ΧΡΗΜΑ

Σούπερ μάρκετ: Η εικόνα στα ράφια μετά την εφαρμογή των μέτρων για τις προσφορές

Pixabay

Η πρώτη εικόνα μετά την εφαρμογή των πρόσφατων μέτρων της κυβέρνησης που αφορούν στη διενέργεια προσφορών στα σούπερ μάρκετ, δείχνει πως συνεχίζουν, έως τώρα, να αποτελούν σημαντικό «εργαλείο» για τις πωλήσεις των επιχειρήσεων του κλάδου, ειδικά εν μέσω της ακρίβειας που πιέζει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. 

Υπενθυμίζεται, ότι με βάση το μέτρο που ισχύει από την 1η Μαρτίου, περιορίζονται κατά 30% οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ, προκειμένου το όφελος που προκύπτει, να μεταφέρεται στον καταναλωτή, με αντίστοιχη μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στα ράφια. Το συγκεκριμένο μέτρο, εφαρμόζεται σε 13 κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνουν: απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαπούνια, σαμπουάν, βρεφικές πάνες, προϊόντα εμμήνου ρύσεως.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, το πρώτο τρίμηνο του έτους, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και ο Μάρτιος - πρώτος μήνας εφαρμογής του μέτρου- το ποσοστό των προσφορών και προωθητικών ενεργειών στα ταχυκίνητα προϊόντα στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε στο 27,5%, από το 25% την αντίστοιχη περίοδο του 2023, αλλά και σε σχέση με το 25,3% το 2022.

Αναλυτικά, στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας, το 31,3% των προϊόντων που πουλήθηκαν τη συγκεκριμένη περίοδο, ήταν υπό προωθητική ενέργεια ή καθεστώς προσφοράς, έναντι 28,4% το 2023 και 28,2% το 2022. Παράλληλα, στην κατηγορία των προϊόντων οικιακής χρήσης, το ποσοστό των προϊόντων που πουλήθηκαν σε καθεστώς προσφοράς ή προωθητικής ενέργειας αυξήθηκε κατά 6,4 μονάδες στο πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σχέση με το 2023, φτάνοντας το 28,6%.

Όσον αφορά στα τρόφιμα, κατηγορία που δεν εμπίπτει στο μέτρο που εφαρμόστηκε από 1η Μαρτίου, τα προϊόντα που πουλήθηκαν σε προσφορά ή με προωθητική ενέργεια, ανήλθαν στο 27,1% στο α' τρίμηνο του 2024, έναντι 25,35%, τόσο το 2023 όσο και το 2022.

Σε κάθε περίπτωση, η ουσιαστική αποτύπωση των πρόσφατων μέτρων κατά της ακρίβειας, θα φανεί στα στοιχεία πωλήσεων των επόμενων μηνών, την ίδια στιγμή που στελέχη της αγοράς από την πλευρά τους εκτιμούν πως προσφορές και προωθητικές ενέργειες θα συνεχιστούν μεν, αλλά η ένταση τους θα μειωθεί.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης