκατ. ευρώ από την Coca- Cola στην Ελλάδα
Ανανεώθηκε:
Επενδύσεις ύψους 75 εκατ. ευρώ υλοποιεί τη διετία 2022 -2023 η Coca- Cola στην Ελλάδα εστιάζοντας σε συνολικά 5 τομείς.
«Ήδη έχουμε βάλει σε εφαρμογή επενδύσεις της τάξεως των 75 εκατ. ευρώ σε 5 τομείς: στην ενίσχυση της παραγωγικής δραστηριότητας, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τη βιώσιμη ανάπτυξη, τους ανθρώπους και την αγορά» όπως εξήγησε η Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, Γενική Διευθύντρια Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα & Κύπρο κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Ενδεικτικά ανέφερε μεταξύ άλλων ότι στη βιώσιμη ανάπτυξη ένα από τα μεγάλα πλάνα για την εξοικονόμηση ενέργειας είναι τα φωτοβολταϊκά στο εργοστάσιο Σχηματάρι ενώ επίσης στο Σχηματάρι στις αρχές του 2023 θα ξεκινήσει μία νέα γραμμή. Πρόσθεσε ακόμη ότι πολύ μεγάλο κομμάτι των επενδύσεων αφορά και στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Η κ. Αναργύρου-Νίκολιτς αναφέρθηκε επίσης στο θετικό αποτύπωμα για την εταιρεία από την πολύ καλή τουριστική σεζόν φέτος, που κρατάει σε σε αρκετές περιοχές ακόμη και σήμερα. «Το Horeca είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι, ενώ η εποχιακή δραστηριότητα είναι πολύ μεγάλο κομμάτι της δικής μας στρατηγικής και επενδύουμε σε αυτό». Τόνισε επίσης ότι «πιστεύουμε στις προοπτικές της Ελλάδα και ετοιμαζόμαστε για μία πολύ καλή σεζόν το 2023.
Πληθωριστικές πιέσεις και εφοδιαστική αλυσίδα
Σχετικά με τις πληθωριστικές πιέσεις, η Γενική Διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα & Κύπρο, σημείωσε ότι είναι κάτι που αφορά όλους μας. «Δεν πιστεύω ότι υπάρχει οποιοδήποτε νοικοκυριό που δεν θα επηρεαστεί από την αύξηση των τιμών» τόνισε προσθέτοντας ότι «εμάς στόχος μας είναι μέσα από όλο το χαρτοφυλάκιο που έχουμε, να προσφέρουμε προσιτές προτάσεις σε όλο το φάσμα των καταναλωτών».
Εξήγησε ότι το κόστος έχει επηρεάσει όλες τις επιχειρήσεις και «παρά πολύ και εμάς - από τις πρώτες ύλες, την ενέργεια και τη διανομή».
Αναφέρθηκε επίσης στις καθυστερήσεις που καταγράφονται το τελευταίο 10μηνο στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι οποίες ξεκίνησαν στο τέλος του 2021 και έγιναν έντονες το 2022 και κυρίως κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν. «Αυτό είχε ως αποτέλεσμα της αύξηση τους κόστους ή τις συνεχόμενες μεταβολές στο πρόγραμμα παραγωγής και παραδόσεων» σημείωσε.
Οι ανατιμήσεις από την αρχή του 2022 και το «καλάθι του νοικοκυριού»
Σχετικά με τις ανατιμήσεις επεσήμανε ότι η εταιρεία έχει απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης τους κόστους καθώς στόχος είναι «ένα portofolio για όλο το φάσμα των καταναλωτών».
Μεσοσταθμικά οι αυξήσεις τιμών από την αρχή του του 2022 φτάνουν το 6,9% αλλά όπως εξήγησε η κ. Αναργύρου-Νίκολιτς «ταυτόχρονα υποστηρίζουμε με πάρα πολλές προσφορές και δυνατή ενεργοποίηση σε όλα τα κανάλια, κυρίως για το λιανεμπόριο, για τους καταναλωτές μας».
Σε ερώτηση σχετικά με «καλάθι του νοικοκυριού» που δημιουργεί το υπουργείο Ανάπτυξης σημείωσε: «θεωρώ ότι η πρωτοβουλία, Πολιτείας, βιομηχανίας και λιανεμπορίου, είναι πάρα πολύ σημαντική και αυτές τις εποχές πρέπει να είμαστε κοντά στους καταναλωτές. Φυσικά πρέπει να βρεθεί το σωστό μοντέλο λειτουργίας του σε σχέση με το πλαίσιο του ανταγωνισμού. Θεωρώ ότι τα αναψυκτικά είναι κάτι που μπαίνει στο καθημερινό καλάθι του καταναλωτή και μαζί με τα υπόλοιπα προϊόντα που επέλεξε πολύ σωστά η Πολιτεία θα έπρεπε να είναι και τα αναψυκτικά».
Το κοινωνικό-οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας σύμφωνα με ΙΟΒΕ
Σημειώνεται τέλος ότι σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ που παρουσιάστηκε κατά τη συνέντευξη Τύπου η άμεση, έμμεση και προκαλούμενη επίδραση στην ελληνική οικονομία από το σύνολο της αλυσίδας αξίας της Coca-Cola στην Ελλάδα το 2021 άγγιξε τα 1,3 δισ. ευρώ (0,7% του ΑΕΠ). Το αποτύπωμα της εταιρείας στην Ελλάδα συνδέεται και με τα έσοδα του κράτους που προκύπτουν από τη δραστηριότητά της, με τη συνολική συνεισφορά το 2021, να ανέρχεται στο 1,2% των φορολογικών εσόδων του κράτους.
Παράλληλά μέσα από τη δραστηριότητα της Coca-Cola στην Ελλάδα προκύπτει σημαντική συνεισφορά στην απασχόληση που αντιστοιχεί σε υποστήριξη 32.800 άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας (0,7% της συνολικής απασχόλησης).